, Σάββατο
26 Απριλίου 2025

search icon search icon

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 38 οι νεκροί – Τριήμερο εθνικό πένθος κήρυξε ο Κ. Μητσοτάκης (ΦΩΤΟ)

Μεγαλώνει η θλιβερή λίστα των νεκρών από τη φονική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά χθες το βράδυ  στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη.

Σε 38 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με εμπορική στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη.

Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο, ενώ 57 επιβάτες παραμένουν για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Συνολικά: 66 τραυματίες 20 σε Αχεπα, Γενηματά και νοσοκομείο Κατερίνης 46 στη Λάρισα Από τους οποιους: 20 στο Γενικό Λάρισας με 2 διασωληνωμένους 26 στο Πανεπιστημιακό της Λάρισας από τους οποίους 4 διασωληνώθηκαν

Στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία της Λάρισας συνεχίζουν να μεταφέρονται οι σοροί των θυμάτων

«Πρόκειται για μια μαζική τραγωδία. Βρισκόμαστε στη διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που συνέβη» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιατροδικαστής Ρουμπίνη Λεονταρή, η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία της νεκροψίας και νεκροτομής των νεκρών της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.

Η κ. Λεονταρή τόνισε, επίσης, πως γίνεται το “ανθρωπίνως δυνατόν” από την ιατροδικαστική υπηρεσία, εκτιμώντας πως ο αριθμός των νεκρών πιθανότατα θα αυξηθεί.

Παρέμβαση Ντογιάκου για τα αίτια της τραγωδίας

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ανέθεσε την εποπτεία των ερευνών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στον εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

Συλλυπητήρια του τουρκικού ΥΠΕΞ για τo τραγικό δυστύχημα

Σε τηλεφωνική επικοινωνία, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου εξέφρασε προς τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια τα συλλυπητήριά του για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του υπουργείου Εξωτερικών στο twitter.

Τριήμερο εθνικό πένθος κήρυξε ο Κ. Μητσοτάκης

Με απόφαση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών με τους 36 νεκρούς.

Τίθεται σε ισχύ από σήμερα, 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτήρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Τεράστιες προσπάθειες των σωστικών συνεργείων να ανασύρουν ανθρώπους από τα συντρίμμια

Μπροστά στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα των ελληνικών σιδηροδρόμων βρίσκονται τα συνεργεία διάσωσης που εξακολουθούν να καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να ανασύρουν ανθρώπους από τα συντρίμμια των συρμών.

Στο σημείο του δυστυχήματος δύο τεράστιοι γερανοί ανασηκώνουν κομμάτια από τα επιβατικά βαγόνια που έχουν συνθλιβεί από την τρομακτική σύγκρουση και έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδηρικών.

Μέχρι τις 11 είχαν ανασυρθεί και άλλες σοροί ανθρώπων μέσα από τα διαλυμένα βαγόνια ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών στους 36.

Οι τραυματίες έχουν μεταφερθεί κυρίως στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας, αλλά και σε νοσοκομεία της Κατερίνης, του Βόλου και της Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας εξακολουθούν να βρίσκονται πολλά ασθενοφόρα και κυρίως πυροσβεστικά οχήματα, μαζί με δυνάμεις του ΕΚΑΒ και δύο ομάδες ΕΚΑΜ από τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη.

Οι ειδικές δυνάμεις των ΕΚΑΜ με κοπτικά εργαλεία και χρησιμοποιώντας φιάλες οξυγόνου συνεχίζουν να κόβουν λαμαρίνες από τα πρώτα βαγόνια ψάχνοντας για ανθρώπους.

Αυτό που απασχολεί όλους είναι το τι έφταιξε και έγινε το τρομακτικό δυστύχημα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στο οποίο υπάρχουν διπλές γραμμές και τα τρένα μπορούν να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.

Πάντως στην περιοχή η οσμή του καμένου κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα αφού μετά τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την εμπορική, άρπαξαν φωτιά τα τρία πρώτα βαγόνια του επιβατικού τρένου.

Δείτε εικόνες από drone μετά τη μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.

Ο σταθμάρχης

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Δωμάτια σε ξενοδοχεία της Λάρισας για συγγενείς νεκρών και αγνοούμενων διαθέτει ο δήμος Λαρισαίων

Είκοσι τρία δωμάτια σε ξενοδοχεία της Λάρισας διαθέτει ο δήμος Λαρισαίων για τους συγγενείς θυμάτων και αγνοούμενων του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, οι οποίοι βρίσκονται στην πόλη της Λάρισας και θα παραμείνουν για τις επόμενες ώρες.

Ειδικότερα, δέκα δωμάτια μίσθωσε απευθείας ο δήμος Λαρισαίων, ενώ η εταιρεία «Γ. Χίγκας Γεωτεχνική» έθεσε στη διάθεση του δήμου όλα τα δωμάτια που είχαν κρατηθεί και προπληρωθεί για τις ανάγκες της εταιρείας για το διάστημα 2 – 5 Μαρτίου για την έκθεση «Agrothessaly», η οποία ως γνωστόν αναβλήθηκε.

Η διαχείριση των δωματίων γίνεται από τους κοινωνικούς λειτουργούς του δήμου Λαρισαίων που βρίσκονται στο Γενικό Νοσοκομείο και συνδράμουν στο έργο της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Ιδρύματος.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.