H Nissan πριν από πολλά χρόνια μετά την παρουσίαση του Qashqai, που έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία των SUV, κατάφερε να ανατρέψει και πάλι τα δεδομένα με την παρουσίαση ενός μικρότερου SUV που έφερε τον λογότυπο Juke.
Η πρώτη γενιά κατάφερε να διαθέσει πάνω από 1,5 εκατ. μονάδες παγκοσμίως παρά την εκκεντρική του σχεδίαση και τώρα η νέα γενιά εμφανίζεται πιο σύγχρονη και νεανική από ποτέ και επιδιώκει να πετύχει την υψηλότερη θέση στον πίνακα των πωλήσεων.
Τώρα το Juke εφοδιάστηκε και με αυτόματο κιβώτιο DCT με 7 σχέσεις, κάνοντας την απόκτησή του ακόμη πιο δελεαστική, καθώς προστίθεται σε όλα τα παραπάνω και η άνεση!Το κόστος απόκτησης του αυτόματου Juke κυμαίνεται στις 23.500 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του με τον νέο τρόπο υπολογισμού ανέρχονται σε 88,32 ευρώ.
Ξεχωριστή σχεδίαση
Η νέα γενιά του NissanJuke διατήρησε και εξέλιξε το εντυπωσιακό προφίλ του, παραμένοντας έτσι ένα ξεχωριστό και δυναμικό μοντέλο για την κατηγορία οχημάτων που ανήκει.
Ο έντονος συνδυασμός των ακμών με τις καμπύλες επιφάνειες και τις μικρές γυάλινες επιφάνειες λόγω της coupe σχεδιαστικής λογικής, σε συνδυασμό με το μυώδες εμπρόσθιο μέρος με τα χαρακτηριστικά LED φανάρια, δημιουργεί ένα μοναδικό σύνολο που σίγουρα δεν συναντά κανείς σε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.
Το πίσω μέρος του NissanJuke 1.0 μοιάζει συμβατικό διατηρώντας ισορροπίες και βέβαια δίνει έναν σοβαρότερο τόνο στο αμάξωμα.
Λειτουργικό και hitech
Το εσωτερικό του νέου Juke αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός. Το μακρύτερο μεταξόνιο μεταφράζεται σε αισθητά περισσότερο χώρο για τα γόνατα πίσω και ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.Στο μέσον του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια ψηφιακή οθόνη για τον χειρισμό των πολυμέσων που εντυπωσιάζει με τις δυνατότητές της.
Η ορατότητα προς τα εμπρός πάντως παραμένει καλή μπροστά χάρη στις λεπτές μπροστινές κολόνες, ωστόσο προς τα πίσω είναι περιορισμένη και τη λύση δίνει η κάμερα οπισθοπορίας.Ο χώρος αποσκευών είναι τώρα 422 λίτρα, τοποθετώντας το NissanJuke κοντά στην κορυφή της κατηγορίας.
114 ίπποι
ΤοNissanJukeχρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα των 999εκ. 1.0 IG-T που αποδίδει μέγιστη ισχύ 114 στις 5.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200Nm στις 3.000 σ.α.λ., επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,2” χάρη στο μικρό βάρος των 1.187 κιλών.
Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση και βέβαια είναι ξεκάθαρος ο προσανατολισμός τους προς την οικονομία. Παράλληλα, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου που δίνει έναν περισσότερο σπορ τόνο στο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, το Juke με το αυτόματο κιβώτιο πέραν της άνεσης απέδειξε ότι διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα και την οικονομία, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να ανέρχεται σε περίπου 6,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Άνεση και οικονομία
Το NissanJuke με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και τους 114 ίππους αποτελεί ένα μοναδικό SUV που αναμένεται να ικανοποιήσει απόλυτα ακόμη και πολύ απαιτητικούς οδηγούς, τουλάχιστον σε οδηγικό επίπεδο.
Στον αυτοκινητόδρομο το NissanJuke 1.0 DIG-Tπαραμένει ευθύβολο και σταθερό, ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χλμ./ώρα, ενώ οι κλίσεις στις παρατεταμένες στροφές είναι ελάχιστες, παρά το μεγάλο ύψος του αμαξώματος.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Juke με το κορυφαίο πλαίσιο προσδίδει τα μέγιστα, ωστόσοεμφανίζει κάποια έλλειψη δύναμης, αλλά η καλορυθμισμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με το εξαιρετικό τιμόνι αλλάζει τα δεδομένα. Επίσης, τα paddles βοηθούν για γρηγορότερες αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο.
Εκτός δρόμου το NissanJuke αποτελεί ένα SUV χωρίς τετρακίνηση, οπότε οι δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι περιορισμένες για offroad περιπέτειες…
Όμως, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά) είναι υπεραρκετή για κίνηση σε χωματόδρομους ή αναβάσεις στα… πεζοδρόμια.
Μέσα στην πόλη η υψηλή θέση οδήγησης τύπου SUV δίνει άλλον «αέρα» στον οδηγό του, ο οποίος έχει στη διάθεσή του μια πραγματικά πολύ καλή ορατότητα μέσα στην κίνηση, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ενδείκνυται για… μποτιλιαρίσματα!
Αντιδρούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην απόφαση της ΕΕ!
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διαπίστωσε με την ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πως δεν πρόκειται να αλλάξουν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα και στα ελαφρά φορτηγά. Ωστόσο, προτρέπει τους ευρωβουλευτές και τους υπουργούς της ΕΕ να εξετάσουν όλες τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθώς προετοιμάζεται για έναν τεράστιο βιομηχανικό μετασχηματισμό.
Μάλιστα, ο ACEA προειδοποιεί ότι αυτοί οι στόχοι είναι ήδη εξαιρετικά απαιτητικοί και μπορούν να επιτευχθούν μόνο με μια τεράστια αύξηση στις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, δεδομένου ότι ο μετασχηματισμός του κλάδου εξαρτάται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες που δεν είναι πλήρως στα χέρια του, με αποτέλεσμα ο ACEA να ανησυχεί έντονα για την απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 που ψήφισαν οι ευρωβουλευτές!
«Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μιας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050, αλλά δεδομένης της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε παγκοσμίως καθημερινά, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη ρύθμιση που υπερβαίνει αυτήν τη δεκαετία είναι πρόωρη σε αυτό το στάδιο. Αντίθετα, απαιτείται μια διαφανής αναθεώρηση στα μισά του δρόμου προκειμένου να καθοριστούν οι στόχοι μετά το 2030», δήλωσε ο OliverZipse, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ACEA και της BMW.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ POLITICAL





