«Εκτροχίασε» το σχέδιο επαναλειτουργίας των τρένων
Δεν δίνει χρονοδιάγραμμα έναρξης των δρομολογίων η Hellenic Train, παρά τις διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ για την ασφαλή λειτουργία του δικτύου.
Της Ρεγγίνας Σαβούρδου
Χθες, 27 Μαρτίου, θα έπρεπε να προστεθεί το δρομολόγιο «Αθήνα – ΣΚΑ – Κόρινθος, Κιάτο – Αίγιο», ωστόσο δεν ξεκίνησε. Σε ακινησία παραμένουν και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα στα τμήματα μεταξύ Θεσσαλονίκης – Φλώρινας και Δράμας και Αλεξανδρούπολης – Ξάνθης και Ορμενίου.
Δεν εκτελούνται ούτε τα τουριστικά στο τμήμα «Βόλος – Μηλιές» ενώ και στα εμπορευματικά τρένα δρομολόγια εκτελεί μόνο η Goldair Cargo.
Η κυβέρνηση, διά του αρμόδιου υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη, είχε θέσει σαφέστατο χρονοδιάγραμμα για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου. Ο κ. Γεραπετρίτης, στις ανακοινώσεις του, είχε αναφέρει τις πέντε φάσεις με τις οποίες θα λειτουργούσε ξανά ο σιδηρόδρομος με όρους ασφάλειας για τους επιβάτες -χρήστες του μέσου- και για τους εργαζόμενους.
Μέχρι και την τελευταία ημέρα πριν από την πρώτη φάση της επαναλειτουργίας, στις 22 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκαν πολλές συναντήσεις με τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο και τη διοίκηση της Hellenic Train. Συσκέψεις και τηλεφωνήματα έδιναν κι έπαιρναν έως την τελευταία στιγμή και -χωρίς καμία σχετική επίσημη ανακοίνωση- αποφάσισαν την ακινησία των υπεραστικών τρένων που είχαν αποφασιστεί πως θα δρομολογηθούν στη Βόρεια Ελλάδα, και τώρα σειρά πήρε και ο προαστιακός από Αθήνα έως Κιάτο και Αίγιο.
Παραβλέποντας, μάλιστα, το γεγονός πως από την πρώτη στιγμή των επίσημων ανακοινώσεων ο ΟΣΕ είχε δώσει όλες τις εγγυήσεις ασφαλούς λειτουργίας.
Δεν λειτούργησαν, λοιπόν, τα τέσσερα τμήματα στα υπεραστικά τρένα, ούτε και στα τουριστικά τρένα δρομολογήθηκαν όλα όπως προβλεπόταν.
Σε κίνδυνο τα εμπορεύματα
Χάος και κατά τη δεύτερη φάση της λειτουργίας, με τον ΟΣΕ να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του, υπογραμμίζοντας με κάθε τρόπο την ασφάλεια του δικτύου και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας του.
Σιγή ιχθύος εξακολουθεί να τηρεί η ιταλικών συμφερόντων σιδηροδρομική εταιρεία. «Κρεμάει» τον σχεδιασμό θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και τα εμπορεύματα, τα οποία στοιβάζονται στα σύνορα με ορατούς τους κινδύνους που συνεπάγονται από αυτήν την ακινησία.
«Θα πρέπει η Hellenic Train να αναλάβει τις ευθύνες της και να απαντήσει υπηρεσιακά», διαμηνύουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, «καθώς για την ασφάλεια της υποδομής εγγυάται ο Οργανισμός».
Αξίζει να σημειωθεί πως ο ΟΣΕ έχει προχωρήσει σε εργασίες για την αποκατάσταση του φωτισμού στις σήραγγες Τεμπών, Πλαταμώνα και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.
Παράλληλα έχει διαθέσει 30 φορητά συστήματα GSM-Railways με τα οποία διασφαλίζεται η επικοινωνία στο δίκτυο. Για τα συστήματα αυτά δεν τίθεται θέμα πιστοποίησης, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 2 του Γενικού Κανονισμού καλύπτουν το δίκτυο.
Η απάντηση της Hellenic Train σε όλα αυτά είναι πως, αν δεν υπάρξουν σαφείς οδηγίες με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα τρέχουν τα τρένα στη γραμμή, δεν είναι σε θέση να δώσει χρονοδιάγραμμα και συντάσσεται στο πλευρό των εργαζομένων, οι οποίοι, με επιστολή τους, είχαν αναφέρει «προβληματικά» σημεία στη γραμμή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL