Τις ανησυχίες τους για την υποχρεωτική χρήση POS στα ταξί εκφράζουν οι επαγγελματίες οδηγοί της Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για ένα επιπρόσθετο οικονομικό βάρος.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται με την έναρξη της νέας χρονιάς, όπου η υποχρεωτική χρήση POS επεκτάθηκε σε ταξί, λαϊκές αγορές, περίπτερα και ακόμα 32 κατηγορίες επαγγελματιών στο πλαίσιο της μάχης κατά της φοροδιαφυγής. Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης αναφέρει στην Karfitsa πως η χρήση POS ναι μεν αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους πελάτες που δεν κυκλοφορούν με μετρητά στην καθημερινότητά τους, ωστόσο εκφράζει και τους προβληματισμούς των επαγγελματιών του κλάδου.
Επισημαίνει χαρακτηριστικά τα εξής: «Οι αντιδράσεις των οδηγών ταξί στη Θεσσαλονίκη έχουν να κάνουν με τις πολύ μεγάλες χρεώσεις που έχει η τράπεζα, οι προμήθειες, η αγορά και η συντήρηση των τερματικών. Κατά τα άλλα είναι κάτι που έχει μπει στη ζωή μας, είναι κάτι που το ζητάνε οι πελάτες και οι επιβάτες. Δεν μπορούμε να πούμε όχι σε αυτό. Πρέπει να υπάρχει τερματικό πλέον και στα ταξί. Αν λυθούν και κάποια τεχνικά προβλήματα με το ίντερνετ, δεν θα έχουμε κάποιο ζήτημα. Άρα νομίζω ότι πλέον ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να μπουν και στα ταξί. Η αντίδρασή μας είναι κυρίως στις μεγάλες προμήθειες. Ένα μεγάλο κομμάτι από τα έσοδά μας θα πηγαίνει πλέον και στις τράπεζες».
«Μεγάλο το βάρος που επωμίζονται οι ιδιοκτήτες ταξί»
Σημειώνει πως το ποσό που θα πηγαίνει στη χρήση του POS συνιστά πλήγμα για τον κλάδο. «Έτσι όπως το υπολογίζουμε είναι ένα αρκετά μεγάλο ποσό, το οποίο φεύγει από τα χέρια όλων των ελεύθερων επαγγελματιών και πηγαίνει προς τις τράπεζες. Είναι ένα μεγάλο βάρος που επωμίζονται οι ιδιοκτήτες των ταξί. Ανέρχεται σε 400 ευρώ η αγορά του μηχανήματος, υπάρχει ποσό για τη μηνιαία συντήρησή του, προμήθεια που φτάνει κοντά στο 1% και διάφορες χρεώσεις που δεν είχαμε ως τώρα. Σίγουρα θα υπάρχει πρόβλημα, θα δούμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε», προσθέτει.
Μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου POS σε όλα τα ταξί της πόλης
Μάλιστα υπογραμμίζει μέσω της Karfitsa ότι μέχρι τις 31 Ιανουαρίου τα POS θα έχουν εγκατασταθεί σε όλα τα ταξί της Θεσσαλονίκης, αναφέροντας πως το προηγούμενο διάστημα χάθηκαν διαδρομές καθώς οι πελάτες που είχαν μόνο κάρτα δεν έβρισκαν ταξί για τη μεταφορά τους. Σημειώνει πάντως πως οι Θεσσαλονικείς εμπιστεύονται τα ταξί για τις μετακινήσεις τους. Ειδικότερα: «Στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν και πολλοί τρόποι να μετακινηθείς. Ταξί και λεωφορείο. Το λεωφορείο έχει τα τελευταία χρόνια όλες τις παθογένειες που γνωρίζουμε, άρα ένα μέσο μεταφοράς όπως το ταξί είναι πιο ασφαλές, πιο οικονομικό σε σχέση με άλλα κράτη και πιο γρήγορο».



