, Δευτέρα
17 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Πώς να φυτέψεις… ευχές, να μιλήσεις για κακοποίηση και να βοηθήσεις άτομα με κινητικές δυσκολίες

Ο Διονύσης, ο Κωνσταντίνος, η Κωσταλία και άλλοι επτά μαθητές του 2ου Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Πειραιά αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους επιχείρηση φυτεύοντας… μια ευχή! Για την ιδέα τους και την προώθησή της βραβεύτηκαν από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Junior Achievement Greece».

Κομματιάζουν άχρηστα φύλλα χαρτιού και τα μετατρέπουν σε πολτό. Όταν ο πολτός στεγνώσει, τον μετατρέπουν σε ευχετήρια κάρτα και ζωγραφίζουν τις εικόνες και γράφουν τις ευχές που θα τη συνοδεύσουν. Δεν είναι, όμως, κάρτες σαν όλες τις άλλες. Έχουν ένα μυστικό συστατικό που τις κάνει μοναδικές: σπόρους φυτών, τους οποίους ο παραλήπτης μπορεί να φυτέψει.

«Μέσα από την ιδέα μας πιστεύουμε ότι βελτιώνουμε το περιβάλλον. Δεν κόβουμε δέντρα. Πήραμε άχρηστα χαρτιά που είχαμε στο σχολείο και φτιάξαμε κάρτες ευχετήριες. Στην πίσω πλευρά της κάρτας έχουμε βάλει σπόρους από διάφορα φυτά, οπότε τις κάρτες δεν τις πετάτε, φυτεύετε τους σπόρους στο χώμα», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο μαθητής Διονύσης Μοθροντός, «γενικός διευθυντής» της επιχείρησης. Το σύνθημα της επιχείρησής τους είναι «Ανακυκλώνω, επαναχρησιμοποιώ, φυτεύω».

Επίσης, οι μαθητές δημιουργούν διακοσμητικά χώρου, που μέσα τους κρύβουν βολβούς λουλουδιών, και πάλι έτοιμους για φύτευση, αλλά και κεραμικά γλαστράκια για τη φύτευση των σπόρων και των βολβών.

Επί του παρόντος η startup «Φύτεψε μια ευχή» είναι εικονική και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Εικονική επιχείρηση- Company program 2023» του μη κερδοσκοπικού οργανισμού μαθητικής επιχειρηματικότητας «Junior Achievement Greece», στον οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 1.500 μαθητές και μαθήτριες, ηλικίας 15-18 ετών από όλη την Ελλάδα.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να δημιουργήσουν από το μηδέν τη δική τους μαθητική επιχείρηση και παρουσιάζουν τα έξυπνα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στην κριτική επιτροπή του «Junior Achievement Greece» και στο κοινό μέσα από εμπορικές εκθέσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπαιδευτικός του 2ου ΕΕΕΕΚ Πειραιά, Σωτηρία Αντωνοπούλου, μέσα από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό τα παιδιά του σχολείου «έμαθαν πώς στήνεται και λειτουργεί μια επιχείρηση, τις βασικές οικονομικές έννοιες, άρχισαν να συνεργάζονται περισσότερο μεταξύ τους και ελπίζουμε ότι θα είναι και ευκαιρία για μια αξιοπρεπή εργασία των ατόμων με αναπηρία μελλοντικά εάν κάποιες επιχειρήσεις προχωρήσουν». Ήδη στο σχολείο τους οι μαθητές του 2ου ΕΕΕΕΚ συμμετέχουν σε εργαστήρια μαγειρικής, κεραμικής, αυτόνομης διαβίωσης και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων, ενώ παρακολουθούνται από εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή και πλαισιώνονται από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Στόχος της φοίτησης στο σχολείο, όπως και αυτής της επιχείρησης, είναι τα παιδιά να αυτονομηθούν και να κάνουν κάτι επαγγελματικά σε έναν από τους τομείς που έχουν διδαχθεί», προσθέτει η κ. Αντωνοπούλου.

Στην έκθεση της Αθήνας, που διοργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή, συμμετείχαν 54 μαθητικές εικονικές επιχειρήσεις, τις οποίες δημιούργησαν 900 παιδιά γυμνασίων και λυκείων της κεντρικής και νότιας Ελλάδας, των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης. Έπειτα από αξιολόγηση από την κριτική επιτροπή, το «Φύτεψε μια ευχή» έλαβε το βραβείο «Προώθησης προϊόντος/ υπηρεσίας». Η έκθεση της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται για τις 31 Μαρτίου με τη συμμετοχή 35 εικονικών επιχειρήσεων από 600 παιδιά από τη Βόρεια Ελλάδα.

Έμφαση σε κοινωνικά ζητήματα

Οι εικονικές επιχειρήσεις που έστησαν οι μαθητές της κεντρικής και νότιας Ελλάδας δίνουν μεγάλη έμφαση σε κοινωνικά ζητήματα, όπως η υποστήριξη των ατόμων με κινητικές δυσκολίες, η προστασία του περιβάλλοντος και η διαπαιδαγώγηση των παιδιών έναντι της σεξουαλικής κακοποίησης.

