, Τρίτη
30 Απριλίου 2024

search icon search icon

"Ιπποτροφίες" ύστερα απο τις ανακοινώσεις του ΕΦΕΤ!

alogisia-kreata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Του Λευτέρη Ζαβλιάρη

Δε φαίνεται να έχουν τέλος τα περιστατικά ανίχνευσης DNA αλόγου σε κρέατα μεγάλων εταιρειών τροφίμων, με το μεγαλύτερο διατροφικό σκάνδαλο της Ευρώπης μετά από αυτό των «τρελών αγελάδων», να βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Από την «αλυσίδα» του πανευρωπαϊκού διατροφικού σκανδάλου δεν έλειψε φυσικά ούτε η Ελλάδα.

Λίγες μέρες μετά τη διαπίστωση ότι ξένες εταιρείες χρησιμοποιούσαν κρέας αλόγου ως βοδινό, το διατροφικό καμπανάκι χτύπησε και στη χώρα μας, καθώς DNA αλόγου ανιχνεύεται και σε προϊόντα ελληνικών εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να σημάνει κόκκινος συναγερμός σε ελεγκτικούς μηχανισμούς προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο η ελληνική διατροφική αγορά είχε διαβληθεί από κρέας αλόγου που… είχε βαπτιστεί μοσχαρίσιο ή βοδινό.

Οι… τόνοι από τη Ρουμανία

Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατούσε στην ελληνική αγορά τροφίμων ήταν η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάξιμου Χαρακόπουλου, σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Στην απάντηση που είχε διαβιβαστεί στη Βουλή αναφερόταν, πως τις χρονιές που κανείς δεν υποψιαζόταν τίποτα, το 2011 και το 2012, η χώρα μας εισήγαγε περίπου 111 τόνους αλογίσιου κρέατος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Βασικός αιμοδότης του εν λόγω ύποπτου κρεάτος ήταν η Ρουμανία, που μας φιλοδώρησε συνολικά με 35 τόνους το 2011 και άλλους 15,9 το 2012. Κανείς δεν περίμενε όμως τα συγκεκριμένα κρέατα, που αν και είχαν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, να προέρχονται από άλογο.

Άλλοθι η γεωργική σχολή;

Δεν πέρασε απαρατήρητο βέβαια το γεγονός ότι η γνωστή εταιρεία αλλαντικών «Νίκας», στήριξε μέρος της διαφημιστικής της καμπάνιας στη συνεργασία που έχει συνάψει με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανιχνεύθηκε DNA αλόγου σε προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρείας, που έθεσε και πάλι επί ποδός τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Πρόκειται βέβαια για μια σειρά αλλαντικών, η οποία έχει ως πρώτη ύλη το κρέας από γαλοπούλα, ωστόσο μέσα στον κυκεώνα του διατροφικού σκανδάλου, θα αποτελούσε εύλογη απορία εάν το όνομα της Γεωργικής Σχολής χρησιμοποιείται ως άλλοθι. «Η σχολή όπως καταλαβαίνετε πρέπει να εμπλουτίσει το βιογραφικό της και προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλο αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εφαρμόζουμε το λεγόμενο hands on experience, προκειμένου οι μαθητές της σχολής να αποκτούν σημαντικές εμπειρίες στον τομέα των τροφίμων», ανάφερε στην «Κ» ο γεωπόνος, Θανάσης Γιαμουστάρης, διευθυντής του εκπαιδευτικού αγροκτήματος της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής. Μάλιστα, χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο περιστατικό ως σημείο των καιρών που συνέπεσε με το συγκεκριμένο διατροφικό σκάνδαλο. «Η σχολή έχει συνεργαστεί πολλές φορές με διάφορες εταιρείες, όπως είχε γίνει παλαιότερα και με το γάλα με τη ΜΕΒΓΑΛ, που είχε εμπλακεί και αυτή σε σκάνδαλο. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Όλο αυτό γίνεται προκειμένου τα παιδιά να δουν πως γίνεται όλο αυτό στην πράξη, ίσως να μπορέσουν να βρουν δουλειά και εκεί», μας ανέφερε ο κ. Γιαμουστάρης. Άλλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για μια «win win situation», φράση που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι Αμερικανοί για τις εμπορικές συναλλαγές και σημαίνει τη συμφωνία μεταξύ δύο πλευρών με οφέλη και για τις δύο. «Προβάλεται το έργο της σχολής, ενώ υπάρχει η προοπτική να δωθούν και υποτροφίες στα παιδιά. Η εταιρεία δεν έχει κανένα λόγο να το ρισκάρει, σε αυτήν θα κάνει περισσότερη ζημιά», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Γιαμουστάρης.

Τα «ίχνη» του αλόγου

Ένα από τα θύματα του διατροφικού σκανδάλου με κρέας αλόγου ήταν και μια εταιρεία που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και δεν είναι άλλη από την «Πασσιάς ΑΒΕΕ». Ο Στράτος Τσαχπίνης, γενικός διεθυντής της συγκεκριμένης εταιρείας και ταυτόχρονα πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος, μίλησε στην «Κ» για το συγκεκριμένο περιστατικό. Όπως μας ενημέρωσε, η εταιρεία Πασσιάς, όπως και άλλες εταιρείες, επειδή δε διέθετε αρκετή πρώτη ύλη προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της απευθύνθηκε σε εμπόρους κρέατος. «Όταν παίρνει κάποιος μια παρτίδα κρέατος, αυτή υποστηρίζεται μια σειρά πιστοποιητικών, που αναφέρουν ότι τα κρέατα είναι ποιοτικά και παράγονται σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή η παρτίδα τα είχε όλα αυτά», αναφέρει ο κ. Τσαχπίνης.  Σύμφωνα με τον ίδιο, οι συγκεκριμένες παρτίδες αποτελούν το 7% με 10% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας. Ωστόσο, η εταιρεία αυτή ήταν η λιγότερο υποψιασμένη όπως μας είπε ο κ. Τσαχπίνης, γιατί αγόρασε το συγκεκριμένο κρέας από μεσάζοντα, την ώρα που άλλες ελληνικές εταιρείες αλλαντικών διαθέτουν υποκαταστήματα σε Βουλγαρία και Ρουμανία και το αγοράζουν απευθείας. Για αυτό το λόγο άλλωστε, ενεργοποίηθηκε και το σύστημα ιχνηλασίας που διαθέτει η εταιρεία και χειρίζονται εξειδικευμένοι τεχνολόγοι τροφίμων, το οποίο μάλιστα ενισχύθηκε, προκειμένου να ελέγχεται η ταυτότητα όποιου κρέατος έρχεται γα επεξεργασία. Η «Κ» ζήτησε μάλιστα να ξεναγηθεί στους χώρους όπου υπάρχει το σύστημα ιχνηλασίας, με το αίτημα μας να βρίσκεται ακόμα υπό… επεξεργασία. «Το συγκεκριμένο σύστημα σχεδιάζει να το εγκαταστήσει ο «Νίκας», ενώ από όσο γνωρίζω την ίδια ώρα η εταιρεία «Υφαντής» τηρεί σιγή ιχθύος».

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.