14:37, Δευτέρα
03 Οκτωβρίου 2022

Οι διάσημοι ποδοσφαιριστές παίζουν… μεγάλη μπάλα με το μάρκετινγκ

Η δύναμη των ποδοσφαιρικών συλλόγων ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με την εμπορική αξία των ποδοσφαιριστών που διαθέτουν.

Πλέον, οι ομάδες στοχεύουν στην ενίσχυση της εικόνας και της επωνυμίας τους με μεταγραφές παικτών οι οποίοι μπορούν να απογειώσουν το μάρκετινγκ του συλλόγου. Για παράδειγμα, οι Σαντιό Μανέ και ΜοΣαλάχ έκαναν τη Λίβερπουλ μια από τις δημοφιλέστερες ομάδες στην Αφρική, ενώ η υπογραφή του Σον Χιούνγκ-Μιν είχε παρόμοια επίδραση στη βελτίωση της εικόνας της Τότεναμ στην Ανατολική Ασία.

Η άνοδος των socialmedia λειτουργεί ως αρωγός στο λανσάρισμα των παικτών, πολλοί από τους οποίους βλέπουν τους εαυτούς τους να απολαμβάνουν μεγαλύτερη δημοτικότητα από τους συλλόγους τους. Κορυφαίοι αθλητές έχουν μετατραπεί σε brands, όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο, που έχει περισσότερους followers στο Instagram από όλους τους συλλόγους της PremierLeague μαζί.

Παράλληλα, πολλές επώνυμες εταιρείες, από τον τομέα της τεχνολογίας μέχρι υψηλής ραπτικής, συνάπτουν συμφωνίες με ποδοσφαιριστές με στόχο την αύξηση της επιρροής στο ανδρικό κοινό. Ο Τζακ Γκρίλις, ποδοσφαιριστής της Μάντσεστερ Σίτι, σύναψε συμφωνία 1 εκατομμυρίου λιρών με τον οίκο Gucci, ο Μάρκους Ράσφορντ της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τη βρετανική μάρκα Burberry, ενώ ο Εμπαπέ έχει συνάψει συμφωνία με τη γαλλική πολυτελή μάρκα Dior ως παγκόσμιος πρεσβευτής της.

Την ίδια στιγμή, η Gillette που δραστηριοποιείται στα προϊόντα ξυρίσματος και περιποίησης σώματος, έχει πραγματοποιήσει πολλές καμπάνιες με κορυφαίους ποδοσφαιριστές όπως ο Νεϊμάρ.

Αντίστοιχα, η Ultrex για προϊόντα μαλλιών έχει πραγματοποιήσει πολλές καμπάνιες με τον Κριστιάνο Ρονάλντο ή η Pepsi με τον Μέσι, τον Πογκμπάκαι άλλους.

Οι κορυφαίοι ποδοσφαιριστές αποτελούν πανίσχυρα οικονομικά brands και κάπως έτσι, σύλλογοι και εταιρείες σπεύδουν να το εκμεταλλευτούν… με το αζημίωτο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL