, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Το ισχυρό brand της Ελιάς Χαλκιδικής

Η ελιά της Χαλκιδικής αποτελεί κατά γενική ομολογία το signatureπροϊόν του Νομού. Αυτό σημαίνει ότι διαμορφώνει την μπράντα και τη φήμη της, συνθέτοντας την ταυτότητά της – αυτήν δηλαδή που συνδέεται ακόμη-ακόμη και με το πολιτιστικο-τουριστικό της απόθεμα.

Του ΕΥΘΥΜΗ ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΥ

Υπερμεγέθης και σαρκώδης η ελιά της Χαλκιδικής διαφέρει από άλλες ελληνικές ποικιλίες. Η βρώσιμη αποτελεί από μόνη της γαστρονομική μοναδικότητα, ενώ η συγκομιδή της κάθε Φθινόπωρο συγκροτεί εξαιρετικά δύσκολη αγροτική δραστηριότητα, όπως άλλωστε σε κάθε μεσογειακή περιοχή.

Κι ενώ το τελικό προϊόν (ελαιόλαδο + βρώσιμη ελιά) βραβεύεται διεθνώς σε κάθε διαγωνιστική ευκαιρία, αποτελώντας κορυφαίας ποιότητας τοπική πρωτογενή παραγωγή ή μεταποιητική δημιουργία, η διαδικασία της ετήσιας συλλογής του καθίσταται «βραχνάς» για τους χαλκιδικιώτες παραγωγούς.

Η έλλειψη εργατικών χεριών τους αναγκάζει να αναζητούν εξειδικευμένο προσωπικό σε γειτονικές χώρες, κυρίως στην Αλβανία, ακολουθώντας διαδικασίες γραφειοκρατικά πολύπλοκες και χρονοβόρες. Με αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους παραγωγής, η έκβαση του συνόλου των διεργασιών καθίσταται δυσχερής και πολλές ασύμφορη για τους ντόπιους, οι οποίοι αναζητούν αποσπασματικές λύσεις άλλες φορές προτερόχρονα, άλλες υστερόχρονα.

Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χρονοκαθυστέρηση της καταβολής αποζημιώσεων για τυχόν καταστροφές από θεομηνίες ή χαλάζι, η οικονομική απόδοση από την καλλιέργεια της ελιάς στη Χαλκιδική μετατρέπεται από γνώριμη διαδικασία σε γρίφο ή σε άσκηση για δυνατούς λύτες.  

Δεδομένου ότι γνωρίζω όλα τα προβλήματα από πρώτο χέρι,

  • Eπειδή βρίσκομαι σε διαρκή διάλογο και επικοινωνία με τους ελαιοπαραγωγούς και
  • Eπειδή η ελιά της Χαλκιδικής αξίζει να κατέχει την πλέον τιμητική θέση στις δραστηριότητες και στην καθημερινότητα των Χαλκιδικιωτών,

 ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ

  • Nα προβώ σε ενέργειες = που θα εξασφαλίσουν την απλούστευση των διαδικασιών εξεύρεσης εργατικού δυναμικού για το λιομάζωμα, συνεργαζόμενος πάντα με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και τις υπηρεσίες,
  • Να προβώ σε εκείνες τις ενέργειες = που θα συμπτύξουν τη διαδικασία καταβολής των αγροτικών αποζημιώσεων για την αντιμετώπιση της καταστροφής του καρπού από φυσικά φαινόμενα.

Παράλληλα θα δημιουργήσω συνθήκες εκπόνησης σχεδίου marketing για την προώθηση της χαλκιδικιώτικης βρώσιμης ελιάς σε ένα ευρύ γεωγραφικό φάσμα αποδεκτών.

Η Χαλκιδική πρέπει επιτέλους να στηριχθεί από ανθρώπους ανοικτόμυαλους και προκομένους. Να περάσει από το όραμα στο έργο.

Γιατί τελικά αποδείχθηκε ότι μόνο το όραμα δεν της ήταν αρκετό…

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.