, Τετάρτη
14 Μαΐου 2025

search icon search icon

ΟΛΘ ΑΕ: Ιστορικό υψηλό σε έσοδα και κέρδη το 2024

Εισροές 100,7 εκατ. ευρώ έναντι 85,9 εκατ. το 2023 για τον λιμένα Θεσσαλονίκης

Γράφει η Ρεγγίνα Σαβούρδου

Σε ένα περιβάλλον ασταθές και ευμετάβλητο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των κλιμακούμενων συγκρούσεων, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης κατέγραψε ισχυρές επιχειρησιακές επιδόσεις, οι οποίες τροφοδότησαν ισχυρές οικονομικές επιδόσεις για το 2024, όπως ανακοινώθηκαν στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας.

Μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξυπηρετήθηκαν 8.490.728 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 7.362.408 το 2023 (+15,32%), 565.595 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 520.048 το 2023 (+8,76%) και 2.155 πλοία έναντι 2.098 το 2023 (+2,72%). 3.1. Με τα δεδομένα αυτά, σε σχέση με το 2023 εμφάνισαν αύξηση το γενικό φορτίο κατά 15,31%, η κίνηση φορτίων RO-RO κατά 15,74% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) κατά 8,76% σε TEU’s. Αντίθετα η διακίνηση χύδην φορτίων εμφάνισε μείωση κατά 0,41%, αναφέρει η εφημερίδα Political.gr

Τα έσοδα του ομίλου προσέγγισαν τα 100,7 εκατ. ευρώ το 2024, σε σύγκριση με τα 85,9 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς, αυξημένα σημαντικά κατά 14,8 εκατ. ευρώ (+17%), τροφοδοτούμενα από τα υψηλότερα έσοδα σε όλους τους κύριους τομείς δραστηριότητας της εταιρείας, όπως τα έσοδα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 11,5 εκατ. ευρώ (+19%), του Σταθμού Συμβατικού Φορτίου κατά 2,9 εκατ. ευρώ (+14%), τα έσοδα από την Επιβατική Κίνηση αυξήθηκαν κατά 0,5 εκατ. ευρώ (+54%), ενώ από την Εκμετάλλευση Χώρων κατά 0,3 εκατ. ευρώ (+7%).

Αναφορικά με την κερδοφορία του ομίλου για το 2024, τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 47,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,5 εκατ. ευρώ (+25%) έναντι του 2023. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 42,6 εκατ. ευρώ έναντι 34,1 εκατ. ευρώ το 2023, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 8,6 εκατ. ευρώ (+25%), ενώ το περιθώριο EBITDA έφτασε στο 42%, αυξημένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τι δηλώνει ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ Αθανάσιος Λιάγκος

«Ο λιμένας της Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον σε νέα τροχιά ανάπτυξης, μετά την πρόσφατη έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο εγκρίθηκε το Master Plan της ΟΛΘ ΑΕ. Η έγκριση του Master Plan αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο ανάπτυξης της εταιρείας, καθώς επιτρέπει να προχωρήσει στην υλοποίηση των επενδύσεων που ενισχύουν τις προοπτικές και την ανταγωνιστικότητα του λιμένα, και μεταξύ αυτών στην εκκίνηση του εμβληματικού έργου της επέκτασης του Προβλήτα 6, που αναμένεται να μπει σύντομα σε φάση υλοποίησης. Η επένδυση αυτή αναβαθμίζει σημαντικά τη διεθνή θέση του λιμανιού, στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύει την περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και προσφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο», σημείωσε σχετικά ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ Αθανάσιος Λιάγκος.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε συμβατικά φορτία. Είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις χώρες των Βαλκανίων και τις Παρευξείνιας Ζώνης, παρέχει ασφάλεια στα διακινούμενα φορτία και διαθέτει φυσική θαλάσσια είσοδο που μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μεγάλου βάθους. Πλεονέκτημά του είναι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος λειτουργεί 24 ώρες με ενιαίες τιμές, η λειτουργία του συμβατικού λιμένα σε δύο βάρδιες με υψηλού επιπέδου εξοπλισμό και η Ελεύθερη Ζώνη που είναι μια από τις 58 που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η λειτουργία της αποσκοπεί στη διευκόλυνση και ανάπτυξη του εμπορίου μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών κατά κύριο λόγο.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.