Με την επιβεβαίωση της αποχώρησης του Αθανάσιου Λιάγκου από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου του ΟΛΘ, ολοκληρώθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, η οποία σηματοδοτεί και μια ευρύτερη αλλαγή σελίδας στη διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Η εξέλιξη δεν αιφνιδίασε, καθώς το προηγούμενο διάστημα υπήρχε έντονη φημολογία για την απομάκρυνση Λιάγκου, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ψυχρές σχέσεις με την πλευρά του βασικού μετόχου, Ιβάν Σαββίδη, ειδικά μετά τη δημόσια προσφορά των Ντρέιφους, με την οποία ο πρώην πρόεδρος φέρεται να διατηρούσε επαφές.
Αποχώρηση με αναγνώριση και… αιχμές
Ο ίδιος ο κ. Λιάγκος, σε σύντομη ανασκόπηση της πενταετούς του θητείας, μίλησε για «στρατηγική ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας» του λιμανιού, αναφέροντας επενδύσεις άνω των 77 εκατ. ευρώ από το 2018 έως σήμερα και αύξηση της επιβατικής κίνησης στην κρουαζιέρα.
Αναγνώριση για το έργο του υπήρξε και από το Υπερταμείο, με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη να σημειώνει πως «το λιμάνι έχει ξεκολλήσει και αναβαθμίζεται ποιοτικά», επισημαίνοντας ότι για το ΤΑΙΠΕΔ, ο ΟΛΘ είναι «κεντρικό asset της χώρας».
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο – Επικράτηση Σαββίδη
Η νέα σύνθεση του εννεαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΘ περιλαμβάνει:
- Marten Manson
- Ιωάννης Τσάρας
- Κωνσταντίνος Φωτιάδης
- Jessy Lou
- Παναγιώτης Μιχαλόπουλος
- Αγγελική Σαμαρά
- Ευστάθιος Κουτμερίδης
- Παναγιώτης Σταμπουλίδης
- Ευαγγελία Δαμίγου
Η αποχώρηση Λιάγκου προτάθηκε ευθέως από τον εκπρόσωπο του Ιβάν Σαββίδη, στο πλαίσιο όπως ειπώθηκε «ανασύνθεσης και ανανέωσης του ΔΣ».
Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις – Μέρισμα και αύξηση τζίρου
Η γενική συνέλευση ενέκρινε μέρισμα 1,9 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 1,235 ευρώ πέρυσι, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή κερδοφορία του ΟΛΘ. Το 2024, ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 100,7 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 17% σε σχέση με το 2023.
Παράλληλα:
- Η κρουαζιέρα αυξήθηκε κατά 19%, με 125.000 επιβάτες (υπέρβαση 100% σε σχέση με το 2023).
- Η διακίνηση συμβατικών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ανοδική πορεία.
- Σε εξέλιξη βρίσκεται η επέκταση του 6ου προβλήτα, με επένδυση κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, έργο για το οποίο προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ.
Στρατηγικό ενδιαφέρον για Γκόνου – Ανοιχτό το ζήτημα του Βόλου
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΘ, Ιωάννης Τσάρας, επιβεβαίωσε ότι η Β’ φάση του διαγωνισμού για το logistic center στο στρατόπεδο Γκόνου ξεκινά, καθώς επικυρώθηκε το ενδιαφέρον από τη μονάδα στρατηγικών συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ.
Όσον αφορά όμως τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου, ο κ. Τσάρας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νομικών ενεργειών, μετά την ακύρωσή του από το Υπερταμείο, αν και ο ΟΛΘ είχε αναδειχθεί πλειοδότης.
Μπροστά σε μια νέα φάση – Ρευστότητα και φιλοδοξία
Η σημερινή γενική συνέλευση αποτύπωσε:
- Αναπτυξιακή ορμή με θετικούς δείκτες και ώριμα έργα
- Διοικητικές ανακατατάξεις που φέρνουν νέα πρόσωπα και προτεραιότητες
- Έναν επενδυτικό σχεδιασμό που υπερβαίνει τα όρια της Θεσσαλονίκης, με το βλέμμα σε ολόκληρο τον βορειοελλαδικό άξονα.
Ο ΟΛΘ, με ισχυρούς μετόχους, γεωστρατηγικό ρόλο και έργα σε εξέλιξη, μπαίνει σε νέα περίοδο ελέγχου και λογοδοσίας, καθώς οι τοπικές και εθνικές προσδοκίες για τον ρόλο του ξεπερνούν τα επιχειρηματικά μεγέθη.