Πέντε νέα έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ
Προκηρύχθηκαν διαγωνισμοί για δύο οδικά, δύο φράγματα και ένα που αφορά στην ανάδειξη του φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης
της ΡΕΓΓΙΝΑΣ ΣΑΒΟΥΡΔΟΥ
Έργα ΣΔΙΤ επιλέγει το υπουργείο Υποδομών για την καλύτερη απορρόφηση των κοινοτικών πόρων αλλά και την αξιοποίηση, προς όφελος όλων, της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας του ιδιωτικού τομέα.
Έτσι, το υπουργείο προχώρησε σε πέντε επιπλέον έργα ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, δύο οδικά, δύο φραγμάτων και ένα που αφορά στην ανάδειξη του φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, του οποίου η λειτουργία θα δοθεί, για πρώτη φορά, σε ιδιώτη.
Το πρώτο έργο που προχώρησε το υπουργείο αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά στη βασική γραμμή και στην επέκτασή της προς Καλαμαριά. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκατ. ευρώ και η διάρκειά του 12 χρόνια.
Στην πρόοδο του έργου αναφέρθηκε και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη με πάρα πολλές καινοτομίες.
Κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2
Το επόμενο έργο ΣΔΙΤ αφορά στη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας.
Το έργο, με προϋπολογισμό 358,8 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας καθώς και τη λειτουργία και συντήρησή του και θα συμβάλει στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ένα ακόμη έργο αφορά στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, συνολικού μήκους 43 χλμ. και προϋπολογισμού 200,4 εκατ. ευρώ.
Το τέταρτο έργο έχει ως αντικείμενο την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Ενιπέα Φαρσάλων και στην κατασκευή δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων, προϋπολογισμού 185,5 εκατ. ευρώ και θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα, αλλά και σε άλλους γύρω οικισμούς.
Αίτημα δεκαετιών αποτέλεσαν και τα έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού της ΠΕ Χανίων Κρήτης, με προϋπολογισμό 215,4 εκατ. ευρώ.
«Με την προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη και υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL