ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Το περίβλημα και τα άλλα εξαρτήματα των μπαταριών αποσυντίθενται μετά από 100 χρόνια

ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS Αναρτήθηκε από ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS
26/11/2023
Auto – Moto
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Το περίβλημα και τα άλλα εξαρτήματα των μπαταριών αποσυντίθενται μετά από 100 χρόνια

Είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες εκτός από το μεγάλο ενεργειακό αποτύπωμα είναι και προϊόντα ιδιαίτερα επιβλαβή για το περιβάλλον.

Υπολογίζεται ότι το περίβλημα και άλλα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται αποσυντίθενται μετά από 100 χρόνια, ενώ οι χημικές ουσίες αποσυντίθενται μετά από εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια ή και ποτέ. Ως εκ τούτου, αποτελούν μια βασική αιτία μόνιμης ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων.

Κατά γενικό κανόνα οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέχουν 7-8 χρόνια εγγύηση. Ωστόσο είναι γενικά αποδεκτό ότι μια μπαταρία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν η απόδοσή της πέσει κάτω από 70-80% της συνολικής χωρητικότητάς της, κάτι που, σύμφωνα με την εμπειρία των οδηγών, μπορεί να συμβεί ακόμα και μετά από 12 χρόνια, που αντιστοιχεί σε οδήγηση περίπου 580.000 χιλιομέτρων.

Η διάρκεια ζωής των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαρτάται κυρίως από τον αριθμό των κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης. Από αυτή την άποψη, οι μπαταρίες LFP διαθέτουν σταθερή απόδοση, καθώς έχουν σχεδιαστεί για περισσότερους από 2.000 κύκλους ή περίπου 10 χρόνια χρήσης. Ωστόσο, λόγω της υψηλής ισχύος εξόδου τους, χρησιμοποιούνται κυρίως σε εφαρμογές βαρέως τύπου.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι μπαταρίες NMC με 1000-2000 κύκλους. Το κύριο πλεονέκτημά τους είναι η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, που σημαίνει ότι μπορούν να αποθηκεύσουν πολλή ενέργεια σε σχέση με το βάρος τους (150-220 Wh/kg). Ο τρίτος τύπος μπαταρίας που χρησιμοποιείται συχνά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες NCA με 500 κύκλους και πυκνότητα 200-260 Wh/kg. Η λίστα κλείνει με μπαταρίες LMO (λιθίου-μαγγανίου) με 300-700 κύκλους. Όμως τα τελαυταία χρόνια αναπτύσσονται νέου τύπου μπαταρίες με καλύτερες τεχνολογίες, όπως αυτή της στερεάς κατάστασης και με στερεό ηλεκτρολύτη. Αν και ακόμη δεν έχουν βγει στην μαζική παραγωγή, οι άνθρωποι που τις δοκιμάζουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν λόγο για μπαταρίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα των αυτονομιών στα αυτοκίνητα.

Related Post

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κατά 11,7% τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο

Κίνα: Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW μετασχηματίζεται ψηφιακά

Toyota: Στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως

Kia: Έλαβε πέντε διακρίσεις στα βραβεία Red Dot Design Concept 2025

Ένα άλλο σημαντικό σημείο των μπαταριών είναι η ανακύκλωση. Οι επιστήμονες εξακολουθούν να εργάζονται για να βρουν τρόπους για την ανακύκλωση μπαταριών ιόντων λιθίου που θα αποδώσουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, σε ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών, που δημιουργήθηκε ως μέρος μιας κοινοπραξίας των Renault, Veolia και Solvey, τα ενεργά υλικά από τις μπαταρίες βυθίζονται σε Ν-μεθυλοπυριδίνιο και μετά την αποστράγγιση και ξήρανση συνθλίβονται με υπερήχους και εκπλένονται με οξύ. Σε μια τέτοια διαδικασία, μπορεί να ανακτηθεί έως και το 96% του κοβαλτίου και το 98% του λιθίου.

Στα τέλη του 2022, εισήχθησαν κανονισμοί που έλεγαν ότι το νικέλιο και το κοβάλτιο θα ανακυκλώνονται σε ποσοστό 90% από το 2027 και έως και 95% έως το 2030. Για το λίθιο, από την άλλη πλευρά, οι τιμές ορίστηκαν σε 50% και 80% αντίστοιχα. Ωστόσο, το υψηλό κόστος εργασίας λόγω πολυπλοκότητας της δουλειάς, το υψηλό αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος αποσύνθεσης των μπαταριών, αποτελούν ζητήματα που πρέπει να αναλυθούν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που δεν χαλάνε ποτέ -Τα πιο αξιόπιστα που μπορείς να αγοράσεις
Auto – Moto

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κατά 11,7% τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο

Αύξηση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Ιούλιο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα...

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
09/08/2025
Κίνα: Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW μετασχηματίζεται ψηφιακά
Auto – Moto

Κίνα: Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW μετασχηματίζεται ψηφιακά

Για τον Φρανζ Ντέκερ, υψηλόβαθμο στέλεχος διοίκησης του γερμανικού επιχειρηματικού ομίλου BMW Group, η ταχύτατη εξέλιξη της Κίνας στον τομέα...

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
08/08/2025
Next Post
Τεράστια νίκη του Άρη με 2-0 επί του Παναθηναϊκού

Τεράστια νίκη του Άρη με 2-0 επί του Παναθηναϊκού

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
14/11/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa