, Δευτέρα
06 Φεβρουαρίου 2023

Λαμπερά Χριστούγεννα χαμηλής ενέργειας στη Θεσσαλονίκη

Αντίστροφα μετράμε για τις γιορτές των Χριστουγέννων που δεν θυμίζουν σε τίποτα τις παλαιότερες εποχές, μετά το ντόμινο των επιπτώσεων που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η ενεργειακή κρίση έχει προσαρμόσει τις επιλογές στον χριστουγεννιάτικο φωτισμό των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης. Οι καταστηματάρχες του κέντρου της πόλης προσπαθούν ώστε το κόστος της  ενέργειας  να μην επηρεάσει το χριστουγεννιάτικο κλίμα. Οι επιχειρηματίες κάνουν στροφή σε λαμπιόνια, φωτοσωλήνες και στολίδια χαμηλής κατανάλωσης ρεύματος. 

Ρεπορτάζ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΤΣΟΥ

«Φέτος είναι μία πρωτόγνωρη εορταστική περίοδος για όλα τα καταστήματα. Εμείς όμως από τις αρχές Δεκεμβρίου θα στολίσουμε τις βιτρίνες των καταστημάτων μας για να μπούμε στο κλίμα των εορτών και φυσικά να προσελκύσουμε το  ενδιαφέρον των καταναλωτών», αναφέρει στη εφημερίδα Karfitsa, o Ανδρέας Φαρμάκης, ιδιοκτήτης καταστημάτων ένδυσης.

Όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας που χρειάζεται για τον γιορτινό διάκοσμο ο κ. Φαρμάκης λέει χαρακτηριστικά ότι, «φέτος αντικαταστήσαμε τα παλιά λαμπάκια με τύπου LED, χαμηλής κατανάλωσης, ώστε να πετύχουμε όσο τον δυνατόν μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, άρα και όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα» και συμπληρώνει ότι,  «τις προηγούμενες χρονιές τα λαμπάκια έκαιγαν όλη μέρα, φέτος προχωράμε σε έλεγχο στην κατανάλωση, θα χρησιμοποιήσουμε χρονοδιακόπτη, ώστε να φωτίζονται τα καταστήματα μας  το απόγευμα και το βράδυ».

Το κόστος της ενέργειας και πιο συγκεκριμένα αυτό του ρεύματος  αναγκάζει, όχι μόνο τους  δήμους να στραφούν στη σύγχρονη τεχνολογία,  αλλά και τους ιδιώτες,  προκειμένου να διατηρήσουν μια εορταστική και χαρούμενη εικόνα στις βιτρίνες και το εσωτερικό των καταστημάτων τους και μάλιστα βρίσκονται εδώ και καιρό σε έρευνα αγοράς  ποιο είδος φωτισμού συμφέρει.

Ο Μιχάλης Ζιρίνογλου, αναλαμβάνει την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση κτιρίων, καταστημάτων, βιτρινών και εξωτερικών χώρων στη Θεσσαλονίκη.  Μιλώντας στην «Κ» εξηγεί ότι, φέτος ο χριστουγεννιάτικος φωτισμός θα είναι εξίσου λαμπερός με τις προηγούμενες χρονιές, τονίζοντας παράλληλα ότι,  οι καταναλωτές φέτος προτιμούν  φωτισμό τεχνολογίας LED, καθώς όπως λέει καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, προσφέροντας έτσι εξοικονόμηση χρημάτων, έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι πιο ανθεκτικά από τα παραδοσιακά λαμπιόνια .

Ο βιοτέχνης Γιάννης Παλαιοχωρινός από τη Θεσσαλονίκη,  είναι ο «Έλληνας Mr. Christmas» καθώς στολίζει πλατείες, δρόμους και εμπορικά κέντρα σε περισσότερες από 82 πόλεις του κόσμου. Όπως λέει στην «Κ», «η χρονιά όσον αφορά τον χριστουγεννιάτικο φωτισμό εξελίχθηκε πάρα πολύ καλή, με τις παραγγελίες να παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση. Σε αυτό συντέλεσε και το γεγονός ότι προσφέραμε  προϊόντα  χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης» και προσθέτει ότι, «φέτος θα συνεργαστούμε με πολλούς δήμους της χώρας. Ενδεικτικά με Πάτρα, Λάρισα, Αθήνας, Πειραιά, Παλαιού Φαλήρου, Αγίας Βαρβάρας, Ανατολικής Μάνης, Φλώρινας, Πτολεμαΐδας».Σύμφωνα με τον κ. Παλαιοχωρινό,  «η  ελληνική αγορά λόγω της ενεργειακής κρίσης, προσαρμόστηκε στα παγκόσμια δεδομένα, δηλαδή το πρωταρχικό κριτήριο αγοράς να είναι η ενεργειακή κατανάλωση» και συμπληρώνει ότι,  οι καταναλωτές πρέπει να κάνουν  έρευνα αγοράς με γνώμονα τα ποιοτικότερα προϊόντα, που θα καταναλώνουν  λιγότερη ενέργεια και θα κρατήσουν  περισσότερο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, τα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες τεχνικές απαιτήσεις. Θα πρέπει να  φέρουν πάνω στο προϊόν, τη σήμανση CE, τα τεχνικά στοιχεία λειτουργίας την τάση, την ισχύ και τη συχνότητα λειτουργίας, καθώς και τον τύπο του προϊόντος, τον κατασκευαστή και τα στοιχεία του υπεύθυνου εισαγωγέα  στην Ελλάδα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA