fbpx

, Σάββατο
27 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Η χάρτα της Θεσσαλονίκης: Ποια είναι η πιο βρώμικη γειτονιά, ποια με μεγαλύτερη παραβατικότητα και ποια «καίγεται» για πάρκινγκ

‘Ετοιμη είναι η χάρτα του Στέλιου Αγγελούδη για τα προβλήματα του δήμου Θεσσαλονίκης, ανά γειτονιά. Υπολογίζεται πως προεκλογικά και μετεκλογικά, ο νέος δήμαρχος συνάντησε περισσότερους από 4.000 πολίτες σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα, τους άκουσε, κατέγραψε τα παράπονά και ακολούθως τα κατηγοριοποίησε.

Ρεπορτάζ Αναστασία Καρυπίδου

Για το λόγο αυτό, για κάθε γειτονιά της Θεσσαλονίκης καταστρώνεται ξεχωριστό πλάνο με διαφορετικές προτεραιότητες, ώστε από 1ης Ιανουαρίου 2024, που θα αναλάβει η καινούργια διοίκηση, να ξεκινήσει ένας μαραθώνιος αγώνας. 

Μπορεί η καθαριότητα να αποτελεί το «Νο1» καυτό πρόβλημα για ολόκληρη την πόλη, ωστόσο υπάρχουν περιοχές της Θεσσαλονίκης που αντιμετωπίζουν εξίσου σοβαρά ζητήματα παραβατικότητας, κυκλοφοριακού φόρτου, έλλειψης θέσεων στάθμευσης, σπασμένων πεζοδρομίων, ανεξέλεγκτης εναπόθεσης ογκωδών αντικειμένων στους δρόμους. Επιδίωξη της νέας διοίκησης είναι να «χτυπήσει» στοχευμένα και άμεσα εκεί όπου «πονούν» τα δημοτικά διαμερίσματα. 

«Γάγγραινες» για το κέντρο καθαριότητα και κυκλοφοριακό

Το κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι ο «ομφαλός» για τους πολίτες όλων των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος αλλά και των χιλιάδων τουριστών. Οι περαστικοί και οι εργαζόμενοι είναι αμέτρητοι, το ίδιο και τα αυτοκίνητα.

Εξαιτίας της μαζικής προσέλευσης αλλά και των αμέτρητων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα με την καθαριότητα, με τους κάδους απορριμμάτων σε πολλές περιπτώσεις να ξεχειλίζουν και τους δημόσιους χώρους να απαιτούν καλύτερο και πιο σχολαστικό πλύσιμο.

Οι κάδοι ανακύκλωσης είναι συχνά γεμάτοι από χαρτοκιβώτια που δεν έχουν διπλωθεί σωστά, ενώ το κυκλοφοριακό αποτελεί «γάγγραινα» για το μεγαλύτερο μέρος του 24ωρου. 

Στις άμεσες προτεραιότητες της νέας διοίκησης είναι να δοθεί έμφαση σε αυτούς τους δύο τομείς: από τη μία οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες να αντιληφθούν διαφορά στην καθαριότητα και από την άλλη να υπάρχει ευταξία στους κεντρικούς δρόμους ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις και μποτιλιάρισμα.

Παράλληλα σχεδιάζονται μεγάλες παρεμβάσεις για το κέντρο, ένα «ρεκτιφιέ» στον άξονα της Δημητρίου Γούναρη, ενώ γίνεται «σαφάρι» να εντοπιστούν δημοτικοί χώροι ώστε να διαμορφωθούν οι απαραίτητες θέσεις στάθμευσης που θα ανακουφίσουν τους οδηγούς, χωρίς να ανησυχούν εάν θα βρουν στο παρμπρίζ των αυτοκινήτων τους κάποιο ροζ χαρτάκι από κλήση.

Παραβατικότητα ο «πονοκέφαλος» για τη Ξηροκρήνη 

Η Θεσσαλονίκη δεν τελειώνει στον Βαρδάρη… Αυτό αποτελεί το χρόνιο και βασικό παράπονο των κατοίκων της Ξηροκρήνης, στο Β’ δημοτικό διαμέρισμα, οι οποίοι κάνουν λόγο για γενικότερη υποβάθμιση της περιοχής τους.

Στη διάρκεια των περιοδειών που έκανε ο Στέλιος Αγγελούδης στη δυτική άκρη του δήμου Θεσσαλονίκης οι πολίτες εξέφρασαν δυσαρέσκεια όχι μόνο για την καθαριότητα αλλά και για την αυξημένη παραβατικότητα που παρατηρείται στην περιοχή, ζητώντας από το νέο δήμαρχο να λάβει μέτρα και να πιέσει για ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας.

Στη Ξηροκρήνη καταγράφηκαν και άλλα προβλήματα, όπως για παράδειγμα πάρκα με χώμα, αδιαμόρφωτοι χώροι, δέντρα επικίνδυνα που κινδυνεύουν με τους δυνατούς ανέμους να πέσουν προκαλώντας καταστροφές. 

Στελέχη που ακολουθούσαν τον κ.Αγγελούδη στις περιοδείες δηλώνουν πως οι κάτοικοι του Β’ δημοτικού διαμερίσματος είναι τόσο απογοητευμένοι από τις προηγούμενες διοικήσεις, με αποτέλεσμα να μην πιστεύουν τίποτα και να οδηγούνται σε παραίτηση. Για το λόγο αυτό, στοίχημα του νέου δημάρχου είναι να αλλάξει την κατάσταση και να τους αποδείξει με πράξεις πως πρέπει να εμπιστευτούν εκ νέου την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η ανάπλαση της ‘Ανω Πόλης και οι δυσεύρετες θέσεις στάθμευσης – Τι θα γίνει με το καλντερίμι της Ελένης Ζωγράφου

Η ‘Ανω Πόλη αποτελεί μια ξεχωριστή δέσμευση. Πρόκειται για μία περιοχή της Θεσσαλονίκης με ιδιαιτερότητες, στενά και δύσβατα δρομάκια, η οποία αποτελεί και τουριστικό αξιοθέατο, χωρίς όμως να έχει αναπτυχθεί και προβληθεί όσο θα έπρεπε. 

Ο κ.Αγγελούδης εδώ και καιρό έχει δηλώσει πως η Άνω Πόλη αποτελεί προσωπικό του στοίχημα και βασική προτεραιότητα της διοίκησης του. Για το λόγο αυτό, έχει ζητήσει από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, να εντάξει την ανάπλαση της περιοχής σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ώστε να «μεταμορφωθεί» και να αποτελεί πόλο έλξης.

Απαιτούνται μεγάλες παρεμβάσεις στην Άνω Πόλη για να μπορέσει να είναι προσβάσιμη προς όλους και να αποτελεί βασικό τουριστικό προορισμό. Ωστόσο μεγάλος «πονοκέφαλος» είναι οι θέσεις στάθμευσης καθώς είναι ελάχιστοι οι κενοί χώροι που μπορούν να διαμορφωθούν σε πάρκινγκ για τη στάθμευση είτε αυτοκινήτων, είτε λεωφορείων που θα μεταφέρουν μαζικά τους επισκέπτες για να θαυμάσουν τα αξιοθέατα της περιοχής.

Μέσα στις προτεραιότητες του κ.Αγγελούδη για το Γ’ δημοτικό διαμέρισμα είναι και η οδός Ελένη Ζωγράφου, που μετατράπηκε με πέτρα σε καλντερίμι δημιουργώντας προβλήματα στη διέλευση των ασθενοφόρων προς το νοσοκομείο «’Αγιος Δημήτριος», στους ντελιβεράδες αλλά και στους χιλιάδες οδηγούς. Σε αυτή την περίπτωση εξετάζονται τρόποι ώστε άμεσα να λειανθούν οι πέτρες και να γίνονται ομαλότερα οι μετακινήσεις όλων των οχημάτων.

Εγκαταλελειμμένοι δημόσιοι χώροι και επιβάρυνση από το Flyover για την Τούμπα

Δημόσιοι χώροι σε εγκατάλειψη, επιβάρυνση από το έργο του Flyover αλλά και καθαριότητα είναι η τριπλέτα των προβλημάτων για την περιοχή της Τούμπας.

Οι κάτοικοι εξέφρασαν παράπονα στον κ.Αγγελούδη και τα στελέχη της παράταξής του για αδιαμόρφωτους και εγκαταλελειμμένους δημόσιους χώρους, ακόμη και σημεία όπου αναπλάστηκαν σχετικά πρόσφατα, όπως για παράδειγμα το Πάρκο Νίκου Παπάζογλου στην περιοχή του Αγίου Θεράποντα.

Γκρίνιαξαν ακόμη για τις σπασμένες πλάκες πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ένα σωρό ατυχήματα. Για το λόγο αυτό, αναμένεται να συσταθεί από τη νέα διοίκηση μια ομάδα άμεσης επέμβασης, ώστε με ταχύτητα να μεταβαίνει στα επικίνδυνα σημεία και να αποκαθιστά τις ζημιές.

Μια ακόμη επισήμανση είναι πως η περιοχή της Τούμπας το τελευταίο διάστημα δέχεται μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση εξαιτίας των εργασιών του Flyover. Και αυτό, διότι οι περισσότεροι οδηγοί για να αποφύγουν την ταλαιπωρία της περιφερειακής οδού, κατεβαίνουν από τη Διαγόρα και οδηγούνται στους προορισμούς τους διά μέσου της Γρηγορίου Λαμπράκη.

Μάστιγα τα ογκώδη και το παρκάρισμα για Χαριλάου – Ντεπώ 

Τον τίτλο του «πρωταθλητή» όσον αφορά τα ογκώδη αντικείμενα που πετιούνται δίπλα στους κάδους απορριμμάτων και στα πεζοδρόμια δικαιωματικά παίρνουν οι περιοχές της Χαριλάου και του Ντεπώ, που αποτελούν από τις πολυπληθέστερες στην πόλη.

Το πρόβλημα που παρατηρείται στο Ε’ δημοτικό διαμέρισμα είναι πολύ μεγάλο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εστίες μόλυνσης, αφού πολλές φορές τα ογκώδη παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στους δρόμους.

Σοβαρό πονοκέφαλο αποτελεί επίσης το παρκάρισμα, έτσι όπως διαμορφώθηκε με τις εργασίες του Flyover. Μετά τις απαραίτητες επισημάνσεις και τους ελέγχους της τροχαίας που κάτοικοι που μένουν επί της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή και Βασιλίσσης Όλγας κάνουν αμέτρητους κύκλους προκειμένου να βρουν θέση στάθμευσης και να αποφύγουν την κλήση.

Από τη νέα διοίκηση γίνεται αγωνιώδης προσπάθεια ώστε να βρεθούν δημοτικά οικόπεδα για να ανακουφιστούν από το θέμα του παρκαρίσματος οι κάτοικοι,  ενώ παράλληλα θα πέσει το βάρος στους πολλούς και δημόσιους χώρους που διαθέτει η περιοχή  και οι οποίοι είναι αφρόντιστοι και ασυντήρητοι.

‘Οσο για την περιοχή της Τριανδρίας, πέρα από την καθαριότητα, θα δοθεί βάρος στους αθλητικούς χώρους, στους οποίους απαιτούνται παρεμβάσεις και λίφτινγκ. Πέρα από όλα τα παραπάνω, ειδικά για το κομμάτι του πρασίνου έχουν σχεδιαστεί χιλιάδες φυτεύσεις σε κάθε ελεύθερο μέρος της Θεσσαλονίκης, πριν την καλοκαιρινή περίοδο.

Ο ρόλος του Επόπτη της Γειτονιάς

Κυρίαρχο ρόλο σε όλα τα παραπάνω θα έχει ο «Επόπτης Γειτονιάς», στις 24 γειτονιές στις οποίες και θα «τεμαχιστεί» ο δήμος Θεσσαλονίκης για καλύτερο έλεγχο. Πρόκειται για έναν θεσμό που υποσχέθηκε προεκλογικά ο κ.Αγγελούδης και ο οποίος θα έχει αρμοδιότητα τη συνολική εποπτεία για κάθε θέμα που αφορά τους κοινόχρηστους χώρους. 

Αυτό το διάστημα εξετάζεται εάν το ρόλο του «Επόπτη Γειτονιάς» θα παίξει κάποιος δημοτικός υπάλληλος ή διαμερισματικός σύμβουλος, ο οποίος έχει άμεση επαφή με τους δημότες. Παράλληλα, «τρέχει» η διαδικασία να «κοπεί» η πόλη σε 24 κομμάτια και να βγει ο τελικός χάρτης, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν που ανήκει ο δρόμος τους, ποιος είναι ο αρμόδιος επόπτης και σε ποιον θα πρέπει να απευθύνονται για τα παράπονά τους. 

Υποχρέωση του επόπτη θα είναι να γυρνάει στις γειτονιές, να συζητά με τον κόσμο και να επιλύει προβλήματα. Τα όποια αιτήματα θα καταγράφονται και ηλεκτρονικά για να υπάρχει πλήρης έλεγχος. 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.