, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1.2T EAT8 με 130 ίππους

Η τρίτη γενιά του Peugeot 308 ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό και κοιτάζει κατάματα τα μοντέλα άλλων κατασκευαστών, προκαλώντας τους ταραχή!

Άλλωστε το νέο Peugeot 308 διακρίνεται για την ξεχωριστή του σχεδίαση, την πολυτελή αύρα του αλλά και την υψηλή τεχνολογία και συνδεσιμότητα που ενσωματώνει στο εσωτερικό του. Η τιμή του ξεκινά από τα 28.200 ευρώ για την έκδοση με τον turbo κινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων, ενώ η δυνατότερη των 130 ίππων με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο (όπως και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) κοστίζει από 34.700 ευρώ. Όσον αφορά τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, κυμαίνονται σε μόλις 82,56 ευρώ, καθώς είναι ιδιαίτερα χαμηλές και οι εκπομπές CO2, οι οποίες κυμαίνονται σε 129 γρ/CO2.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Η τρίτη κατά σειρά γενιά του Peugeot 308 είναι εκείνη που κομίζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, στο επίκεντρο της οποίας τοποθετείται ο ανανεωμένος θυρεός της.

Το χαμηλό και μακρύ εμπρός καπό, η μεγάλη κλίση της εμπρός κολόνας, ο τρόπος που η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με τις μεγάλες αψίδες των τροχών που γεμίζουν από τις όμορφες ζάντες 17 ιντσών, παραπέμπουν σαφώς σε ένα σπορ hatchback. Στο πίσω τμήμα του Peugeot 308 συναντάμε τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα.

Ευχάριστο και hitech εσωτερικό

Η μοναδικότητα που αποκομίζει κανείς από την εξωτερική σχεδίαση του Peugeot 308 ενισχύεται και από την καλαισθησία που συναντά κανείς στην καμπίνα επιβατών του γαλλικού μοντέλου. Από την πρώτη επαφή γίνεται αντιληπτό πως η Peugeot έθεσε ως προτεραιότητα τη συνύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, ποιότητας και άνεσης. Το «κόκπιτ» ενσωματώνει αρχιτεκτονική δυο επιπέδων με έντονες γωνίες, όπου πάνω συναντάμε τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, αλλά και τη φάσα που καλύπτει το ταμπλό έως και τις πόρτες. Ακριβώς από κάτω υπάρχει η ευανάγνωστη και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας 10ιντση οθόνη του infotainment.

Εντυπωσιακά είναι όμως και τα πλήκτρα αφής που λειτουργούν ως συντομεύσεις του συστήματος και απογειώνουν την τεχνολογική εμπειρία του χρήστη.Ακριβώς κάτω από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται το μπουτόν επιλογής του προφίλ οδήγησης (Sport, Norman και Εco) που αλλάζει τη συμπεριφορά του κινητήρα και του οχήματος γενικότερα.

130 ίπποι!

H γκάμα του νέου Peugeot 308 έχει αφετηρία τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, ο οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 130 ίππους με τη συνδρομή του αυτόματου κιβωτίου και την πυκνή κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων. Στον τομέα της κατανάλωσης, το γαλλικό μοντέλο τα πήγε εξαιρετικά, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Φορολογικά,ο χαμηλός κυβισμός μειώνει στο ελάχιστο το τεκμήριο διαβίωσης και τα ασφάλιστρα αυξάνοντας αντίστοιχα τη μεταπωλητική αξία του μοντέλου.

Ευχάριστη έκπληξη

Το Peugeot 308 παρά την ύπαρξη τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα κινείται με απίστευτη άνεση, καταφέρνοντας με μοναδικό τρόπο να «κρύβει» την έλλειψη του τέταρτου κυλίνδρου και τον γνωστό ήχο που παράγουν άλλα αντίστοιχα μηχανικά σύνολα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο, το γαλλικό μοντέλο παραμένει απίστευτα ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν το ψηφιακό ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 170 χλμ/ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Επίσης, αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ, τότε θα αντιληφθεί πως το Peugeot 308 1.2T EAT8 είναι και ένα μοντέλο με χαμηλό κόστος χρήσης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές, το Peugeot 308 απέδειξε ότι είναι «λιοντάρι», διαθέτοντας πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το τιμόνι και το κιβώτιο με χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles αποτελούν πραγματικούς συμμάχους για τον οδηγό. Ωστόσο στα μεγάλα ανηφορικά κομμάτια ο κινητήρας φαντάζει οριακός για το αμάξωμα του αυτοκινήτου…

Μέσα στην πόλη, το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει όλα τα προτερήματα της γαλλικής σχολής, με την ανάρτηση να φιλτράρει στον μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο διακρίθηκε για την ομαλή λειτουργία του και την άνεση που προσδίδει στον οδηγό…

Αλλάζουν όλα στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ!

Ριζικά αλλάζουν από τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2023 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και επαγγελματικών οχημάτων έως 3,5 τόνους, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την άμεση ενεργοποίηση του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ).

Ουσιαστικά, από τα μέσα Ιανουαρίου οι εισαγωγείς των μεταχειρισμένων οχημάτων θα πρέπει να εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να καταθέτουν τα έγγραφα που ζητά το σύστημα, όπως το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, το ΚΤΕΟ, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, μέχρι και βεβαίωση για τις ανακλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο κάθε μοντέλο που εισάγεται στην Ελλάδα.

Όπως ξεκαθαρίζεται στη Διευκρινιστική Πράξη του υπουργείου, οι εισαγωγείς από 30/12/2022 έως και 27/2/2023 θα έχουν τη δυνατότητα καταχώρισης των οχημάτων κατηγοριών Μ και Ν στο ΜΕΜΟ έως και 40 ημέρες μετά την κατάθεση αίτησης χορήγησης άδειας κυκλοφορίας. Οι εισαγωγείς οχημάτων που ανήκουν στις κατηγορίες Ο1, Ο2 και Ο3 θα υποχρεούνται να καταθέτουν τα στοιχεία των οχημάτων από τις 16 Ιανουαρίου 2024 και θα έχουν προθεσμία καταχώρισης έως 20 ημέρες μετά την κατάθεση αίτησης χορήγησης άδειας κυκλοφορίας.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.