Έπειτα από μια συζήτηση με την ψυχολόγο του σχολείου τους, η οποία αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα και δυσκολεύεται να διασχίσει δρόμους, 21 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του 2ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων αποφάσισαν να φτιάξουν το «Safe path». Πρόκειται για ένα σύστημα αισθητήρων, που τοποθετείται σε διαβάσεις. Ο χρήστης που αντιμετωπίζει δυσκολίες μετακίνησης προμηθεύεται ένα μπρελόκ NFC ή την ειδική εφαρμογή στο κινητό, μέσω των οποίων ενεργοποιείται ο αισθητήρας στο φανάρι παρέχοντάς του περισσότερο χρόνο, ώστε να περνά με ασφάλεια το δρόμο.

Ο μαθητής Χρήστος Δρούγκας, μέλος της ομάδας, αξιοποίησε την αγάπη του για την ηλεκτρολογία και τις γνώσεις που απέκτησε μόνος του διαβάζοντας για κυκλώματα, προκειμένου να κατασκευάσει πειραματικά το προϊόν. Επίσης, η ομάδα συνεργάζεται με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου που θα τους βοηθήσει να κατασκευάσουν το τελικό προϊόν, ενώ έχει λάβει την υπόσχεση από το δήμο Αγίων Αναργύρων- Καματερού ότι οι αισθητήρες θα τοποθετηθούν σε κεντρικές διαβάσεις της περιοχής.

«Μέσα από τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό, μάθαμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ευπαθείς ομάδες, μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να λειτουργούμε ως ομάδα. Απώτερος σκοπό μας όμως είναι να χρησιμοποιηθεί το προϊόν από όσους στερούνται ένα βασικό δικαίωμα, της ασφαλούς μετακίνησης», επισημαίνει η μαθήτρια Ευγενία Μπενάρδου, από το «τμήμα Δημοσίων Σχέσεων» της επιχείρησης.

Οκτώ μαθητές Α’ Λυκείου του 1ου ΓΕΛ Καλύμνου αποφάσισαν μέσα από την εικονική επιχείρησή τους «Magic Voice» να φτιάξουν το κόμικ «Ta Panda», για να στείλουν σε παιδιά μικρότερων ηλικιών και τους γονείς τους μηνύματα κατά της σεξουαλικής κακοποίησης. Ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να δημιουργήσουν και άλλα κόμικς με άλλα κοινωνικά θέματα που απασχολούν τη γενιά τους, όπως το bullying.

«Στα δημόσια σχολεία δεν υπάρχουν συχνά βιωματικές ασκήσεις, οπότε μέσα από τη συμμετοχή τους σε αυτό το διαγωνισμό οι μαθητές μπόρεσαν να δουν πώς φτιάχνεται ένα προϊόν και μια επιχείρηση, τι τιμές βάζεις, πώς βελτιώνεις την ιδέα σου. Αυτός ο διαγωνισμός βοηθάει να ξεδιπλωθούν τα ταλέντα των μαθητών», επισημαίνει η καθηγήτρια του σχολείου, Νότα Φράγκου.

Οι ομάδες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό υποστηρίχθηκαν από inspirational mentors, μεταξύ των οποίων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και άλλες 68 προσωπικότητες του πολιτικού, επιχειρηματικού και δημοσιογραφικού κόσμου. Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της έκθεσης στην Αθήνα βραβεύτηκε για την «Καινοτομία προϊόντος/ Υπηρεσίας» η εικονική επιχείρηση «Endless Energy Tree» του Pierce- Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας, ένα ξύλινο δέντρο, το οποίο συλλέγει ενέργεια μέσω ηλιακών πάνελ και ανεμογεννητριών. Επίσης, το βραβείο για το «Καλύτερο Περίπτερο» απονεμήθηκε στο μουσείο Πανδημιών «Pandemic Museum» του 1ου ΓΕΛ Ελευσίνας, τους μαθητές του οποίου είχε συναντήσει πρόσφατα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Την απονομή έκανε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ενώ τα περίπτερα επισκέφθηκαν και οι υφυπουργοί Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, Εθνικής Άμυνας, Νίκος Χαρδαλιάς, και Υγείας, Ζωή Ράπτη.

Το κοινό έχει την ευκαιρία να ψηφίσει τις αγαπημένες του μαθητικές startups στην πλατφόρμα https://jagreece.org/promovoting/.

Η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους θα κερδίσει το βραβείο κοινού, το οποίο θα απονεμηθεί στη τελική εκδήλωση του προγράμματος τoν Μάιο στην Αθήνα. Στην τελική αυτή εκδήλωση θα διαγωνιστούν οι εικονικές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα και η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό τελικό του JA Europe/GEN-E 2023. Η περσινή νικήτρια ομάδα «Microgreens Magicgreens» από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς, κέρδισε το πρώτο Πανευρωπαϊκό Βραβείο του 2022, μεταξύ 40 χωρών, και ήταν η πρώτη ελληνική ομάδα που κατάφερε να πετύχει την κορυφαία αυτή διάκριση.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.