Προχωρά το ξύλινο ντεκ στην Παλιά Παραλία μετά από ιστορία 10 χρόνων!
Η επέκταση περιλαμβάνεται ως έργο πρώτης προτεραιότητας στη στρατηγική ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ εντάσσεται στις παρεμβάσεις που προτείνονται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου
Η ιδέα για επέκταση της Παλιάς Παραλίας, στο κομμάτι από τον Λευκό Πύργο έως την Α’ προβλήματα του λιμανιού, ουσιαστικά έπεσε στο τραπέζι προτού καν ολοκληρωθεί η ανάπλαση της Νέας Παραλίας από τον συγκοινωνιολόγο και νυν επικεφαλή δημοτικής παράταξης, Σπύρο Βούγια, με στόχο να μπορούν να συνεχίζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και οι επισκέπτες απρόσκοπτα τη βόλτα τους στο παραλιακό μέτωπο της πόλης.
Το 2014 ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος και σημερινός υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, έβαλε εκ νέου στο κάδρο την πρωτοβουλία για την κατασκευή του ντεκ, ενώ το 2018 και λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών μετά από επιστολή του προηγούμενου δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, στον αρμόδιο υπουργό.
Η νέα «πράξη» του σημαντικού αυτού έργου για την πόλη «παίχτηκε» στο δημοτικό συμβούλιο του κεντρικού δήμου, όπου στην τελευταία συνεδρίαση άναψε το «πράσινο φως», για την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ελαφριά κατασκευή που θα εκτείνεται προς τη θάλασσα πλάτους από πέντε έως δέκα μέτρα, τοποθετημένη πάνω σε πασσάλους ώστε να μην παρατηρείται ο συγχρωτισμός στην Παλιά Παραλία, ιδιαίτερα κατά τους μήνες όπου ανεβαίνει η θερμοκρασία.
Παράλληλα, βέβαια, με την προετοιμασία διενέργειας του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και την απονομή των τριών πρώτων βραβείων, από την πλευρά της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες διερεύνησης και ωρίμανσης των προϋποθέσεων αδειοδότησης του έργου, ώστε να προβλεφθούν όλες οι παράμετροι που το επηρεάζουν, ενώ το επόμενο βήμα θα είναι -από τον Ιούνιο και μετά- η ανάθεση της πλήρους μελέτης για την υλοποίηση της επέκτασης.
Το έργο, συµπληρωµένο µε φωτισµό ειδικών προδιαγραφών και τον απαραίτητο εξοπλισµό, θα διατηρήσει τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά της Παλιάς Παραλίας, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει ένα προνοµιακό χώρο συνάντησης της πόλης µε το νερό, έναν «εξώστη» κοινωνικής επαφής και αναψυχής, που σήµερα έχει απόλυτη ανάγκη το ιστορικό κέντρο για να αναπνεύσει.
Η επέκταση περιλαμβάνεται ως έργο πρώτης προτεραιότητας στη στρατηγική ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ εντάσσεται στις παρεμβάσεις που προτείνονται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
‘Εργα και ασφαλτοστρώσεις. Ποιοι δρόμοι παίρνουν σειρά
Στο μεταξύ, το επόμενο διάστημα και με την καλυτέρευση των καιρικών συνθηκών θα ξεκινήσουν και πάλι οι ασφαλτοστρώσεις δρόμων σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα της Θεσσαλονίκης με στόχο να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στην πόλη.
Η αρχή θα γίνει με την Αγίας Σοφίας, το τμήμα της από την Εγνατία έως την Αγίου Δημητρίου, ώστε μετά την απελευθέρωση από τις λαμαρίνες του Μετρό να αλλάξει ολοκληρωτικά η εικόνα του ενός κεντρικότατου σημείου. Θα ακολουθήσει η οδός Χατζηλαζάρου στην περιοχή Χαριλάου, εκεί όπου είναι σε εξέλιξη η ανάπλαση της γειτονιάς, ενώ αμέσως μετά θα πάρει σειρά η Τούμπα.
Ειδικότερα για την περιοχή της Τούμπας, όπως ανέφερε στην εφημερίδα «Karfitsa» ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου, Δημήτρης Μήτρου, θα γίνουν προσεχώς εργασίες ασφαλτόστρωσης στους δρόμους Πρωτογένους, Πολυβίου, Διαγόρα, Αμφιπόλεως όπως επίσης και στον άξονα από τον κυκλικό κόμβο του Τενεκεδένιου έως τον κόμβο στον Κήπο του Καλού.
Aπο την έντυπη εφημερίδα Karfitsa