ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Black Friday και κινητικότητα στην αγορά

Βασίλης Κορκίδης Αναρτήθηκε από Βασίλης Κορκίδης
10/11/2022
Κοινωνία
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Black Friday και κινητικότητα στην αγορά

Εκ των γεγονότων η φθινοπωρινή κινητικότητα στην αγορά έχει μειωθεί, καθώς το αίσθημα της ανασφάλειας για τον επερχόμενο χειμώνα όσον αφορά την αντοχή των οικογενειακών προϋπολογισμών, αίσθημα που θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι «εισαγόμενο» απότοκο της ενεργειακής κρίσης.

Του ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΚΙΔΗ

Το επιχειρείν «έβαλε και βάζει πλάτη» στην προσπάθεια να διατηρηθούν οι τιμές σε λογικά επίπεδα. Σε μια δύσκολη συγκυρία για το σύνολο των ευρωπαϊκών οικονομιών, όπου ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 10,7% τον Οκτώβριο,η μηνιαία μείωση του πληθωρισμού στη χώρα μας αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο που επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις βάζουν πλάτη, απορροφώντας στο μέτρο του δυνατού τις αυξήσεις που υπαγορεύονται από τη διεθνή κρίση στο ενεργειακό πεδίο.

Η ευρωπαϊκή μάχη κατά της ακρίβειας αναμένεται να ενταθεί το επόμενο δίμηνο στα είδη διατροφής, κυρίως εξαιτίας των τιμών των σιτηρών. Παρ’ όλα αυτά, το ελληνικό στοίχημα για συγκράτηση του μέσου ετήσιου πληθωρισμού το 2022 κάτω του 9% μπορεί ακόμη να κερδηθεί. Μακάρι λοιπόν το επίτευγμα μείωσης του τιμάριθμου κατά δύο μονάδες να συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του έτους και σε συνδυασμό με το εγχείρημα του καλαθιού του νοικοκυριού να αποτελέσει αισιόδοξο στοιχείο ανακούφισης των νοικοκυριών και τόνωσης της ελληνικής αγοράς, την οποία και επιζητούμε.

Μην ξεχνάμε ότι η οικονομία είναι «κυκλική», άρα και η τόνωση της αγοράς θα προσδώσει δυναμική στην αγοραστική ικανότητα των νοικοκυριών που στα χαμηλά εισοδήματα έχει κουρευτεί κατά 40%.Μετά τη θετική επίπτωση του τουρισμού στο λιανεμπόριο το γ’ τρίμηνο, που κινήθηκε ανοδικά, καθώς οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων εμφάνισαν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο σε σχέση με πέρυσι, αλλά και συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου.

Related Post

Στην περιδίνηση της ενδοοικογενειακής βίας η Θεσσαλονίκη

Ευθ. Λέκκας για σεισμό στη Σκύρο: Παρακολουθούμε το φαινόμενο – Δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές

Βορίζια: Προσωρινά ελεύθερος ο 23χρονος λόγω διαφωνίας Ανακρίτριας – Εισαγγελέα

Στα ύψη οι τιμές σε ψωμί, κρέας & καφέ – «Λουκέτα» σε φούρνους λόγω κόστους λειτουργίας

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ,ο κύκλοςεργασιών στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 14,1%το καλοκαίρι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό δείκτη. Άνοδοςκαταγράφεταικαι στον όγκο πωλήσεων κατά 4,4%. Σε ετήσια βάση, οι υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στις πωλήσεις σε αξία των καταστημάτων ειδών διατροφής κατά 14,2%, στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 13,3%, ποτά και καπνικά κατά 20,8%, έπιπλα, ηλεκτρικά και οικιακό εξοπλισμό κατά 14,1%, καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων κατά 23,4%.

Οι αυξήσεις αυτές σε μεγάλο βαθμό αποδίδονται στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ομαλοποίηση της αγοράς αλλά και στις αυξήσεις τιμών των προϊόντων. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι αυξήσεις στις πωλήσεις σε αξία ήταν διψήφιες σε όγκο, κυμάνθηκαν σε μονοψήφια ποσοστά. Τον Οκτώβριο όμως το οικονομικό κλίμα επιδεινώθηκε και η κατανάλωση υποχώρησε σε χαμηλά επίπεδα 20μήνου.

