, Τετάρτη
24 Απριλίου 2024

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Δυσαρέσκεια για τις αυξήσεις στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, πώς διαμορφώνονται οι τιμές – «Μηδαμινό το ποσό», λέει ο πρόεδρος

Με ανησυχία είδαν οι επιβάτες των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη την αύξηση κατά 9% στις τιμές των εισιτηρίων, κάνοντας λόγο για ένα επιπρόσθετο οικονομικό βάρος εν μέσω γενικότερου κλίματος ακρίβειας. Οι νέες τιμές τέθηκαν σε ισχύ από τις 21 Δεκεμβρίου, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η τελευταία αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων είχε γίνει το 2010.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Το μεσημέρι της Τρίτης ο σταθμός ΚΤΕΛ Μακεδονία ήταν γεμάτος από επιβάτες που επέστρεφαν από τις διακοπές των Χριστουγέννων ή πήγαιναν πίσω στον τόπο κατοικίας τους. «Η κόρη μου είναι φοιτήτρια και για να ταξιδέψει στη Χαλκίδα με το μειωμένο φοιτητικό 25% έδωσε 60 ευρώ πήγαινε έλα. Είναι ακριβό ακόμη και για φοιτητικό. Δηλαδή αν φτάναμε λίγο παραπάνω θα κλείναμε αεροπορικά για Αθήνα. Για την εποχή που ζούμε και τα εισοδήματα οι τιμές είναι τσιμπημένες», αναφέρει στην Karfitsa η κα. Πηνελόπη Αναστασιάδου, μητέρα φοιτήτριας η οποία χρησιμοποιεί τακτικά τις υπεραστικές συγκοινωνίες.

Μάλιστα υπογραμμίζει πως μετά από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών δεν εμπιστεύεται το τρένο. «Η κόρη μου κατέβαινε πάντα με το τρένο αλλά ένεκα της κατάστασης δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία πλέον. Υπάρχει μονοπώλιο αυτή τη στιγμή για τα ΚΤΕΛ», δηλώνει.

Την ανησυχία της για τις ανατιμήσεις εκφράζει μέσω της Karfitsa και η κα. Άννα Καλαϊτζίδου, φοιτήτρια που χρησιμοποιεί συχνά τα ΚΤΕΛ. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Κάνω συνήθως το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα αλλά και Θεσσαλονίκη – Μεσολόγγι. Ως φοιτήτρια κολλεγίου που δεν αναγνωρίζεται το φοιτητικό μου πάσο είναι μια παραπάνω επιβάρυνση. Και ποιον δεν ανησυχεί κάτι τέτοιο; Περιμένω και παραπάνω αύξηση. Είναι πολύ δύσκολο για έναν φοιτητή. Το να ανεβάσεις τις τιμές στα ΚΤΕΛ είναι σαν μια μεγάλη εκμετάλλευση».

Για κάτι αναμενόμενο πάντως κάνει λόγο μιλώντας στην Karfitsa η κα. Ζωή Γεωργιάδου, η οποία ταξιδεύει συχνά από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Η ίδια αγοράζει online τα εισιτήριά της. Μέχρι πρότινος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ίσχυε έκπτωση 10%, όπως αναφέρει, ενώ πλέον έχει αλλάξει αυτό και η έκπτωση έγινε 5%.

«Ταξιδεύω με ΚΤΕΛ επειδή τα αεροπορικά είναι πολύ ακριβά το τελευταίο διάστημα και δεν εμπιστεύομαι το τρένο μετά από το δυστύχημα. Οπότε είναι η αμέσως επόμενη λύση. Βλέπω ότι αυξάνονται οι τιμές σε όλα, οπότε θεωρώ ότι ήταν επόμενο να αυξηθούν και οι τιμές του ΚΤΕΛ. Το περίμενα ότι θα γίνει», σημειώνει.

Προσθέτει παράλληλα: «Δεν θεωρώ ότι είναι αρκετά φθηνό. Ούτε τώρα είναι, ούτε πριν ήταν. Θα μπορούσε να είναι πιο φθηνό. Σε σχέση με τα υπόλοιπα όμως είναι η πιο οικονομική λύση».

Η κα. Τζωρτζίνα Πετρούτσου που ταξιδεύει στα Σόφια αναφέρει στην Karfitsa ότι το ποσοστό της αύξησης ήταν μικρό, ως εκ τούτου δεν είναι κάτι που την προβληματίζει. «Έχω παρατηρήσει μια αύξηση αλλά δεν είναι πολύ μεγάλη. Προς το παρόν δεν είναι κάτι που με ανησυχεί. Αν αυξηθεί κι άλλο θα ανησυχήσω αλλά για την ώρα όχι», επισημαίνει.

Παραδείγματα τιμών εισιτηρίων:

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα κόστιζε 42 ευρώ και πλέον κοστίζει 45 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα κόστιζε 28 ευρώ και πλέον κοστίζει 30,50 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα κόστιζε 14 ευρώ και πλέον κοστίζει 15 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Βόλος κόστιζε 18,40 ευρώ και πλέον κοστίζει 20 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καβάλα κόστιζε 15 ευρώ και πλέον κοστίζει 16,40 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες κόστιζε 8,20 ευρώ και πλέον κοστίζει 9 ευρώ.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Δράμα κόστιζε 13,30 ευρώ και πλέον κοστίζει 14,50 ευρώ.

Γιάννης Λάμπρου: «Είναι μηδαμινό το ποσό»

Οι ανατιμήσεις στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ είναι μικρές, συγκριτικά με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων αναφέρει ο πρόεδρος του Σταθμού Μακεδονία κ. Γιάννης Λάμπρου, συμπληρώνοντας ότι το επιβατικό κοινό συνεχίζει να δείχνει την εμπιστοσύνη του στις υπεραστικές συγκοινωνίες.

«Από το 2010 μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει αύξηση στα εισιτήρια. Η αύξηση που έγινε τώρα είναι 9%. Είναι μικρή συγκριτικά με τις αυξήσεις στα καύσιμα. Είναι μηδαμινό το ποσό», αναφέρει στην Karfitsa, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν σκέψεις για παραπάνω αυξήσεις.

Φέτος τις γιορτές επισημαίνει πως για μια ακόμη φορά οι επιβάτες των ΚΤΕΛ ταξίδεψαν με ασφάλεια, χωρίς να υπάρξει ταλαιπωρία. Ειδικότερα: «Όπως πάντα δεν έμεινε ούτε ένας επιβάτης χωρίς να εξυπηρετηθεί. Εμείς έχουμε τέτοια ετοιμότητα, ώστε ακόμη και ο τελευταίος να ταξιδέψει. Να μη του πούμε ότι δεν υπάρχουν θέσεις. Ανταποκρινόμαστε πάντα με ασφάλεια ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους στη μετακίνηση των επιβατών. Νομίζω ότι και ο κόσμος είναι ευχαριστημένος γιατί υπάρχουν σύγχρονα λεωφορεία και σύγχρονοι σταθμοί αφιξαναχώρησης».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.