, Σάββατο
15 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Νέες αστυνομικές ταυτότητες: Πότε τελειώνει η διορία – Πόσο είναι το πρόστιμο

Τις νέες αστυνομικές ταυτότητες θα πρέπει να εκδώσουν όλοι οι Έλληνες πολίτες μέχρι τον Αύγουστο του 2026, καθώς σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό, όποιο δελτίο ταυτότητας δεν τηρεί συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, παύει πλέον να ισχύει.

Όλοι οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν ψηφιακά το ραντεβού τους και να εισέλθουν στο id.gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς τους στο Τaxisnet, ώστε να ζητήσουν την έκδοση νέας ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Κατά την είσοδο στο id.gov.gr ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα (υπηρεσία), στο οποίο επιθυμεί να εκδώσει την νέα ταυτότητα.

Εφόσον καταχωρήσει τα παραπάνω στοιχεία, εμφανίζεται στην οθόνη το αστυνομικό τμήμα με το οποίο επιθυμεί να προγραμματίσει το ραντεβού του. Επίσης, δηλώνει τα προσωπικά του στοιχεία: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, το email του, αριθμό τηλεφώνου.

Τέλος, θα πρέπει να δηλώσει τον λόγο για τον οποίο θέλει να εκδώσει την ταυτότητα. Αν δηλαδή θέλει να εκδώσει νέα ταυτότητα, λόγω φθοράς, λήξης, μεταβολής οποιοιδήποτε στοιχείου, ή αντικατάσταση της παλαιάς ταυτότητας.

Η διαδικασία για να κλείσετε ραντεβού για τη νέα ταυτότητα

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις ώρες πριν και δύο ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής του δελτίου ταυτότητας, πρέπει να επικοινωνήσετε με την αρμόδια υπηρεσία και υπάλληλος του αστυνομικού τμήματος θα σας κλείσει το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.