Ενώπιόν μας λοιπόν και μέχρι να μας «εγκαταλείψει» το τρέχον έτος έχουμε μια περίοδο, και πέραν της εορταστικής, «νέα», θα έλεγα, για τον τρέχοντα μήνα όπου το ενδιαφέρον τόσο του καταναλωτικού κοινού όσο και των επιχειρήσεων έχει προσανατολιστεί στο πλαίσιο του θεσμού της BlackFriday, ο οποίος φέτος πέφτει στις 25 Νοεμβρίου, και μάλιστα συνήθως διαρκεί από τριήμερο έως και εβδομάδα εκπτωτικών τιμών. Ωστόσο, ο θεσμός θα είναι διαφορετικός σε σχέση με άλλες χρονιές, διότι φέτος δεν θα υπάρχουν οι καθιερωμένες ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, όπως ίσχυε έως τώρα. Επιπλέον, οι καταναλωτές αναμένεται να είναι πιο συγκρατημένοι στις αγορές τους σε σχέση με άλλες χρονιές. Αλλά και πιο «μορφωμένοι» ψηφιακά, καθώς τα χρονικά διαστήματα των lockdowns, που προηγήθηκαν ελέω της πανδημίας, έδωσαν τον χρόνο εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές αγορές αλλά και με το «σερφάρισμα» στις αγορές.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι καταναλωτές όλων των ηλικιακών ομάδων και κοινωνικών τάξεων θέλουν να μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και οι διαδικτυακές αναζητήσεις και αγορές, συνδυαστικά. Η BlackFriday είναι ένας επιτυχημένος και πλέον καθιερωμένος θεσμός στην ελληνική αγορά, όπου ο εμπορικός κόσμος προσπαθεί να προσελκύσει αλλά και να βοηθήσει με χαμηλές τιμές τους καταναλωτές. Παράλληλα, είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τον καταναλωτή ο οποίος σε αυτήν τη δεδομένη στιγμή πιέζεται οικονομικά να κάνει αγορές σε προϊόντα που καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες του με την καλύτερη τιμή. Και είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια που θα καταβάλει ο εμπορικός κόσμος θα έχει μεγάλη ένταση. Υπάρχουν επάρκεια προϊόντων, πληθώρα καλών τιμών για όλα τα βαλάντια αλλά και μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά. Οι καταναλωτές δεν έχουν παρά να «εκμεταλλευτούν» τη συγκεκριμένη μέρα ως ευκαιρία για τις αγορές τους.Διαδικτυακές και μη.

Και το τονίζω, καθώς θα ήταν λάθος η επιλογή μιας παρατεταμένης περιόδου μέχρι την BlackFriday και CyberMonday ως τριήμερο προσφορών, καθώς θα σήμαινε την αποδυνάμωση και απαξίωση του θεσμού. Ήδη μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών ξεκίνησαν να προϊδεάζουν το αγοραστικό κοινό για τις προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα της συγκεκριμένης μέρας, που σε πολλές περιπτώσεις συνήθως ισχύουν ολόκληρη την εβδομάδα.

Η επικείμενη BlackFriday αλλά και η CyberMonday που την ακολουθεί ας ευχηθούμε να είναι και φέτος ικανοποιητικές και να δώσουν, εν μέσω ακρίβειας, όση «οικονομική χαρά» μπορούν τόσο στα νοικοκυριά όσο και στις επιχειρήσεις.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Tags: Απόψεις
Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Στην περιδίνηση της ενδοοικογενειακής βίας η Θεσσαλονίκη
Κοινωνία

Στην περιδίνηση της ενδοοικογενειακής βίας η Θεσσαλονίκη

Πέντε περιστατικά την ημέρα: Αύξηση 4% σε έναν χρόνο, 901 συλλήψεις και εκατοντάδες γυναίκες που πατούν το panic button ζητώντας...

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
22/11/2025
Ισχυρός σεισμός στο Άγιο Όρος αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Κοινωνία

Ευθ. Λέκκας για σεισμό στη Σκύρο: Παρακολουθούμε το φαινόμενο – Δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές

Σεισμός μεγέθους 4,6 Ρίχτερ σημειώθηκε τη Δευτέρα λίγο μετά τις 23.00 (23.04) στη θαλάσσια περιοχή δυτικά - βορειοδυτικά της Σκύρου....

Αναρτήθηκε από KARFITSANEWS
18/11/2025
Next Post
ΠΑΟΚ – Άρης: Αρνητικό πρόσημο, με (πολλά)… αλλά

Να χτίσει σερί θέλει ο ΠΑΟΚ

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
14/11/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa