ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Πόσα και τι είδους γαλακτοκομικά πρέπει να τρώμε την ημέρα, σύμφωνα με έναν καθηγητή του Tufts

ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS Αναρτήθηκε από ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS
21/09/2024
Περιβάλλον
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Πόσα και τι είδους γαλακτοκομικά πρέπει να τρώμε την ημέρα, σύμφωνα με έναν καθηγητή του Tufts

Related Post

Επιστήμονες εντόπισαν τη βαθύτερη και αρχαιότερη «πόλη των φαλαινών» στον πλανήτη

Το κινητό σου μπορεί να καταστρέφει την ψυχική σου υγεία – Δες τα σημάδια

Ανακύκλωση στην Ευρώπη: Οι χώρες-πρότυπα και εκείνες που εξακολουθούν να υστερούν

Λίμνη Κάρλα: Επανεμφάνιση Μαυροπελαργού – Μόλις 100 εκτιμάται ότι επιβιώνουν στην Ελλάδα

Μέχρι τώρα θεωρούσαμε ότι το γάλα και τα γαλακτοκομικά κάνουν καλό στον οργανισμό. Όμως, όλο και περισσότεροι ερευνητές και γιατροί αμφισβητούν αυτήν την άποψη.

Μέχρι τώρα θεωρούσαμε ότι το γάλα και τα γαλακτοκομικά κάνουν καλό στον οργανισμό. Όμως, όλο και περισσότεροι ερευνητές και γιατροί αμφισβητούν αυτήν την άποψη, υποστηρίζοντας ότι μπορεί και να μη χρειαζόμαστε καθόλου τα γαλακτοκομικά προϊόντα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Σε ό,τι αφορά την άποψη ότι χρειαζόμαστε τα γαλακτοκομικά για ορισμένα θρεπτικά συστατικά, η αλήθεια είναι ότι δεν τα χρειαζόμαστε, λέει ο Δρ Dariush Mozaffarian, καρδιολόγος και καθηγητής ιατρικής και διατροφής στην Ιατρική Σχολή Tufts.

«Το πιθανότερο είναι ότι δεν χρειαζόμαστε όλο το ασβέστιο και τη βιταμίνη D από τα γαλακτοκομικά προϊόντα», δήλωσε στο CBS News, συμπληρώνοντας ότι υπάρχουν κι άλλες πηγές και εναλλακτικές φυτικής προέλευσης εμπλουτισμένες με ασβέστιο ή βιταμίνη D, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μια συγκράτηση σε ό,τι αφορά τις συστάσεις για κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων συγκεκριμένα.

Επιπλέον, αν ακολουθεί κανείς συνολικά μία υγιεινή διατροφή, μπορεί να παραλείψει χωρίς πρόβλημα μεμονωμένα τρόφιμα, όπως είπε.

Η διατροφική οδηγία για τα γαλακτοκομικά, η οποία υποστηρίζει την κατανάλωση τριών μερίδων γαλακτοκομικών την ημέρα, κυρίως με χαμηλά λιπαρά,  έχει βασιστεί «σε υπεραπλουστευμένες θεωρίες γύρω από μερικά θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε» και συγκεκριμένα το ασβέστιο και τη βιταμίνη D, ανέφερε ο Mozaffarian. Αυτού του είδους οι θεωρίες, όμως, αντικαθίστανται πλέον από πραγματικές έρευνες σχετικά με τα οφέλη των γαλακτοκομικών προϊόντων, εξήγησε.

Τα οφέλη των γαλακτοκομικών για την υγεία

Σύμφωνα με τον Mozaffarian, κάποια από τα οφέλη των γαλακτοκομικών προϊόντων είναι τα εξής:

  • Το γάλα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Το τυρί και το γιαούρτι συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη
  • Όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα φαίνεται να συνδέονται με μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και λιγότερη λιπώδη μάζα

«Αυτά τα οφέλη δεν φαίνεται να σχετίζονται καθόλου με την παραδοσιακή περιεκτικότητά τους σε λίπος ή ασβέστιο ή βιταμίνη D, αλλά σχετίζονται με άλλα πράγματα, για παράδειγμα τη ζύμωση του τυριού ή τα προβιοτικά που υπάρχουν στο γιαούρτι», είπε. «Τα προβιοτικά στο γιαούρτι είναι καλά για το μικροβίωμα του εντέρου μας και πιθανώς μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη. Και το τυρί είναι στην πραγματικότητα το πρώτο προϊόν ζύμωσης που καταναλώνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και μαθαίνουμε για τα οφέλη που έχουν για την υγεία τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το kimchi ή το ξινολάχανο».

Πόσα γαλακτοκομικά πρέπει, λοιπόν, να τρώτε;

Ο Mozaffarian συστήνει στους ασθενείς να καταναλώνουν μία μερίδα γιαούρτι χωρίς ζάχαρη και τυρί κάθε μέρα, αν τρώνε γαλακτοκομικά.

«Περισσότερο για τα καρδιομεταβολικά οφέλη παρά για το ασβέστιο και τη βιταμίνη D», λέει, προσθέτοντας ότι το αν είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή πλήρες δεν φαίνεται να επηρεάζει τα οφέλη για την υγεία: «Για χρόνια, συνιστούσαμε άπαχα ή αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία δεν έχουν πολύ καλή γεύση. Και λέω στους ανθρώπους, μέχρι να έχουμε περισσότερα στοιχεία, αυτή τη στιγμή, επιλέξτε χαμηλά λιπαρά ή πλήρες, ό,τι προτιμάτε».

Πηγή: iatropedia.gr

Share213Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Επιστήμονες εντόπισαν τη βαθύτερη και αρχαιότερη «πόλη των φαλαινών» στον πλανήτη
Περιβάλλον

Επιστήμονες εντόπισαν τη βαθύτερη και αρχαιότερη «πόλη των φαλαινών» στον πλανήτη

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα των τελευταίων ετών στον χώρο της θαλάσσιας επιστήμης ήρθε στο φως στον νοτιοανατολικό Ινδικό...

Αναρτήθηκε από Στέλλα Λίταινα
11/06/2026
Το κινητό σου μπορεί να καταστρέφει την ψυχική σου υγεία – Δες τα σημάδια
Περιβάλλον

Το κινητό σου μπορεί να καταστρέφει την ψυχική σου υγεία – Δες τα σημάδια

Τα smartphones έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση τους μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική υγεία,...

Αναρτήθηκε από Γεωργία Ντούνη
31/05/2026
Next Post
Σύνδρομο της άδειας φωλιάς: Πώς να συνειδητοποιήσετε ότι τα παιδιά φεύγουν από το σπίτι

Σύνδρομο της άδειας φωλιάς: Πώς να συνειδητοποιήσετε ότι τα παιδιά φεύγουν από το σπίτι





Η εταιρεία με την επωνυμία “POLITICAL MEDIA GROUP A.E.” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).
LOGO_MHT-1

Μοναδικός αριθμός Μ.Η.Τ. 242122

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2026 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa