Τα σημαντικά έργα που θα ολοκληρωθούν το 2025 – Ποιο στη Θεσσαλονίκη
Πολλές και σημαντικές δράσεις ολοκληρώθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε και πολλές είναι αυτές που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες με την ολοκλήρωσή τους θα καταστήσουν την Ελλάδα ισχυρότερη, ασφαλέστερη και αναβαθμισμένη.
Γράφει η Ρεγγίνα Σαβούρδου
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται συλλογικά και στοχευμένα και με τον σχεδιασμό του ολοκληρώνει συγκεκριμένες πολιτικές και έργα, όπως αυτά που είδαμε να κόβουν κορδέλα το 2024, ανάμεσά τους το εμβληματικό έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η ατζέντα του 2025 περιλαμβάνει, επίσης, μεγάλα έργα υποδομής και δεκάδες μικρότερα που θα ολοκληρωθούν και θα διασφαλίσουν την ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών.
Το 2025 θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τρία σημαντικά έργα, αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ένα εκ των οποίων είναι η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Το έργο, το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής, περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, συνολικού μήκους υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 63.000 επιβάτες, να κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 12.000 λιγότερα ΙΧ οχήματα, επιφέροντας αντίστοιχη μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως, ενώ η απόσταση από τον σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Το έργο θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά τον Δήμο Καλαμαριάς, βελτιώνοντας αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών.
Το έργο που επίσης θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί εντός του 2025 είναι το μεγάλο οδικό έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος. Το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους 13 χλμ., από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού. Τα υπόλοιπα 62 χιλιόμετρα είναι κατασκευή σε νέα χάραξη, τα οποία θα διατρέχουν την κοιλάδα της Ήλιδας.
Πάνω από 200.000 οι ωφελούμενοι
Η Ολυμπία Οδός τον Μάρτιο του 2022 πέρασε σε μια νέα εποχή, με την έναρξη των κατασκευαστικών έργων του τμήματος που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα έρθει να δώσει στην περιοχή την ευκολία της οδικής πρόσβασης και σε ολόκληρη την περιφέρεια τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και το αναπτυξιακό περιβάλλον της με βιώσιμες δραστηριότητες οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά.
Με την ένταξη του Πάτρα-Πύργος στο Έργο Παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Μόλις ολοκληρωθεί το κομμάτι Πάτρα-Πύργος, τα 75 χλμ. διαδρομής θα έχουν πλέον δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Ακόμα, 8 κόμβοι θα συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.
Σήμερα απασχολούνται στα τρία εργοτάξια περίπου 700 εργαζόμενοι και χρησιμοποιούνται 470 μηχανήματα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει όλες τις καινοτομίες που έχουν αναπτυχθεί στον αυτοκινητόδρομο σε λειτουργία, δηλαδή το τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος αναμένεται μέσα στο 2025.
Ο οδικός άξονας Βόνιτσα-Λευκάδα είναι ένα ακόμη οδικό έργο που θα παραδοθεί το 2025. Το 2024 παραδόθηκε το κομμάτι Λευκάδα-Άγιος Αντώνιος, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στο πιο δύσκολο τμήμα, το κομμάτι Άγιος Αντώνιος-Άγιος Νικόλαος, μαζί με το υπόλοιπο τμήμα έως τη Βόνιτσα. Το οδικό έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
πηγή POLITICAL