20:33, Πέμπτη
11 Αυγούστου 2022

Κρουαζιέρα θα σε πάω από… Θεσσαλονίκη

«Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι…» λένε οι στίχοι του Νίκου Καββαδία, ωστόσο για αρκετά χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έμεινε «άδειο» κι «ορφανό» χωρίς να ακούγεται ο ήχος από κάποια μπουρού, κρατώντας έτσι «αγκυροβολημένους» τους ταξιδιώτες όχι μόνο της ίδιας της πόλης, αλλά ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας. 

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ

Από φέτος, όμως, έρχονται νέα δρομολόγια για προορισμούς και λιμάνια της χώρας γεγονός που γεμίζει σταδιακά με αισιοδοξία και «ούριο άνεμο» όχι μόνο τους τοπικούς φορείς που θέλουν να δουν αύξηση στις κρατήσεις και τα έσοδα της πόλης, αλλά και τους κατοίκους που μπορούν να ταξιδέψουν σε νησιά του Βορείου Αιγαίου, στη Σμύρνη αλλά και τις Σποράδες.

Οι ανακοινώσεις των νέων ακτοπλοϊκών συνδέσεων έγιναν διά στόματος του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, εντός του Ιουλίου αναμένεται να εγκαινιαστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, η οποία θα εκτελείται μέσω Μυτιλήνης, με συμβατικό πλοίο «Smyrna di Levande».

Τα δρομολόγια για όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη, μέσω Μυτιλήνης, θα εκτελούνται από πλοίο της ναυτιλιακής εταιρείας Levande Ferries και με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η σύνδεση της πόλης με το νησί της Λέσβου αλλά και τα μικρασιατικά παράλια. 

Το πλοίο που θα πραγματοποιεί τη συγκεκριμένη διαδρομή υπέστη ολοκληρωτική μετασκευή, ενώ πραγματοποιήθηκε ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση εσωτερικών χώρων. ‘Εχει τη δυνατότητα μεταφοράς 400 επιβατών και διαθέτει γκαράζ, χωρητικότητας 1.275 γραμμικών μέτρων.  

Σύνδεση και με καταμαράν για το Βόρειο Αιγαίο

Παράλληλα, όμως, από τον Ιούλιο η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται και με καταμαράν με το Βόρειο Αιγαίο. Από τις 19 Ιουλίου μέχρι και τις 06 Σεπτεμβρίου, τα δρομολόγια με το Champion Jet I θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, με ώρα εκκίνησης τις 7:00 το πρωί, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επιστροφή, την ίδια μέρα, στις 14:30 από τη Μυτιλήνη.

Το ταχύπλοο έχει χωρητικότητα για 800 επιβάτες και 140 Ι.Χ. επιβατηγά. Ως προς τη διάρκεια του ταξιδιού, αυτή υπολογίζεται στις 4 ώρες από τη Θεσσαλονίκη για τη Λήμνο και στις 6 ώρες και 45 λεπτά, από τη Θεσσαλονίκη για τη Μυτιλήνη. Αν κάποιος επιθυμεί να μην χάσει την ευκαιρία να επισκεφτεί και τα δύο νησιά, τότε η διάρκεια του ταξιδιού, από τη Λήμνο για τη Μυτιλήνη είναι 2 ώρες και 45 λεπτά.

Η θέση economy από Θεσσαλονίκη για Λήμνο είναι 44,80 ευρώ, ενώ στα 71 ευρώ είναι η τιμή του εισιτηρίου με αμάξι μικρότερο των 4,25 μέτρα. Το κόστος από Θεσσαλονίκη για Μυτιλήνη είναι 69,70 ευρώ ενώ για αμάξι είναι 136,10 ευρώ για όχημα.

Σημειώνεται πως η ίδια εταιρεία έχει αναλάβει από πέρσι με ταχύπλοο και την εξυπηρέτηση των τουριστών από Θεσσαλονίκη για τη γραμμή των Σποράδων (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο) με προέκταση μέχρι το Μαντούδι Ευβοίας, τέσσερις φορές την εβδομάδα.

«Είναι η πρώτη φορά που έχουμε τόσες πολλές ακτοπλοϊκές συνδέσεις με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μάλιστα μετά από δύο χρόνια αδράνειας λόγω του κορονοϊού. Αυτή είναι μία πρόοδος. Εάν τα καράβια γεμίσουν από επιβάτες και δημιουργηθεί η ανάγκη, τότε πιστεύω πως τα επόμενα χρόνια θα δούμε ακόμη περισσότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις», δήλωσε στην εφημερίδα «Karfitsa» η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη. 

Μάλιστα, υπενθύμισε η κ. Καραγιάννη πως ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ήδη έχει ανακοινώσει 12μηνη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου με πλοία νεότερης γενιάς, αντιρρυπαντικά, με τους φορείς της πόλης να είναι εν αναμονή. «Υπάρχει η βούληση και περιμένουμε να υλοποιηθεί η ανακοίνωση του κ.Πλακιωτάκη», τόνισε η αντιδήμαρχος.

Οι Θεσσαλονικείς ψηφίζουν Σποράδες! 

Μεγάλες πληρότητες αγγίζει από τις αρχές του καλοκαιριού το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο που εκτελείται από τη Θεσσαλονίκη για τη Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο. Το πλοίο έκανε τη πρώτη του φετινή, καλοκαιρινή, διαδρομή στις 10 Ιουνίου και είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε διάστημα μόλις δέκα ημερών εξυπηρετήθηκαν πάνω από 3.500 επιβάτες.

«Η εταιρεία μας ενημέρωσε πως οι πληρότητες για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο είναι 80% – 90% οπότε και κορυφώνεται το τουριστικό ρεύμα. Φαντάζομαι ότι πολύ σύντομα δεν θα φτάνουν οι συνδέσεις για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση των επιβατών», είπε η κ.Καραγιάννη αναφορικά με τη «δίψα» των Θεσσαλονικέων και των Βορειοελλαδιτών να ταξιδέψουν σε κάποιο προορισμό με πλοίο, χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο τους κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους με τα καύσιμα.

Η άνοδος της κρουαζιέρας 

Εκτός όμως από τα συμβατικά πλοία και τα ταχύπλοα στο λιμάνι «δένουν» από τις αρχές του 2022 και αρκετά κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να περάσουν από τη Θεσσαλονίκη περίπου 80 κρουαζιερόπλοια, με συνολικά 50.000 επιβάτες, εκ των οποίων τα μισά θα παραμείνουν για τουλάχιστον 12 ώρες στην πόλη.

Με βάση τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιοι του Τουρισμού, οι επιβάτες κατά την παραμονή τους προτιμούν είτε να περπατήσουν στο ιστορικό κέντρο της πόλης και να πάρουν μία «μυρωδιά» Θεσσαλονίκης, είτε να επιλέξουν γαστρονομικούς περιπάτους, ενώ κάποιοι άλλοι πραγματοποιούν ημερήσια εκδρομή στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.

Οι τουρίστες που αφήνουν το μεγαλύτερο οικονομικό «αποτύπωμα» στην αγορά είναι κυρίως οι Αμερικανοί, ενώ εκτιμάται πως ο κάθε ταξιδιώτης κρουαζιέρας ξοδεύει γύρω στα 200 ευρώ ημερησίως στον τόπο τον οποίο επισκέπτεται. Το σημαντικότερο, όμως, κέρδος σύμφωνα με έρευνα που έγινε από το υπουργείο Τουρισμού είναι πως το 60% αυτών των ταξιδιωτών επιστρέφουν κάποια στιγμή και πάλι στην πόλη όπου έδεσε το κρουαζιερόπλοιο.

«Για το 2023 γίνεται μία πολύ σημαντική δουλειά και μιλάμε για υπερδιπλασιασμό των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Είμαστε σίγουρα, αυτή τη στιγμή, πάνω από 100 αφίξεις και πάμε για πολύ περισσότερες», πρόσθεσε η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Μαρία Καραγιάννη. 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA