, Τετάρτη
19 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Kατατέθηκαν οι προσφορές για την αγορά 770 καινούριων αστικών λεωφορείων

Έπειτα από πέντε διαδοχικές αναβολές κατατέθηκαν τελικά, προχθές, οι δεσμευτικές προσφορές από υποψήφιους αναδόχους για τον μεγάλο διαγωνισμό της αγοράς 770 καινούργιων αστικών λεωφορείων εκ των οποίων περίπου το 1/3 θα διατεθεί στη Θεσσαλονίκη. Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει την προσεχή Τρίτη 22 Μαρτίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Ναυτεμπορικής τέσσερις είναι οι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι κατέθεσαν προσφορά. Πρόκειται για την IVECO (όμιλος Κοντέλλη), την VanHool, την BYD (όμιλος Π. Πετρόπουλου) και τον όμιλο Σαρακάκη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ενδέχεται να κατατέθηκε και άλλη μία προσφορά από την εταιρεία YUTONG.

Αντιθέτως, εκτός διαγωνισμού έμειναν αρκετές μεγάλες εταιρείες οι οποίες αποφάσισαν να μην καταθέσουν προσφορά. Μεταξύ αυτών είναι η MERCEDES BENZ HELLAS η οποία έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά ενός σκέλους της διακήρυξης, ζητώντας την ακύρωση του διαγωνισμού. Παρότι η υπόθεση αυτή είναι σε εκκρεμότητα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκρινε ότι μπορεί να προχωρήσει τη διαγωνιστική διαδικασία πιστεύοντας, προφανώς, ότι η αίτηση ακύρωσης της εταιρείας θα απορριφθεί από το αρμόδιο δικαστήριο. Εκτός διαγωνισμού έμειναν επίσης και οι εταιρείες MAN και SOLARIS.

Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός είχε βγει στον αέρα στις 8 Οκτωβρίου 2021 με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 8η Νοεμβρίου. Αφορούσε την προμήθεια 770 καινούριων λεωφορείων για τις ανάγκες μετακίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Είχε διαχωριστεί σε πέντε τμήματα ως εξής:

-ΤΜΗΜΑ 1: Προμήθεια 100 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. Προϋπολογισμός 38.440.000 € που με το δικαίωμα προαίρεσης αυξάνεται σε 46.128.000 ευρώ

-ΤΜΗΜΑ 2: Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI. Προϋπολογισμός: 73.160.000 ευρώ

-ΤΜΗΜΑ 3: Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Προϋπολογισμός: 53.320.000 ευρώ

-ΤΜΗΜΑ 4: Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. Προϋπολογισμός: 56.265.000 ευρώ.

-ΤΜΗΜΑ 5: Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. Προϋπολογισμός: 154.621.800 ευρώ

Βάσει της διακήρυξης, η παράδοση των οχημάτων οριζόταν να γίνει εντός 520 – 580 ημερών από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης.

Εάν ο διαγωνισμός τελεσφορήσει και ανακηρυχθεί ανάδοχος κάποια στιγμή εντός του 2022, λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν πριν από το τέλος του 2023, αρχές 2024. Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, παραμένει ασαφές ποιος θα είναι ο φορέας στον οποίο θα καταλήξουν τα λεωφορεία, αν και όποτε αγοραστούν καθώς, σύμφωνα με τα έως τώρα ισχύοντα, ο ΟΑΣΘ θα πάψει να υπάρχει στο τέλος του 2022. Αλλά αυτή είναι μια άλλη, ξεχωριστή και πολυεπίπεδη συζήτηση.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.