, Δευτέρα
30 Ιανουαρίου 2023

Είδαν… άσπρη μέρα τη «Μαύρη Παρασκευή»

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την περίοδο των Black Friday προσφορών στις αγορές της Αττικής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλη Κορκίδη. Και χθες Δευτέρα, παρά το γεγονός ότι ήταν καθημερινή, η Cyber Monday προσέλκυσε αρκετούς πελάτες, ειδικά στο κέντρο της πρωτεύουσας και στον πιο κεντρικό δρόμο της χώρας, την οδό Ερμού.

Του ΜΙΛΤΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ

«Αυξημένες εμφανίζονται οι συναλλαγές του τελευταίου τριημέρου στις ταμειακές των εμπορικών καταστημάτων κατά 10%-12% από πέρυσι, με τον εκτιμώμενο αριθμό να ξεπερνά τις 3 εκατ. αγορές και τον εβδομαδιαίο τζίρο λιανικών πωλήσεων τα 300 εκατ. ευρώ… Αυξημένη σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται και η μέση αξία της απόδειξης των περίπου 100 ευρώ από πέρσι τουλάχιστον για τον έναν στους τέσσερις καταναλωτές», ανέφερε ο κ. Κορκίδης.

Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι «θετικά λειτούργησε για την περίοδο των Black Friday προσφορών στις αγορές της Αττικής η κατάργηση των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών περισσότερο από κάθε προηγούμενη χρονιά, αφού ουσιαστικά έφερε μια ελκυστική εκπτωτική περίοδο λίγων ημερών αντί στην αρχή στο τέλος του μήνα και πολύ πιο κοντά στα Χριστούγεννα».

Ποια προϊόντα κέρδισαν το ενδιαφέρον

Η εμπορική κίνηση, εκτός από το κέντρο της Αθήνας, εξελίχθηκε αρκετά καλά και για τα πολυκαταστήματα, υπερκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά. Είναι ενδεικτικό ότι 9 στις 10 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους αξιοποίησαν υπέρ τους το γνωστό πλέον market event, ενώ φέτος συμμετείχαν ακόμη περισσότερα σουπερμάρκετ. Παράλληλα, αρκετά ικανοποιητική ήταν η κίνηση στα κέντρα των πόλεων στους δήμους της Αττικής, με καλύτερη ίσως την κίνηση στη Γλυφάδα και τον Πειραιά.

Επιπλέον, ο τζίρος των φυσικών αγορών αυξήθηκε από τη λειτουργία των εμπορικών την Κυριακή που λειτούργησε ως «σφήνα» μεταξύ Black Friday και Cyber Monday και περιόρισε τον συνήθη τετραπλασιασμό των online αγορών από πριν την Παρασκευή έως και μετά τη Cyber Monday. Σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς και τα όσα είπε ο κ. Κορκίδης, «αυτό πρακτικά αποδεικνύει ότι η φετινή εορταστική περίοδος για την αγορά ξεκίνησε καλά, αφού τα Χριστούγεννα απέχουν μόλις τρεις εβδομάδες και οι έμποροι επιθυμούν υψηλότερο τζίρο από πέρυσι, ενώ εύλογα οι καταναλωτές βρήκαν χαμηλότερες τιμές. Μακάρι στην ελληνική αγορά να συνδυαστούν φέτος και τα δύο και η καλή αρχή της εμπορικής κίνησης να συνεχιστεί όλο τον χειμώνα παρά τις πληθωριστικές δυσκολίες και το ενεργειακό κόστος».

Σημειώνεται πως το αγοραστικό ενδιαφέρον του καταναλωτή φαίνεται να προσέλκυσαν και φέτος τα ηλεκτρονικά προϊόντα, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα καλλυντικά, τα έπιπλα, τα είδη σπιτιού και γενικά τα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL