Δοκιμάζουμε το Renault Arkana 1,3 MHEV με 140 ίππους!
Η Renault έκανε και πάλι την έκπληξη παρουσιάζοντας ένα πραγματικά όμορφο και εντυπωσιακό κουπέ SUV, που μέχρι πρότινος μπορούσε να βρει κανείς μόνο σε υπερπολυτελείς μάρκες, καταβάλλοντας βέβαια και το αντίστοιχα πολύ υψηλό τίμημα.
Παράλληλα, η τοποθέτηση βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου και η ύπαρξη mildhybrid συστήματος μειώνουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης και απομακρύνουν τον ιδιοκτήτη του από τα επικίνδυνα τεκμήρια ή μελλοντικά χαράτσια, ενώ η τιμή απόκτησής του, η οποία ξεκινά από 28.980 ευρώ, κάνει ακόμη πιο δελεαστική τη γαλλική πρόταση!
Να τονίσουμε επίσης ότι το RenaultArkana κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.
Σπορ εμφάνιση
Το νέο RenaultArkana τοποθετείται στο άνω όριο της κατηγορίας των C-SUV και με την ξεχωριστή του εμφάνιση μαγνητίζει αμέσως τα βλέμματα των περαστικών. Το εμπρός τμήμα με τα fullLED φωτιστικά σώματα και την υπογραφή του σχήματος C είναι χαρακτηριστικά που φέρουν όλα τα νέα μοντέλα της Renault.
Φυσικά, πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχεδίαση του γαλλικού μοντέλου διαδραματίζει η κεκλιμένη πίσω οροφή, η οποία σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων και το πλαϊνό νεύρο προσδίδει έναν δυναμισμό. Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 200 χλστ., είναι μια υψηλή τιμή για την κατηγορία που ενισχύει τον SUV χαρακτήρα, όπως επίσης και τα μαύρα πλαστικά που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος.
Hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό του RenaultArkana φέρει μια μοντέρνα αρχιτεκτονική, με την ψηφιακή τεχνολογία να κάνει έντονη την εμφάνισή της. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος φτάνει τις 10,2 ίντσες και διαφοροποιείται σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του. Έχει τη δυνατότητα να εξατομικευτεί, ωστόσο οι τροποποιήσεις γίνονται με τη μορφή widgets.
Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η οθόνη αφής 9,3 ιντσών, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει μια από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Στα πολύ θετικά στοιχεία είναι η υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιήσει οι Γάλλοι, καθώς και η στιβαρή συναρμογή.
Επίσης, άκρως εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών του RenaultArkana με τα 513 λίτρα, ο οποίος διαθέτει και ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα.
140 ίπποι
Το RenaultArkana της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον γνώριμο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου και ένα mildhybrid σύστημα που αποδίδουν 140 ίππους και 260 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου, το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία με paddles πίσω από το τιμόνι.
Στην πράξη ο κινητήρας στη λειτουργία Eco διατηρεί τον κινητήρα σε μια «ήρεμη» κατάσταση, κρατώντας πολύ χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου με 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Επιλέγοντας τη Sport οδήγηση, τότε αλλάζει ριζικά ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου και ο κινητήρας «ακούει» άμεσα στα προστάγματα του οδηγού με στόχο τις υψηλές επιδόσεις αλλά και την αύξηση της κατανάλωσης…
Ποιότητα κύλισης
Το RenaultArkana αποτελεί μια έκπληξη για τον οδηγό, καθώς η ορατότητα που έχει είναι πραγματικά εντυπωσιακή, όπως επίσης και η ποιότητα κύλισης του γαλλικού μοντέλου, που θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Arkana κινείταιαπολύτως οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ, ενώ όταν το αποφασίσει ο οδηγός το ταχύμετρο δεν θα διστάσει να δείξει ακόμη και πάνω από τα 190 χλμ./ώρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι όποιες κλίσεις εμφανίζονται σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά την κίνηση του Arkana, ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης κάνει εμφανή την απουσία της όταν δυσκολεύουν τα πράγματα.
Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου και θα απολαύσει την κορυφαία λειτουργία της ανάρτησης που φιλτράρει στον μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, όπως επίσης και την πολύ καλή ηχομόνωση. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορίας βέβαια κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
Αύξηση-σοκ στα μισθώματα leasing
Μακραίνει συνεχώς η λίστα των εταιρειών leasingπου ανακοινώνουν αυξήσεις στα μηνιαία μισθώματα των οχημάτων που έχουν παραχωρήσει σε επαγγελματίες, ιδιώτες αλλά και επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Political», ήδη δύο εταιρείες leasing προχώρησαν σε αναπροσαρμογή των μηνιαίων μισθωμάτων, με τις επιβαρύνσεις για τους πελάτες τους να κυμαίνονται από 2,5% έως και 3%, προκαλώντας την αντίδραση των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων, ενώ κάποια άλλη εταιρεία προχώρησε σε αύξηση του μηνιαίου μισθώματος κατά 7%, εξοργίζοντας κυριολεκτικά τους πελάτες της…
Ωστόσο, το αξιοπερίεργο στην υπόθεση των αυξήσεων έχει να κάνει με τις αιτιολογίες που προφασίζονται κάποιες εταιρείες χρονομίσθωσης, όπως αύξηση των ασφαλίστρων, του κόστους service, των ανταλλακτικών κ.ά., οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ισχύουν, ενώ αν κάποιος έχει στην κατοχή του ηλεκτρικό εταιρικό όχημα, τότε μάλλον κάποιοι θέλουν να αυξήσουν τα έσοδά τους και την κερδοφορία τους…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL