Γιώργος Σκόδρας: Τα καλά αποτελέσματα δε θα αργήσουν να έρθουν

Ιστορίες με …κάρυ! 

Δέκα ερωτήσεις αναζητούν δέκα σύντομες απαντήσεις. Πρόσωπα της Θεσσαλονίκης, από όλους τους χώρους, μοιράζονται με τους αναγνώστες της εφημερίδας «Karfitsa» πτυχές της ζωής τους και αδημοσίευτες φωτογραφίες σε μια διαφορετική – μίνι συνέντευξη.

Της Αναστασίας Καρυπίδου

Ο Γιώργος Σκόδρας κρατάει στα χέρια του από το 2019 το «τιμόνι» του ΟΑΣΘ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού που έχει στόχο τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Διετέλεσε επικεφαλής της ΕΥΑΘ ΑΕ και της Εγνατίας Οδού ΑΕ, ενώ διδάσκει στα αμφιθέατρα ως καθηγητής Μηχανολόγων Μηχανικών. Είστε έτοιμοι για μία …βόλτα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ μέσω ερωτοαπαντήσεων;  

Χρησιμοποιείται αστικό λεωφορείο;

Ασφαλώς και χρησιμοποιώ, αν και, κυρίως, τα Σαββατοκύριακα. Η αλήθεια είναι ότι τις καθημερινές μετακινούμαι με αυτοκίνητο, ωστόσο τα Σαββατοκύριακα ανεβαίνω στα λεωφορεία, θέλοντας να έχω ιδία άποψη για την αστική συγκοινωνία.

Υπάρχουν φορές που αναρωτηθήκατε… «και τώρα τι κάνουμε;»

Από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της διοίκησης του ΟΑΣΘ. Διότι ο Οργανισμός πρακτικά είχε καταρρεύσει, καθώς τα ελάχιστα λεωφορεία μετά βίας επαρκούσαν για την εκτέλεση του 40% του συγκοινωνιακού έργου, ενώ δεν υπήρχαν και χρήματα. Ευτυχώς, με την αμέριστη στήριξη της Κυβέρνησης και ειδικά του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, και με μεθοδική δουλειά, διασφαλίστηκε η συνέχιση της λειτουργίας του ΟΑΣΘ. 

Ποια είναι η πρώτη σκέψη όταν βλέπετε κόσμο στις στάσεις;

Ότι πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες, γιατί οι Θεσσαλονικείς αξίζουν ποιοτικές συγκοινωνίες. Οφείλουμε να κάνουμε ό,τι απαιτείται, για να τις αποκτήσουν.

Πότε θα πείτε «είμαι ικανοποιημένος» για τον ΟΑΣΘ;

Όταν ολοκληρώσει τη μετάβασή του στη νέα εποχή και μετατραπεί σε έναν Οργανισμό ψηφιακό και σύγχρονο, ανταγωνιστικό και αποτελεσματικό, έναν Οργανισμό που θα είναι προσιτός στους πολίτες.

Εύκολη απόφαση να αναλάβετε πρόεδρος;

Είναι αλήθεια ότι δεν είχα σαφή εικόνα που… πάω να μπλέξω. Όμως και τα δύσκολα είναι για τους ανθρώπους. Είμαι φανατικός θιασώτης της άποψης ότι με συστηματική δουλειά και μεθοδικότητα, τα καλά αποτελέσματα δεν αργούν να έρθουν. Ήταν λοιπόν μία δύσκολη αλλά συνειδητή απόφαση, η συμμετοχή στην προσπάθεια ανάταξης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Σας έλειψε η δια ζώσης επαφή με τους φοιτητές σας; 

Ασφαλώς! Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση βοήθησε ώστε να μην χαθεί εντελώς η επικοινωνία, όμως τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή και την χαρά να βλέπει κανείς ένα γεμάτο αμφιθέατρο με νέα παιδιά.

Τι σας αρέσει και τι όχι στη Θεσσαλονίκη;

Η Θεσσαλονίκη είναι ιδιαίτερη πόλη. Σύγχρονος παλμός στην σκιά της βυζαντινής φυσιογνωμίας και μια χιτσοκική ατμόσφαιρα στην παραλία με ομίχλη και ψιλόβροχο… Και με τους φοιτητές να δίνουν τον τόνο της ζωντάνιας και του δυναμισμού. Όμως δεν φροντίζουμε αρκετά την πόλη μας, με το κυκλοφοριακό να είναι το πιο έντονο πρόβλημα.

Αγαπημένο σημείο στην πόλη…

Υπάρχουν πολλά, καθώς η Θεσσαλονίκη είναι μια από τις πιο όμορφες πόλεις στην Ελλάδα και όχι μόνο. Ωστόσο το σημείο όπου βρίσκονται οι Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου είναι μαγικό….

Τι θέλει ο άνθρωπος για να είναι ευτυχισμένος; 

Υγεία, οικογένεια, δουλειά. Νομίζω ότι η πανδημία δίδαξε τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει στον άνθρωπο την ευτυχία.

‘Εκφραση που σας εκφράζει…

Αντέχω! Σε πείσμα των προβλημάτων και όχι μόνο…