, Κυριακή
25 Φεβρουαρίου 2024

Τα 10 οφέλη του πρωινού ξυπνήματος στη ζωή μας

Το ξύπνημα νωρίς το πρωί έχει οφέλη. Να γιατί αξίζει τον κόπο να ρυθμίσετε το ξυπνητήρι σας για μια μέρα νωρίς.

Περισσότερος χρόνος για τον εαυτό σας

Εάν ζείτε με άλλους ανθρώπους – μικρά παιδιά ή ενήλικες – το να ξυπνήσετε νωρίς θα μπορούσε να σας δώσει τον απαραίτητο (και απεγνωσμένα επιθυμητό) χρόνο για τον εαυτό σας. Περισσότερος χρόνος για να πιείτε τον καφέ σας ήρεμα και αργά ή απλώς για να απολαύσετε το πρωινό σας. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας προετοιμάσει να αντιμετωπίσετε μια κουραστική μέρα που σας κάνει νιώθετε λιγότερο αγχώδεις.


Ευκαιρία για άσκηση

Εάν η άσκηση είναι σημαντική για εσάς, αλλά συχνά δυσκολεύεστε να βρείτε το χρόνο, το να σηκωθείτε νωρίς θα μπορούσε να είναι η λύση. Η πρωινή άσκησή θα σας βοηθήσει να μην παραλείψετε τις προπονήσεις λόγω της δουλειάς ή των κοινωνικών σας υποχρεώσεων ή λόγω της κούρασης που θα επέλθει αργότερα μέσα στην ημέρα. Και καθώς εξετάζουμε το θέμα της αίσθησης κόπωσης, εδώ υπάρχει και ένα άλλο πλεονέκτημα των πρωινών προπονήσεων : η άσκηση προφέρει μια αύξηση των ενδορφινών, δηλαδή, των ορμονών που μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεσή σας, να μειώσουν το άγχος σας και να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας.


Λιγότερος χρόνος στην κίνηση

Το να σηκωθείτε νωρίς και να βγείτε από το σπίτι μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε την αυξημένη κίνηση, κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα. Η λιγότερη κίνηση δεν σας εξοικονομεί μόνο χρόνο και χρήμα. Μπορεί, επίσης, να συμβάλει στην προστασία της υγείας και της ευεξίας σας, καθώς οι έρευνες έχουν συνδέσει το μπλέξιμο στην κίνηση με…

στρες
κατάθλιψη
επιθετικότητα και οργή
αναπνευστικά προβλήματα

Περισσότερος χρόνος για να κάνετε πράγματα

Πάντα επιθυμούσατε να έχετε περισσότερες ώρες την ημέρα για να κάνετε τα πράγματα; Αποδεδειγμένο: Η επιθυμία σας θα πραγματοποιηθεί εάν ρυθμίσετε το ξυπνητήρι σας μία ή δύο ώρες νωρίτερα από το συνηθισμένο στην περίπτωση που έχετε αυτό το περιθώριο. Εάν χρειάζεστε λίγο πιο νωρίς αυτό σας δίνει μια ευκαιρία χωρίς περισπασμούς να φροντίζετε για πράγματα που διαφορετικά δεν θα μπορούσατε να κάνετε.

Καλύτερος ύπνος…

Οι άνθρωποι που ξυπνούν νωρίς συνήθως κοιμούνται νωρίτερα και να απολαμβάνουν περισσότερο και πιο ποιοτικό ύπνο.

Ο επαρκής ύπνος συνοδεύεται από πολλά οφέλη:

βελτιωμένη διάθεση

καλύτερη συγκέντρωση

χαμηλότερες πιθανότητες παχυσαρκίας και άλλων χρόνιων παθήσεων.

Από την άλλη πλευρά, η έλλειψη ποιοτικού ύπνου μπορεί να…

εξασθενήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να αρρωστήσετε πιο συχνά
αυξήσει την πιθανότητα για υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις και διαβήτη

προκαλέσει χάος στη σεξουαλική σας ζωή

Περισσότερη ενέργεια

Είναι αλήθεια: Ο καλύτερος ύπνος ισοδυναμεί γενικά με περισσότερη ενέργεια. Εάν κοιμηθείτε νωρίτερα και να έχετε καλύτερη ποιότητα ύπνου θα ξυπνήσετε και θα αισθάνεστε πιο ξεκούραστοι και ανανεωμένοι όλη τη μέρα.

Καλύτερο δέρμα

Οι νύχτες αϋπνίας μπορεί να αποτυπωθούν στο δέρμα σας με λεπτές γραμμές, ρυτίδες, ωχρότητα και πρησμένα βλέφαρα. Η στέρηση ύπνου μπορεί επίσης να συμβάλει στην ακμή.

Ο καλός ύπνος βοηθά στη διατήρηση της υγείας του δέρματος. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, τα κύτταρα του δέρματος αναγεννιούνται, ενώ η αυξημένη ροή αίματος και το κολλαγόνο βοηθούν στην αποκατάσταση βλάβης από το περιβάλλον και την υπεριώδη ακτινοβολία.

Επιπλέον, το να κοιμηθείτε νωρίτερα σας δίνει περισσότερο χρόνο για να εξασκηθείτε στην καλή φροντίδα του δέρματος, όπως το πλύσιμο του προσώπου σας. Γι ‘αυτό μην εκπλαγείτε αν ξυπνήσετε με πρωινή λάμψη.

Λιγότεροι μαύροι κύκλοι

Εφόσον θα ξυπνάτε νωρίς μπορείτε να πείτε bye-bye στους μαύρους κύκλους. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μαύροι κύκλοι δημιουργούνται από πρήξιμο κάτω από τα μάτια. Η αιτία αυτού του πρηξίματος; Συσσώρευση υγρών από έλλειψη ύπνου.

Περισσότερος χρόνος για πρωινό

Αν ξυπνήσετε νωρίς το πρωί θα έχετε επιπλέον χρόνο για να φτιάξετε και να απολαύσετε ένα γευστικό πρωινό, αντί να πάρετε έναν γρήγορο καφέ και ντόνατ εν κινήσει. Η έναρξη της ημέρας με ένα θρεπτικό γεύμα μπορεί να σας κάνει να νιώσετε γεμάτοι ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.

Σας βοηθά να συγκεντρωθείτε

Ο εγκέφαλός σας δεν ξυπνά εύκολα και έτσι νιώθουμε αποπροσανατολισμένοι όταν σηκωθούμε. Αυτή η αδράνεια του ύπνου αποτελεί μέρος της διαδικασίας αφύπνισης. Ωστόσο, μπορεί να διαρκέσει περίπου μία ώρα ή περισσότερο, καθιστώντας δυσκολότερη τη συγκέντρωση και την ολοκλήρωση των εργασιών σας. Το να ξυπνήσετε νωρίτερα σας δίνει χρόνο να ξυπνήσετε πλήρως, ώστε να είστε πιο συγκεντρωμένοι νωρίτερα.

Τι κάνει κάποιον να ξυπνάει νωρίς;
Υπάρχουν μερικοί παράγοντες που κάνουν μερικούς ανθρώπους να ξεκινούν νωρίς χωρίς να το θέλουν λόγω κάποιων προβλημάτων. Μερικοί άνθρωποι ξυπνούν πολύ νωρίς και δεν κοιμούνται αρκετά. Αυτός ο τύπος διαταραχής του ύπνου μπορεί να συνδέεται με:

προβλήματα ψυχικής υγείας όπως άγχος ή κατάθλιψη
αϋπνία

γήρανση

διακυμάνσεις ορμονών από την εγκυμοσύνη ή την εμμηνόπαυση

Προτάσεις για να ξυπνήσετε νωρίτερα

Αλλάξτε σταδιακά την ώρα αφύπνισης: Ρυθμίστε το ξυπνητήρι σας 15 λεπτά νωρίτερα κάθε μέρα για μια εβδομάδα, μεταβαίνοντας σταδιακά στο χρόνο που το θέλετε. Για να το κάνετε πιο εύκολο και να αποφύγετε να ξυπνήσετε κουρασμένοι , δοκιμάστε να κοιμηθείτε λίγο νωρίτερα.

Παρακινήστε τον εαυτό σας: Το να ξυπνήσετε νωρίς δεν πρέπει να το δείτε σαν αγγαρεία. Βρείτε κίνητρα χρησιμοποιώντας τον επιπλέον χρόνο για να κάνετε κάτι που σας κάνει ευτυχισμένους, όπως να κάνετε μια ευχάριστη δραστηριότητα νωρίτερα, ώστε να μπορείτε να ολοκληρώσετε την ημέρα εργασίας σας εγκαίρως για να βγείτε με φίλους ή να απολαύσετε ένα πρωί με διαλογισμό ή γιόγκα που δεν έχετε ποτέ χρόνο.

Επιβραβεύστε τον εαυτό σας: Υπενθυμίζοντας στον εαυτό σας τα οφέλη του να ξυπνήσετε νωρίς μπορεί να είναι μια αρκετή ανταμοιβή, αλλά υπάρχει πάντα και η αυτο-δωροδοκία. Απλώς σκεφτείτε: Θα έχετε χρόνο να σταματήσετε στο αγαπημένο καφέ της γειτονιάς σας για να απολαύσετε το καφεδάκι σας.

Βγείτε από την κρεβατοκάμαρά σας : Η παραμονή στο δωμάτιό σας μετά το ξύπνημα μπορεί να φανεί δελεαστική ιδέα για να επιστρέψετε στον ύπνο, κάτι που μπορεί να σας κάνει να καθυστερήσετε. Εγκαταλείποντας άμεσα με το που ξυπνάτε την κρεβατοκάμαρά σας βοηθά να αντισταθείτε σε αυτόν τον πειρασμό.

Αποφύγετε το μπλε φως πριν από το κρεβάτι: Το μπλε φως είναι ιδανικό για να σας αναζωογονεί κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά η αποφυγή του 2 έως 3 ώρες πριν από το κρεβάτι μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι είναι καλύτερο να απενεργοποιήσετε τις οθόνες (κινητά-τηλεοράσεις κτλ).

Αποφύγετε τα βαριά γεύματα και τα πικάντικα τρόφιμα αργά το βράδυ. Το να κοιμηθείτε με υπερβολικά γεμάτο στομάχι ή να τρώτε πικάντικα τρόφιμα για δείπνο μπορεί να οδηγήσει σε καούρα ή δυσπεψία και κανένα από αυτά τα συμπτώματα δεν είναι πιθανό να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλά.

Πηγή: olaygeia.gr