fbpx

, Σάββατο
15 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

Μετρό Θεσσαλονίκης – Επέκταση Καλαμαριάς: Στις 30 Νοεμβρίου η παράδοση

Η 30ή Νοεμβρίου δεν θα αποτελεί για τη Θεσσαλονίκη μόνο μια επέτειο εγκαινίων και παράδοσης της βασικής γραμμής του μετρό αλλά και της παράδοσης της επέκτασης του στην Καλαμαριά καθώς οι εργασίες ολοκλήρωσης της κατασκευής τρέχουν με γοργούς ρυθμούς προκειμένου όπως ανέφερε στην «Κ» ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Δένης, να παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025 όπως το είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΦΑΝΗ ΧΑΡΙΣΗ

«Στην επέκταση υπάρχουν πέντε εργολαβίες. Η μία αφορά τη διάνοιξη και τους σταθμούς και οι άλλες είναι εργολαβίες ΗΜ (σ.σ. Ηλεκτρομηχανολογικά) και τέλος έχουμε την εργολαβία της προμήθειας των καινούργιων τρένων», ανέφερε ο κ. Δένης προσθέτοντας ότι το έργο κατασκευής έχει προχωρήσει σημαντικά και σε μεγάλο βαθμό και επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «οι εργασίες είναι σε τελικό στάδιο». 

«Αυτά που λείπουν είναι τα ΗΜ δηλαδή τα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας, έλξης κ.α. και φυσικά απομένουν κάποιες εργασίες ολοκλήρωσης στους σταθμούς, δηλαδή αρχιτεκτονικά» είπε. 

Η γραμμή του μετρό στην Καλαμαριά έχει μήκος 5,5 χιλιομέτρων, θα «κουμπώνει» με τη βασική γραμμή στο σταθμό της 25ης Μαρτίου ενώ διαθέτει πέντε σταθμούς οι οποίοι είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά (στο ύψος του πεζοδρόμου), Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. 

Με την παράδοση προς χρήση του μετρό προς την Καλαμαριά και την βασική γραμμή που ήδη λειτουργεί, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα δίκτυο υπόγειου μέσου μαζικής μεταφοράς συνολικού μήκους περίπου 15 χιλιομέτρων δημιουργώντας εντελώς νέα δεδομένα στο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και της μετακίνησης των πολιτών. Εξάλλου, τα αποτελέσματα της βασικής γραμμής του μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι ήδη εντυπωσιακά κατά τον ένα μήνα λειτουργίας, καθώς πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες τον έχουν χρησιμοποιήσει για τις μετακινήσεις του.

«Η λογική μας είναι -όταν θα κυκλοφορεί ο συρμός στην Καλαμαριά- όταν ξεκινούν οι συρμοί του μετρό από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, δύο συρμοί να πηγαίνουν στην Καλαμαριά και ο τρίτος θα πηγαίνει στη Νέα Ελβετία» επεσήμανε ο κ. Δένης. 

Στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά έχει γίνει παραγγελία για 15 νέους συρμούς, οι οποίοι επίσης θα είναι χωρίς οδηγό, όπως είναι και στη βασική γραμμή. 

«Έχουμε παραγγείλει 15 συρμούς καινούργιους. Μόλις παραλάβουμε τους πρώτους πέντε, έξι συρμούς και τους βάλουμε σε κυκλοφορία στο βασικό έργο, πριν ανοίξει η γραμμή της Καλαμαριάς, θα μικρύνουμε τον χρόνο διέλευσης κατά 1,5 λεπτό από τα 4 λεπτά που είναι τώρα. Θα μπορέσουμε δηλαδή να πυκνώσουμε τα δρομολόγια κάθε 90 δευτερόλεπτα» τόνισε ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης. 

Οι συρμοί και στην επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι χωρητικότητας άνω τα 400 ατόμων, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά στο σύνολο των δύο γραμμών θα μετακινούνται καθημερινά περί τα 320.000 άτομα. 

«Από τα 250.000 άτομα που θέλουμε να μετακινούμε την ημέρα θα φτάσουμε στα περίπου 320.000 άτομα» τόνισε ο κ. Δένης. 

Το έργο κατασκευής της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά υπεγράφη τον Ιούνιο του 2013 με ορίζοντα περάτωσης τους 66 μήνες. Το έργο δεν συνάντησε αρχαιολογικά και πλέον μετά μετά από 12 χρόνια αναμένεται να παραδοθεί προς χρήσης στις 30 Νοεμβρίου του 2025. 

Η επέκταση διαθέτει δύο γραμμές και ξεκινά από τον σταθμό της βασικής γραμμής της 25ης Μαρτίου και στη συνέχεια θα περνά από τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων.

Το μεγάλο στοίχημα της επέκτασης στα δυτικά

Για την κυβέρνηση και την σημερινή ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη είναι αναμφίβολα η επέκταση του στις δυτικές συνοικίες.

«Προτεραιότητα αποτελεί η Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και αυτό για έναν πολύ βασικό λόγο, η περιοχή αυτή είναι πολυπληθέστερη. Μέριμνά μας είναι πρωταρχικά η εξυπηρέτηση των κατοίκων και η βελτίωση της καθημερινότητάς τους» δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο της πόλης που σύμφωνα με την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα προσδώσει οφέλη στην κίνηση των πολιτών.

Στα σχέδια για την κατασκευή μετρό στις δυτικές περιοχές είναι η γραμμή να ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό να περνά από τους Αμπελοκήπους, ενώ στη Μενεμένη θα υπάρχει διακλάδωση, έτσι ώστε ο ένας κλάδος να κατευθύνεται προς Εύοσμο, ενώ ο δεύτερος κλάδος να συνδέεται με τον τερματικό σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία και να καταλήγει στο Κορδελιό. Στις επεκτάσεις της βασικής γραμμής περιλαμβάνεται η επέκταση του μετρό προς την Σταυρούπολη και την Ευκαρπία.

Τέλος στα σχέδια του υπουργείου είναι και ο προαστιακός της δυτικής Θεσσαλονίκης με αξιοποίηση παλαιών και εγκαταλελειμμένων γραμμών. 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.