Σε δύο χρόνια εξασφαλίστηκαν 2.700 θέσεις για Ι.Χ. και 650 για μηχανάκια – Παραδίδονται άλλες 120 δωρεάν θέσεις στην περιοχή των Δικαστηρίων
Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου
Ο πυκνοδομημένος ιστός της Θεσσαλονίκης, τα χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και η γραφειοκρατία φαίνεται πως κρατούν με «χειροπέδες» το ζήτημα του παρκαρίσματος στην πόλη. Η διοίκηση Αγγελούδη επιχειρεί να σπάσει τα «δεσμά» του προβλήματος και να βρει τρόπους ώστε σε όλες τις γειτονιές να δημιουργηθούν σημεία στάθμευσης. Στόχος να ανακουφιστούν, όσο είναι δυνατόν, οι οδηγοί που κάνουν ατελείωτους κύκλους αναζητώντας μια θέση «χρυσάφι» για να παρκάρουν.
«Αυτό το διάστημα οι χώροι στάθμευσης αποτελούν το Νο1 πρόβλημα της πόλης» παραδέχεται ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, τονίζοντας πως από την αρχή της θητείας του και σε διάστημα δύο χρόνων εξασφαλίστηκαν περίπου 2.700 νέες θέσεις παρκαρίσματος για τους οδηγούς των Ι.Χ. και άλλες 650 θέσεις για τους μοτοσικλετιστές, που όμως δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες.
Πρόκειται για θέσεις που «γεννήθηκαν» από αδιαμόρφωτα οικόπεδα τα οποία έγιναν χώροι παρκαρίσματος, με μεγαλύτερο το υπαίθριο πάρκινγκ των 400 θέσεων στο σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία, ενώ άλλες 660 θέσεις κερδήθηκαν από τα σαραβαλάκια που έπιαναν πολύτιμο ζωτικό χώρο στις γειτονιές. Ωστόσο, εκτιμάται πως για να καλυφθούν οι ανάγκες της πόλης απαιτούνται αρκετές δεκάδες χιλιάδες θέσεων στάθμευσης.
‘Ερχονται 120 δωρεάν θέσεις στην περιοχή των Δικαστηρίων
Εντός των πρώτων δύο μηνών του 2026 θα δοθούν στους οδηγούς άλλες 120 δωρεάν θέσεις στάθμευσης στην περιοχή των Δικαστηρίων. Ο δήμος Θεσσαλονίκης δημιουργεί υπαίθριο χώρο παρκαρίσματος σε οικοπεδο επί της οδού Σταθμού στην περιοχή του Εμπορικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Πρόκειται για ακίνητο ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού περίπου 1.915,72 τ.μ., το οποίο πέρασε στα χέρια του δήμου Θεσσαλονίκης για τα επόμενα τρία χρόνια, έπειτα από συμφωνία των δύο πλευρών. ‘Ετσι, το προσεχές διάστημα θα γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις εισόδου και εξόδου, περίφραξη, διαμόρφωση κλπ και θα δοθεί ο χώρος το συντομότερο, ως ελεύθερο πάρκινγκ, στους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης «κέρδισε» την εκμετάλλευση του οικοπέδου έπειτα από πιέσεις και συμφωνία του κ.Αγγελούδη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, ώστε να λυθεί ένα μέρος των αυξημένων προβλημάτων στάθμευσης και του κυκλοφοριακού λόγω και των εργασιών του Flyover, που είναι σε εξέλιξη στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.
Ο δήμαρχος έχει τονίσει επανειλημμένα πως όσοι ελεύθεροι χώροι, μικροί αλλά και μεγαλύτεροι, εντοπίζονται στις γειτονιές θα διαμορφώνονται πάρκινγκ αναγνωρίζοντας το μεγάλο πρόβλημα.
Μελέτη για υπόγειους χώρους πάρκινγκ
Πέρα, όμως, από τα ανοιχτά οικόπεδα έχουν εντοπιστεί άλλοι 6 – 7 κατάλληλοι χώροι, έχει ετοιμαστεί μία μελέτη και διαγωνισμός από τον δήμο Θεσσαλονίκης για την κατασκευή περίπου 6.000 υπόγειων θέσεων στάθμευσης σε μία σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Η υπόθεση αυτή, ωστόσο, «κολλάει» στη γραφειοκρατία και πιο συγκεκριμένα στη Γενική Γραμματεία Δασών που δεν δίνει το τελικό «οκ» θεωρώντας πως οι χώροι είναι δασική έκταση, με τη δημοτική αρχή να τονίζει πως μπορεί να γίνει υπόγειο πάρκινγκ χωρίς να διαταραχθεί το πράσινο επί του εδάφους. Ο δήμος παραθέτει, μάλιστα, ως παράδειγμα το υπόγειο πάρκινγκ του Μεγάρου Μουσικής, τονίζοντας πως ανάλογα θα γίνουν και τα υπόλοιπα.
Ο κ.Αγγελούδης ανακοίνωσε πως θα επιχειρήσει να ξεπεράσει την «αδυσώπητη γραφειοκρατία» μέσα από συναντήσεις με τους αρμόδιους υπουργούς. «Θα ζητήσω από τους υπουργούς είτε διά της ερμηνείας τους, είτε διά σχετικής νομοθετικής ρύθμισης πρέπει να λυθεί το ζήτημα αλλιώς δεν μπορεί να ξεκινήσει η δημοπρασία», είπε χαρακτηριστικά.
Οι χώροι που εντοπίστηκαν ως κατάλληλοι από την υπηρεσία του δήμου βρίσκονται σε ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές, εκεί όπου το πάρκινγκ χαρακτηρίζεται ως «μαρτύριο», όπως για παράδειγμα στην παραλιακή Λεωφόρο Μ.Αλεξάνδρου, στη Μαρία Κάλλας, σε Χαριλάου και Τούμπα.




