, Δευτέρα
17 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Κραγιόν όπως «κραχ»

«Ντύσου πρόχειρα και βγάλε το κραγιόν σου, πες ο έρωτας πως είμ’ ο παιδικός σου»! Το τραγούδι του Στέφανου Κορκολή είναι ο μοναδικός λόγος που μπορεί να πείσει μια γυναίκα που σέβεται τον εαυτό της να εμφανιστεί ατημέλητη, είτε πρόκειται για νεανικό έρωτα είτε για… γεροντοέρωτα.

Του ΟΡΕΣΤΗ ΚΑΤΣΑΡΕΑ

Δεν υπάρχει κάτι επιπόλαιο ή ματαιόδοξο στην επιθυμία μιας γυναίκας να θέλει να φαίνεται όμορφη, να αρέσει στον εαυτό της και στους άλλους. Ουδεμία έκπληξη λοιπόν από την κατακόρυφη αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις των κραγιόν από τη στιγμή που έπεσαν οι μάσκες της πανδημίας. Όχι όμως και ουδεμία ανησυχία…

Αναφορά στον Κιούκορ

Χαρακτηριστική και η αναφορά που κάνει η ανταποκρίτρια της «LaRepubblica»στο ΒερολίνοΤόνιαΜαστρομπουόνι. Επικαλείται μάλιστα τον Τζορτζ Κιούκορ και την ταινία του «Γυναίκες» (1939), για την οποία ο εμβληματικός χολιγουντιανός σκηνοθέτης γύρισε ορισμένες εξαιρετικές σκηνές σε σαλόνια ομορφιάς του Μανχάταν,παρουσιάζοντας μέρος της ζωής των κυριών της υψηλής κοινωνίας της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του ’30.

Γιατί όμως τα γράφει αυτά η Ιταλίδα δημοσιογράφος; Επειδή το τελευταίο διάστημα στην περιποίηση και στον καλλωπισμό τους φαίνεται πως έχουν αφοσιωθεί και οι γυναίκες της Γερμανίας αγοράζοντας σωρηδόν αρώματα, βερνίκια νυχιών, κρέμες, πούδρες και, φυσικά, κραγιόν. Δεδομένου όμως ότι και η Γερμανία (όπως και άλλα κράτη της Ευρώπης) περνάει εκ νέου κρίση, το φαινόμενο απασχολεί ή μάλλον ανησυχεί ιδιαίτερα τους οικονομολόγους, οι οποίοι χαρακτηρίζουν το αποκαλούμενο «lipstickeffect» ως κακό οιωνό.

Το 2009 και το 1929

Τη χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε -«μια χρονιά πολέμου, οικονομικής αβεβαιότητας και διεθνών κρίσεων», συνοψίζει η Μαστρομπουόνι- οι πωλήσεις καλλυντικών στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 16%, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος του κλάδου. Ειδικά όσον αφορά τα κραγιόν, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δώδεκα μηνών πουλήθηκαν συνολικά 8 εκατομμύρια, 2 εκατομμύρια παραπάνω σε σχέση με το 2021.

Η ξαφνική αύξηση του ενδιαφέροντος των Γερμανίδων (αλλά και πολλών Γερμανών) για καλλυντικά προκαλεί εντύπωση, κυρίως γιατί οι πωλήσεις τους κατά τα προηγούμενα χρόνια μειώνονταν σταθερά, κατά περίπου 1,5 ποσοστιαία μονάδα τον χρόνο. Ωστόσο, η εξήγηση του φαινομένου είναι απλή, τουλάχιστον σύμφωνα με την «Tagesspiegel», που επικαλείται στην ανταπόκρισή της η Ιταλίδα δημοσιογράφος. «Όποιος δεν μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο ή ένα σπίτι, επιτρέπει στον εαυτό του μια μικρή πολυτέλεια στην καθημερινή ζωή: οι άνδρες αγοράζουν περισσότερο αρώματα, οι γυναίκες πιο συχνά κραγιόν»,αναφέρεται στο δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας.

Για αυτό ανησυχούν οι οικονομολόγοι, γιατί η στροφή προς τα καλλυντικά είναι σημάδι κρίσης.Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη πως το ίδιο φαινόμενο καταγράφηκε ξανά κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. «Το 2009 η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 5%, όμως οι πωλήσεις κραγιόν εκτινάχτηκαν»,σημειώνει η Μαστρομπουόνι. Όπως επίσης εκτινάχτηκαν οι πωλήσεις καλλυντικών στις ΗΠΑ μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στους Δίδυμους Πύργους του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου στη Νέα Υόρκη το 2001. Μάλιστα, τότε το γεγονός είχε σχολιάσει και ο Λέοναρντ Λόντερ,επίτιμος πρόεδρος του αμερικανικού κολοσσού των καλλυντικών EstéeLauder, υπενθυμίζοντας πως κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και κατά τη διάρκεια της «Μεγάλης Ύφεσης» στη δεκαετία του ’30.Αλλά στην αύξηση της ζήτησης για κραγιόν και λοιπά καλλυντικά συνέβαλε σίγουρα και το τέλος μιας εξαιρετικά δύσκολης και επίπονης διετίας, η οποία πέρασε με την ανθρωπότητα να βρίσκεται στον αστερισμό του κορονοϊού.

«Οι πωλήσεις-ρεκόρ του 2022 οφείλονται εν μέρει και στον τερματισμό των περιορισμών της πανδημίας», ανέφερε σχετικά η ΙβόνΒάτσλερ, επικεφαλής marketing της Cosnova.Και είναι αλήθεια πως, παρότι οι καιροί είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, οι άνθρωποι λαχταρούν να ταξιδέψουν, να βγουν, να διασκεδάσουν, όπως επίσης να καλλωπιστούν και να περιποιηθούν τους εαυτούς τους, ενώ ειδικά οι γυναίκες έχουν κάθε λόγο να θέλουν να βάφουν τα χείλη τους περισσότερο από κάθε άλλη φορά,δεδομένου ότι επί μια διετία η υποχρεωτική χρήση της μάσκας «είχε καταστήσει την ιεροτελεστία του κραγιόν παντελώς άχρηστη»,υπενθυμίζει η Ιταλίδα δημοσιογράφος.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.