fbpx

, Παρασκευή
19 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Χαλκιδική: Με αυξήσεις τιμών η έναρξη στις προκρατήσεις Πάσχα και καλοκαιριού – 10% πάνω το κόστος διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ EUROKINISSI

Με αυξήσεις στις τιμές των καταλυμάτων ξεκίνησαν οι προκρατήσεις για το Πάσχα και για το καλοκαίρι στη Χαλκιδική, αφού το κόστος της διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία φέτος θα είναι κατά 10% πιο υψηλό συγκριτικά με το 2023.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Οι οιωνοί για τους ξενοδόχους και για τους επαγγελματίες του τουρισμού είναι θετικοί όσον αφορά την επισκεψιμότητα στη Χαλκιδική φέτος, αφού σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι προκρατήσεις είναι αυξημένες συγκριτικά με πέρυσι το ίδιο διάστημα.

«Για το Πάσχα θα ανοίξει η πλειονότητα των ξενοδοχείων στη Χαλκιδική γιατί πέφτει αρχές Μαΐου. Κάποια λίγα που δεν θα ανοίξουν το Πάσχα, θα ανοίξουν στα μέσα Μαΐου. Έχουμε μια δεύτερη καλή χρονιά στη σειρά φέτος», υπογραμμίζει στην Karfitsa ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γιάννης Λασπάς.

Και προσθέτει πως «όλοι θέλουν να κάνουν διακοπές. Μπορεί ο κόσμος να μειώσει τις ημέρες αλλά έχει μπει στη συνείδησή του ότι θέλει να κάνει διακοπές. Όλοι κλείνουν πιο νωρίς. Φυσικά υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός από την Τουρκία λόγω του κόστους των πακέτων. Είναι πρώτος προορισμός σε σχέση με τη Μεσόγειο. Η Ελλάδα όμως βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Η Χαλκιδική το ίδιο. Η γερμανική και η βρετανική αγορά παραδοσιακά κρατάνε τα σκήπτρα και έχουμε καλές προκρατήσεις».

Όσον αφορά την αύξηση στις τιμές, ο κ. Λασπάς επισημαίνει πως μεσοσταθμικά θα είναι στο 10%. Προκύπτει από τα μεγαλύτερα κόστη, ένα μέρος των οποίων απορροφούν οι επιχειρηματίες και το υπόλοιπο μέρος μετακυλίουν με αυτόν τον τρόπο στους πελάτες. «Αυτοί που δεν μπορούν να ανταποκριθούν, μειώνουν απλά τις ημέρες των διακοπών τους για να είναι μέσα στο budget τους ή έρχονται σε περίοδο που δεν είναι μεγάλη η ζήτηση», σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ξενοδόχων.

Ο μέσος όρος των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής είναι στις πέντε ημέρες περίπου, ενώ στην περιοχή αναμένεται φέτος να έρθουν επισκέπτες με όλα τα βαλάντια. Ο κ. Λασπάς τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια η Χαλκιδική έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name, προσελκύοντας μάλιστα επενδύσεις και επισκέπτες όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και τη δυτική Ευρώπη. Ειδικότερα: «Προσπαθούμε ως Ένωση Ξενοδόχων να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για το brand του προορισμού, την καλύτερη διαφήμιση. Η Χαλκιδική είναι από τις λίγες περιοχές που είναι τόσο οργανωμένες και υπάρχει Τουριστικός Οργανισμός Προβολής και Μάρκετινγκ του νομού. Τα επόμενα χρόνια πιστεύω ότι θα συνεχιστεί η άνοδος και θα δούμε και καλύτερες μέρες».

Ενώ κληθείς να σχολιάσει τον παράγοντα του Airbnb που έχει εισαχθεί δυναμικά στην αγορά τα τελευταία χρόνια, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων τόνισε στην Karfitsa την αναγκαιότητα ενός νομοθετικού πλαισίου, ώστε να υπάρξει αξιοκρατία, να αντιμετωπιστούν φαινόμενα παραοικονομίας, αλλά και να υπάρξει μέριμνα για την ασφάλεια των επισκεπτών. Πιο συγκεκριμένα: «Τα βραχυχρόνιας μίσθωσης έχουν μπει στη ζωή μας εδώ και πολλά χρόνια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είναι περισσότερα από τις ξενοδοχειακές κλίνες πανελλαδικά. Έχουν ξεπεράσει το 1 εκατ. Το θέμα είναι ότι με τον καινούριο νόμο ευελπιστούμε ότι θα τεθεί ένα πλαίσιο ώστε να έχουμε ίδια μέτρα και ίδια σταθμά και να υπάρχει σωστός ανταγωνισμός».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.