Από το Νοέμβριο η Αγορά Μοδιάνο θα «στολίζει» τη Θεσσαλονίκη
Οι περαστικοί από την Βασιλέως Ηρακλείου προσπαθούν να κρυφοκοιτάξουν στο εσωτερικό της Αγοράς Μοδιάνο για να διαπιστώσουν κατά πόσο έχουν προχωρήσει οι εργασίες.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ
Η σκεπαστή αγορά, με τη μακρά ιστορία, ετοιμάζεται εντός του Νοεμβρίου, να ανοίξει τις πύλες της για το κοινό και να προσελκύσει όχι μόνο τους ντόπιους αλλά και χιλιάδες επισκέπτες, αποτελώντας μία οργανωμένη αγορά τροφίμων στα πρότυπα του εξωτερικού.
Οι όποιες φωτογραφίες έχουν κυκλοφορήσει, είτε σε πρωινή, είτε σε βραδινή version, με τη φωτισμένη πρόσοψη, δείχνουν πως η Αγορά Μοδιάνο, μετά τις εργασίες ανάπλασης θα είναι κυριολεκτικά αναγεννημένη, ανανεωμένη και με ευρωπαϊκό αέρα. Συμπτωματικά, το νέο ξεκίνημα της Στοάς συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση ενός αιώνα από την κατασκευή της, που ξεκίνησε το 1922.
«Η νέα Αγορά Μοδιάνο θα θυμίζει τις καλές της ημέρες. Είναι μια παραδοσιακή αγορά τροφίμων, ένας πόλος έλξης με σύγχρονες υποδομές, που θα αποτελεί έναν τουριστικό προορισμό. Στόχος μας να αγγίξουμε και να ξεπεράσουμε τα ευρωπαϊκά στάνταρ» δήλωσε στην εφημερίδα «Karfitsa» ο Χασδάι Καπόν, γενικός διευθυντής του ομίλου Fais και υπεύθυνος για το πρότζεκτ της Μοδιάνο, λίγες ημέρες προτού σηκωθούν επίσημα τα ρολά και ξεκινήσουν μικροί και μεγάλοι τις βόλτες τους σε ένα από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ της Θεσσαλονίκης.
Στη νέα Αγορά Μοδιάνο έχει δοθεί ιδιαίτερα έμφαση ώστε να διατηρηθεί η παλιά της αίγλη, να συνδυαστεί η παράδοση της Θεσσαλονίκης σε φαγητό και γλυκό, να μπουν διεθνείς πινελιές σε συνδυασμό πάντα με σύγχρονα πρότυπα. Επιδίωξη όλων είναι ο χώρος να έλκει τους μεγαλύτερους σε ηλικία που θέλουν να επιστρέψουν νοερά σε εποχές του παρελθόντος, τους νέους που επιθυμούν να διασκεδάσουν αλλά και τους επισκέπτες και τους ξένες τουρίστες, καθώς θα αποτελεί σημείο συνάντησης για όλους και σημείο οργάνωσης πολιτιστικών δράσεων.
Αυτό το διάστημα μπαίνουν οι τελευταίες «πινελιές» στον εσωτερικό χώρο, ενώ οι επιχειρηματίες βρίσκονται στα καταστήματα τους για να ολοκληρώσουν τις όποιες κατασκευές και να αρχίσουν σιγά σιγά να τοποθετούν τα προϊόντα. Από τα συνολικά 112 καταστήματα, περίπου τα 70 – 75 έχουν ήδη ενοικιαστεί και στη Μοδιάνο θα εγκατασταθούν ορισμένα από τα πολύ γνωστά ονόματα του κλάδου τροφίμων – ποτών, μεγάλοι παραγωγοί και εταιρείες που ξεχώρισαν στο χώρο της εστίασης της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.
Στο ισόγειο θα φιλοξενούνται περίπου 75 καταστήματα, χωρισμένα ανά ομάδες, ανάλογα με το είδος τροφίμων που διαθέτουν: από είδη πρώτης ανάγκης, μέχρι πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα και από τοπικά ελληνικά προϊόντα, μέχρι προϊόντα fair trade και παραδοσιακά προϊόντα από διάφορες χώρες του κόσμου. Στους δύο εξώστες, στο βόρειο και νότιο τμήμα της Αγοράς Μοδιάνο, θα λειτουργήσουν καταστήματα εστίασης.
Η όλη επένδυση στη σύγχρονη σκεπαστή αγορά τροφίμων της Θεσσαλονίκης ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ και εκτιμάται πως τον χώρο θα επισκεφτούν εκατομμύρια άτομα, ντόπιοι, από άλλες πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό. Για τους λάτρεις των αριθμών αναφέρουμε, επίσης, πως θα απασχοληθούν περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι.
Η ιστορία της Στοάς Μοδιάνο
Η Αγορά Μοδιάνο ή Στοά Μοδιάνο βρίσκεται στην «καρδιά» της Θεσσαλονίκης. Η κατασκευή της αγοράς ξεκίνησε το 1922, αποπερατώθηκε το 1925 κι εγκαινιάστηκε το 1930, από τον αρχιτέκτονα J. Oliphant και τον μηχανικό και κύριο του έργου Ελι Μοδιάνο.
Χτίστηκε στην πυρίκαυστη ζώνη, περιοχή που καταστράφηκε από την πυρκαγιά του 1917 και ανοικοδομήθηκε με το Σχέδιο Εμπράρ. Το 1983 χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο κτίριο από το ΥΠΕΧΩΔΕ κι ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1995 από το υπουργείο Πολιτισμού καθώς αποτελεί «χαρακτηριστικό δείγμα κτιρίων Αγοράς με στοά».
Ο βανδαλισμός προτού σηκωθούν τα ρολά…
Και μέσα σε όλη αυτή την ανυπομονησία των ανθρώπων της πόλης να επισκεφτούν το χώρο με το άνοιγμα του, παρατηρήθηκαν και τα πρώτα δυσάρεστα περιστατικά βανδαλισμού.
Η πύλη έξω έξω από την αγορά επί της οδού Βας.Ηρακλείου βανδαλίστηκε από αγνώστους που έκαναν γκράφιτι με σπρέι με τον κ.Καπόν να χαρακτηρίζει «ντροπή» τέτοιου είδους ενέργειες.
«Είναι ντροπή να βλέπουμε γκράφιτι σε κάθε μνημείο. Δυστυχώς, αυτά είναι πράγματα και καταστάσεις που συμβαίνουν, εμείς όμως θα τα καθαρίζουμε», είπε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος του πρότζεκτ.
Ακολουθεί τον δρόμο της ανάπλασης και το Καπάνι
Σειρά για ένα ολοκληρωτικό φρεσκάρισμα παίρνει το Καπάνι καθώς υπογράφηκε η σύμβαση για ανάπλαση όχι μόνο της αγοράς αλλά και των εμπορικών δρόμων γύρω από τους σταθμούς του Μετρό.
Υπολογίζεται πως σε 18 μήνες, ένα έργο περίπου δύο εκατ. ευρώ, θα κάνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης -είτε εμπορικό είτε τουριστικό- πολύ ελκυστικότερο. Το έργο αφορά την ανάπλαση της αγοράς Βλάλη και συγκεκριμένα την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου. Όπως προβλέπεται, θα αναβαθμιστούν οι πεζόδρομοι Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκληπιού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδωνή, κ.ά., ενώ παράλληλα θα γίνουν ανακατασκευές πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, δενδροφυτεύσεις και χρήση εφαρμογών έξυπνης πόλης.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ενώ στο πλαίσιο κατασκευής του η ΕΥΑΘ πρόκειται να προχωρήσει στην αντικατάσταση των αγωγών αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων υδάτων με νέο αγωγό σύγχρονης τεχνολογίας, που θα έχει τη δυνατότητα εύκολου και άμεσου ελέγχου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA