, Κυριακή
29 Ιανουαρίου 2023

Δοκιμάζουμε το Toyota Aygo X με 72 ίππους!

Το μικρό μοντέλο της Toyota μετατράπηκε σε crossover, ενθουσιάζοντας με το στιλ, την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τον πλούσιο εξοπλισμό και την ανταγωνιστική τιμή του.

Ο λόγος για το νέο ToyotaAygoX, το οποίο κυριολεκτικά έχει αλλάξει ριζικά και αποδεικνύεται ότι οι μηχανικοί και σχεδιαστές της ιαπωνικής μάρκας μπορούν να εξελίξουν ένα bestseller μοντέλο με τέτοιον τρόπο ώστε να μοιάζει τόσο διαφορετικό από την «πολιτική» του έκδοση. Η τιμή του ToyotaAygoX για τη βασική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο κυμαίνεται σε 14.770 ευρώ, ωστόσο η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο, τα 6 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και η υψηλή μεταπωλητική αξία κάνουν άκρως δελεαστική την απόκτησή του…

«Άγριες» διαθέσεις

Το Aygo Χ διατηρεί τα στοιχεία εκείνα που διαθέτουν τα αυτοκίνητα πόλης με ένα διαφορετικό στιλ που προσδίδει «άγριες» διαθέσεις. Οι διαφορές στο design σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι επίσης σαφώς πιο άμεσα αντιληπτές.Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την ενιαία κλειστή μάσκα και η γρίλια είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη, ενώ υπάρχουν και αρκετές διχρωμίες. Επίσης, έχουν τοποθετηθεί νέοι LED προβολείς και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους τονίζουν, σε συνδυασμό πάντα με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα και την crossover εμφάνιση του AygoX.

Οι μεγάλοι τροχοί και η ικανή απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζουν την απαραίτητη πια crossover αισθητική στο νέο AygoX.Το μόνο κοινό σχεδιαστικό σημείο με την προηγούμενη γενιά εντοπίζεται στα γραφικά των κάθετων πίσω φώτων και στα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ.
Hitech εσωτερικό

Εντελώς νέα είναι η εικόνα στην καμπίνα επιβατών, με το ToyotaAygoX να προσφέρει πλέον ένα από τα καλύτερα εσωτερικά στην κατηγορία. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και μαζί με τον κυκλικό πίνακα οργάνων πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι αλλά και την άριστα ενσωματωμένη, στην ελλειψοειδή διαμόρφωση του ταμπλό, οθόνη αφής όλα συνθέτουν έναν καθόλα σύγχρονο διάκοσμο. Τις εντυπώσεις τονίζει ο εξοπλισμός του μοντέλου δοκιμής (Limited), ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την έξτρα κεντρική οθόνη των 9 ιντσών, ηχοσύστημαJBL, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση κινητού και καπιτονέ καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 231 λίτρα (60 επιπλέον σε σχέση με παρελθόν), ενώ μπορεί να φτάσει και έως τα 829 λίτρα με πεσμένες τις πίσω θέσεις.

72 ίπποι

Το ToyotaAygoX είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα και δύο συστήματα μετάδοσης. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τον κινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο προσδίδει οικονομία καυσίμου και «ζωηρές» επιδόσεις. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 998 κ.εκ. αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ.

Στην πράξη κινεί με άνεση το αμάξωμα του AygoX, ωστόσο διακρίνει κανείς την έλλειψη δύναμη όταν το στροφόμετρο εισέρχεται στα κόκκινα. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ToyotaAygoX δεν είναι ένα μοντέλο επιδόσεων αλλά ένα αυτοκίνητο πόλης. Το κιβώτιο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση και οι 5 σχέσεις κρίνονται ιδανικές για την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Η μέση κατανάλωσηκατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε κάτω από 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. χωρίς να κινούμαστε «οικονομικά» οπότε με λίγη προσοχή τα 4,5 λίτρα είναι μια εφικτή επίδοση στην κατανάλωση καυσίμου.

Ευχάριστο και ευέλικτο

Τα οφέλη από τη νέα πλατφόρμα και τις νέες διαστάσεις του νέου ToyotaAygoX γίνονται αμέσως αντιληπτά από τον οδηγό από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης με το αυτοκίνητο. Παράλληλα, το ιαπωνικό μοντέλο διατήρησε την άνεση και ευελιξία που προσδίδουν τα αυτοκίνητα πόλης, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενδείκνυται για «αναρριχήσεις» σε ψηλά πεζοδρόμια.
Επίσης, η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορίας κάνει κυριολεκτικά τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός του ToyotaAygoX δεν θα νιώσει άβολα, καθώς η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ το αυξημένο ύψος του αμαξώματος δεν επηρεάζει καθόλου την πορεία του ιαπωνικού μοντέλου, ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το AygoX θα εντυπωσιάσει τον οδηγό από τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσδίδουν οι 18άρηδες τροχοί, από την πληροφόρηση και την αμεσότητα που παρέχει το τιμόνι αλλά και από τη ζωντάνια του τρικύλινδρου κινητήρα, που ωστόσο στις υψηλές στροφές παράγει τον χαρακτηριστικό θόρυβο.

Μεγάλες ανατροπές στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

Έντονο είναι το ενδιαφέρον των Ελλήνων για την ηλεκτροκίνηση και αυτό αποτυπώνεται και στις χιλιάδες αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» που λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Political», από την έναρξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχουν κατατεθεί πάνω από 10.000 αιτήσεις, ωστόσο διαπιστώνονται σημαντικές αλλαγές στις επιλογές των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή του οχήματος.

Στην πρώτη θέση εξακολουθούν να βρίσκονται και πάλι τα ηλεκτρικά ποδήλατα με 3.700 αιτήσεις (37%) και ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με 3.500 αιτήσεις (34%) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 2.100 αιτήσεις (21%). Εντυπωσιακή είναι και η πορεία των ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων, οι αιτήσεις των οποίων ξεπέρασαν τις 380 μονάδες, καταλαμβάνοντας περίπου 5% του συνόλου των αιτήσεων.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL