Καθώς πλησιάζει η καρδιά του καλοκαιριού και έρχονται οι διακοπές, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους πολίτες τα βασικά τους δικαιώματα κατά την κράτηση δωματίου σε τουριστικά καταλύματα, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη απόλαυση των διακοπών.
Υποχρεώσεις ξενοδόχων και ιδιοκτητών
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ξενοδόχος οφείλει να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε κάθε ενδιαφερόμενο, να τηρεί τις παροχές που διαφημίζει (όπως πισίνα, Wi-Fi, πάρκινγκ, κλιματισμό κ.ά.) και να απαντά εντός 3 ημερών σε αιτήματα κράτησης. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει σε κάθε δωμάτιο ειδική πινακίδα με θεωρημένες τιμές από την Αστυνομία για όλες τις υπηρεσίες, από τη διανυκτέρευση μέχρι το πρωινό ή το γεύμα.
Προκαταβολή και ακύρωση κράτησης
Αν ζητηθεί προκαταβολή, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής και δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη από το ημερήσιο μίσθωμα. Σε περίπτωση ακύρωσης τουλάχιστον 21 ημέρες πριν την άφιξη, ο καταναλωτής δικαιούται επιστροφή του συνόλου της προκαταβολής. Αν η ακύρωση γίνει αργότερα, τότε επιβαρύνεται με το 50% του συνολικού κόστους της αρχικής κράτησης.
Ορθές αποφάσεις – χωρίς άγχος
Η Ένωση καλεί τους καταναλωτές να είναι συνεπείς, προσεκτικοί και ενημερωμένοι, ώστε να διασφαλίζουν τα συμφέροντά τους και να αποφεύγουν περιττά έξοδα ή παραπλανήσεις. Με σωστή προετοιμασία, το ελληνικό καλοκαίρι μπορεί να κυλήσει ανέμελα και δίκαια για όλους.