, Τετάρτη
19 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Όταν η Τροχαία «παγιδεύει» τους πολίτες

Οι υπηρεσίες Τροχαίας έχουν καθήκον να αστυνομεύουν την κυκλοφορία, να καταστέλουν βεβαιώνοντας παραβάσεις των οδηγών που κινούνται επικίνδυνα και να προλαμβάνουν, ακόμη και με μέτρα ελέγχου ταχύτητας.

Του ΚΩΣΤΑ ΚΑΝΤΟΥΡΗ

Όταν όμως οι υπηρεσίες Τροχαίας φτάνουν να λειτουργούν μόνον εισπρακτικά, με καταφανώς παράνομα μπλόκα, τότε κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Συγκεκριμένα: οι αστυνομικοί της Τροχαίας Γρεβενών στήνουν μπλόκο σε έναν οδικό κόμβο της εθνικής οδού Γρεβενών – Τρικάλων, όπου η ταχύτητα σύμφωνα με τις πινακίδες κυκλοφορίας ορίζεται σε 50 χιλιόμετρα την ώρα, όπως συμβαίνει σε όλους τους κόμβους. Για ένα διάστημα δρόμου μήκους περίπου 250 μέτρων.

Το ραντάρ του τροχονόμου στοχεύει και αφού έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας το αυτοκίνητο, ζητείται να σταματήσει για να βεβαιωθεί το πρόστιμο. Σημείωση: Ο τροχονόμος κρύβεται και κρατάει το ραντάρ πίσω από μία άλλη προειδοποιητική πινακίδα που είναι καρφωμένη πάνω στη νησίδα του κόμβου.

Μέχρι εδώ σχεδόν καλά, με μοναδική παραφωνία τον κρυμμένο τροχονόμο, αλλά αποτελεί μία συνήθη πρακτική, παρ’ ότι το μέτρο ελέγχου ταχύτητας με ραντάρ χαρακτηρίζεται «προληπτικό». Οι τροχονόμοι κομάντο έχουν γίνει γνωστοί παντού. Άλλοι κρύβονται και πίσω από φυλλωσιές. Τα προβλήματα αρχίζουν από αλλού.

Ο συγκεκριμένος οδικός κόμβος οδηγεί στο χωριό «Πατώματα». Ή μάλλον δεν οδηγεί, επειδή τα Πατώματα είναι οικισμός που έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστεί. Στο μέλλον. Σήμερα δεν υπάρχει. Εάν δε ο οδηγός ακολουθήσει το βέλος της φωτογραφίας θα βρεθεί σε αδιέξοδο. Επομένως, κόμβος δεν υπάρχει. Άρα δεν υπάρχει καμία απολύτως αναγκαιότητα από τον οδηγό να μειώσει ταχύτητα. Επομένως η Τροχαία παγιδεύει τους οδηγούς, απλώς για να βεβαιώσει κλήσεις και να εισπραχθούν χρήματα.

Αυτό όσον αφορά το λειτουργικό, έως τεχνικό ζήτημα. Προχωράμε στη νομιμότητα. Στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στο άρθρο 104 (παράγραφος 4) καθίσταται σαφές ότι για τον έλεγχο της ταχύτητας από την Τροχαία επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται τεχνικά ή ηλεκτρονικά μέσα «μόνον εφόσον υπάρχουν σταθερές ή κινητές προειδοποιητικές πινακίδες».

Τέτοιες πινακίδες στον ανύπαρκτο κόμβο που έχει κατεύθυνση στα ανύπαρκτα Πατώματα, δεν υπήρχαν. Τέτοιες λεπτομέρειες δείχνουν όμως περιττές για τους τοπικούς διοικητές τμημάτων, οι οποίοι στον βωμό των δημοσίων σχέσεων και της οικονομικής ενίσχυσης των δήμων της περιοχής, καθώς εκεί καταλήγουν τα χρήματα των προστίμων, δεν διστάζουν να στήσουν και ένα παράνομο μπλόκο.

Μάλλον οι εσωτερικές υποθέσεις των σωμάτων ασφαλείας δεν πρέπει να περιορίζουν το έργο τους στους διεφθαρμένους αστυνομικούς ή άλλους δημοσίους υπαλλήλους. Πρέπει να ασχοληθούν εντονότερα με τη νομιμότητα των πράξεων της ίδιας της αστυνομίας. Αλλά θα μου πείτε αυτά ψιλά γράμματα…

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.