Βίκος: Το διαμάντι της Ηπείρου της οικογένειας Σεπετά
Όταν ο Πέτρος Σεπετάς, πολιτικός μηχανικός με ΜΒΑ στις ΗΠΑ, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 είπε πως θέλει να δημιουργήσει τη δική του βιομηχανία εμφιάλωσης νερού, κάποιοι τον θεώρησαν απερίσκεπτο. Μάλιστα στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών είχε σχολιάσει: «Πού πας να τα βάλεις με την PepsiCo;».
Της Αμαλίας Κάτζου
Και είναι αλήθεια πως τη συγκεκριμένη περίοδο η PepsiCo με το νερό Ήβη Λουτράκι ήταν απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά. Ωστόσο ο Πέτρος Σεπετάς, που από μικρός ήθελε να γίνει βιομήχανος, δεν πτοήθηκε και έκανε πολλά βήματα μπροστά και το 1992 μαζί με την Ελένη Θεοχάρη, σύζυγο και συνοδοιπόρο του στα projects, έθεσαν σε λειτουργία το εργοστάσιο του εμφιαλωμένου νερού Βίκος στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων.
Ο πρώτος μεγάλος πελάτης
Ο πρώτος μεγάλος πελάτης ήταν η αλυσίδα Continent, για την οποία παρήγαγε το πρώτο private label νερού στην Ελλάδα που έφερε το σήμα «Μιτσικέλι». Η εταιρεία θα καταφέρει να στήσει δίκτυο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα ξεκινήσει η μεγάλη προσπάθεια να διεκδικήσει πιο δυναμικά μια καλή θέση στην αγορά.
Η συμφωνία-ορόσημο
Ορόσημο για την εταιρεία αποτέλεσε η συμφωνία με τη Lidl Ελλάς πριν καν αυτή ανοίξει το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη. Το συγκεκριμένο deal έδωσε «φτερά» στην εταιρεία τη δεκαετία του 2000.
Συνεχίζει το όραμα η νέα γενιά
Σήμερα στην εταιρεία έχουν ενταχθεί και οι τρεις γιοι της οικογένειας -Κωνσταντίνος, Ρηγίνος, Παύλος- συμβάλλοντας ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην ανάπτυξή της. Η νέα γενιά της οικογένειας συνεχίζει το όραμα και το ενισχύει με φρέσκες ιδέες, αποδεικνύοντας πως η Βίκος είναι μια εταιρεία που «βλέπει» μπροστά και στοχεύει στην εξέλιξή της στο μέλλον, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.
Μπαράζ επενδύσεων και τζίρος πάνω από 100 εκατ.
Πέρυσι η Βίκος ΑΕ έθεσε σε λειτουργία τη νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων του Δήμου Πωγωνίου. Το νέο βιομηχανοστάσιο αποτελεί μια τεράστια επένδυση ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, με την οποία ολοκληρώνεται ένας κύκλος επενδύσεων 47 εκατομμυρίων την τελευταία επταετία.
Η οικογένεια Σεπετά δεν σταμάτησε ποτέ να ονειρεύεται και να θέτει νέους στόχους και έτσι το 2014 έχοντας πια το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά νερού αποφάσισε να επενδύσει και να μπει στην αγορά ποτού και συγκεκριμένα στα αναψυκτικά. Η αρχική επιδίωξη που είχε θέσει στο προσκήνιο το 2014 ήταν να αγγίξει μερίδιο αγοράς 10%, ποσοστό στο οποίο η επιχείρηση βρίσκεται πλέον αρκετά κοντά. Τα αναψυκτικά αποτέλεσαν εγχείρημα του πρεσβύτερου ηλικιακά από τους τρεις διαδόχους της οικογένειας Σεπετά, Κωνσταντίνου, σε μια προσπάθεια να φέρει μια νέα κατηγορία στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Η Βίκος στην κατηγορία αναψυκτικών τρέχει με 10,2% ανάπτυξη τζίρου και η αγορά αναπτύσσεται με 1,4% με βάση στοιχεία Σεπτεμβρίου του 2022 και σε σχέση με τον Αύγουστο του ίδιου έτους. Η Cola που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον Βίκο έχει φτάσει σε μερίδιο αγοράς 8,5%.
Με τζίρο 91 εκατ. ευρώ το 2021 και ρυθμούς ανάπτυξης 18%-20% το 2022 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι αναφορικά με την περυσινή χρονιά θα σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ. Σήμερα, μετά και την ολοκλήρωση της νέας μονάδας στο Καλπάκι, διαθέτει τέσσερα εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλάσματος φιαλών από PET και πώματα. Ο αριθμός των εργαζομένων της ανέρχεται σε 449 και είναι εντυπωσιακό ότι πολλοί εξ αυτών βρίσκονται στην εταιρεία πάνω από 20 έτη. Επιπλέον, κάθε χρόνο καταβάλλει 200.000 ευρώ στον Δήμο Πωγωνίου στον οποίο βρίσκονται οι παραγωγικές της εγκαταστάσεις, πέραν των άλλων δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που αναλαμβάνει.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL