18:15, Δευτέρα
27 Ιουνίου 2022

Γιατί το «giving back» είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις

Οι εταιρείες ενσωματώνουν ολοένα και περισσότερο την εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) στα επιχειρηματικά τους σχέδια, χρησιμοποιώντας πρωτοβουλίες όπως η εκμάθηση κωδικοποίησης σε παιδιά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Το 2019-21 οι εταιρείες που περιλαμβάνονται στο Fortune 500 ξόδευαν 19,9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε πρωτοβουλίες που είχαν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία ή το περιβάλλον.

Και ενώ κάποιοι ανησυχούν ότι η ΕΚΕ θα μπορούσε να απειλήσει τις οικονομικές επιδόσεις, ένας αυξανόμενος όγκος στοιχείων υποδηλώνει ότι προσφέρει στην πραγματικότητα πολυάριθμα οφέλη.

Καταρχάς, στην προσέλκυση αλλά και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού. Σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς πρακτορείου επικοινωνίας και μάρκετινγκ Cone Communications σχεδόν τα δύο τρίτα των νέων δεν θα πιάσουν δουλειά σε μια εταιρεία με κακές πρακτικές ΕΚΕ. Έρευνα σε δείγμα 1.000 ατόμων έδειξε ότι το 75% των millennials θα αποδέχονταν ακόμη και χαμηλότερο μισθό προκειμένου να εργαστούν σε μια υπεύθυνη εταιρεία και το 83% θα ήταν πιο πιστοί σε μια επιχείρηση που τους επιτρέπει να συνεισφέρουν στην επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Αλλά οι ΕΚΕ δεν είναι απλώς δημόσιες σχέσεις προσλήψεων. Έχουν επίσης απτό αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα μιας εταιρείας. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν τη διαχείριση της κλιματικής αλλαγής στον στρατηγικό σχεδιασμό, για παράδειγμα, βλέπουν 18% υψηλότερη απόδοση ιδίων κεφαλαίων απο εκείνες που δεν το κάνουν, σύμφωνα με μελέτη της CDP, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που βοηθά τις εταιρείες με την περιβαλλοντική τακτική.

Οι 1.800 εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο της εταιρείας εταιρικού λογισμικού SAP μπορούν να λάβουν μέρος στις Εβδομάδες Κώδικα της Αφρικής σε 35 χώρες, βοηθώντας τους νέους να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες και να προωθήσουν την οικονομική ανάπτυξη. «Δεν πιστεύω ότι η ΕΚΕ υπονομεύει τα οικονομικά μας αποτελέσματα», λέει ο Tom Loeffert, διευθυντής HR για το Ηνωμένο Βασίλειο. «Παρέχοντας την ευκαιρία στους εργαζόμενους να κάνουν ουσιαστική δουλειά, έχουμε δει υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης και παραγωγικότητας».

Ιδού μερικές μόνο από τις πρακτικές ΕΚΕ των πολυεθνικών:

Το Project Loon της Google
Δημιουργώντας ένα δίκτυο πλωτών δορυφόρων κοντά στο διάστημα, ο Loon θα παρέχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε μερικούς από τους 4,1 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που δεν το έχουν.

Παπούτσια Toms
Για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πουλά η εταιρεία, ένα ζευγάρι δωρίζεται σε κάποιον που τα χρειάζεται. Η Toms έχει στείλει 75 εκατομμύρια ζεύγη, γεγονός που έχει συμβάλει στην προστασία περισσότερων από 2 εκατομμυρίων παιδιών από τον αγκυλόστομο, ένα εντερικό παράσιτο που συνήθως αποκτάται με το περπάτημα ξυπόλητος σε μολυσμένο έδαφος.

Asda’s wonky veg box
Για να αντιμετωπίσει τη σπατάλη τροφίμων, ο όμιλος σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου άρχισε πέρυσι να πουλά ατελή λαχανικά μέσω ενός “wonky veg box” με τιμή 3,50 £, 30% φθηνότερα από τις τυπικές σειρές. Οι αγρότες μπορεί να ωφεληθούν παίρνοντας χρήματα για προϊόντα όπως τα κακοσχηματισμένα καρότα, τα οποία συχνά απομακρύνονται και καταστρέφονται με τις μηχανές.

Nu Skin’s Nourish the Children
Οι εργαζόμενοι και οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν και να δωρίσουν μια τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά σε άτομα που υποφέρουν από υποσιτισμό και πείνα. Από το 2002, η εταιρεία έχει δωρίσει περισσότερα από 550 εκατομμύρια γεύματα σε υποσιτισμένα παιδιά σε όλο τον κόσμο.

Η πιο φωτεινή εκστρατεία της Ikea για τους πρόσφυγες
Η Ikea χρηματοδότησε ένα ηλιακό αγρόκτημα για να φέρει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στους 20.000 Σύρους πρόσφυγες που ζουν στον καταυλισμό Azraq στην Ιορδανία. Κάθε οικογένεια μπορεί πλέον να τροφοδοτεί ψυγείο, τηλεόραση, ανεμιστήρα και φώτα, καθώς και να φορτίζει τα κινητά της τηλέφωνα – απαραίτητο για την επικοινωνία με την οικογένεια στο εξωτερικό. Το ηλιακό πάρκο θα εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια και θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περισσότερους από 2.000 τόνους ετησίως.

Η υπεύθυνη κατανάλωση της
Η Heineken επενδύει το 10% του προϋπολογισμού για τη διαφήμισή της στα ΜΜΕ για να ενθαρρύνει την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Δεσμεύτηκε επίσης να επενδύσει 200 ​​εκατομμύρια ευρώ σε διάστημα πέντε ετών σε μια εκστρατεία για την καταπολέμηση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.