Θεσσαλονίκη: Γεμάτοι οι παιδότοποι αλλά άδειες οι τσέπες των γονιών – «Δεν έχουν χρήματα να διαθέσουν»
Σφίγγουν το «ζωνάρι» οι γονείς στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι ναι μεν κάνουν οικογενειακές εξόδους και επισκέπτονται τους παιδότοπους ώστε να περάσουν όμορφα τα παιδιά τους, ωστόσο παραμένουν λιτοί και ξοδεύουν όσο γίνεται λιγότερα.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Οι επιχειρηματίες των παιδότοπων προσπαθούν με διάφορες προσφορές να προσελκύσουν περισσότερη πελατεία αλλά αυτό που γίνεται εύκολα αντιληπτό στην πιάτσα είναι ότι οι γονείς έχουν μειωμένη αγοραστική δυνατότητα παρά το γεγονός ότι αφιερώνουν χρήματα για τα παιδιά τους.
«Η κατάσταση αυτή την περίοδο για τους παιδότοπους και ως κομμάτι της ευρύτερης εστίασης και ως κομμάτι της οικονομίας στην Ελλάδα δεν είναι ευοίωνη. Ναι μεν οι γονείς επισκέπτονται τους παιδότοπους γιατί είναι ασφαλή μέρη για να απασχοληθούν τα παιδιά τους, ώστε οι ίδιοι να περάσουν ελεύθερα το χρόνο τους, όμως δεν έχουν αγοραστική δύναμη», τονίζει σε δηλώσεις της στην Karfitsa.gr η κα. Ιρένε Βήττα Βαβούσκου, ιδιοκτήτρια παιδότοπων στη Θεσσαλονίκη.
Προσφορές παρά τα υψηλά κόστη
Την ίδια ώρα, όπως υπογραμμίζει, οι λογαριασμοί παίρνουν την άνω βόλτα, σε πολλές επιχειρήσεις έχει γίνει αναπροσαρμογή ενοικίου, ενώ έχουν αυξηθεί οι εργατοώρες αλλά και οι τιμές των αναλώσιμων. Παρότι οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών ώστε να σταθούν εν μέσω του κύματος ακρίβειας, εντούτοις βλέποντας τη δυστοκία των πελατών τους κάνουν προσφορές τόσο στις εκδηλώσεις όσο και στις μεμονωμένες επισκέψεις των γονέων με τα παιδιά τους στους παιδότοπους.
«Περάσαμε όλοι ένα χειμώνα με πολύ αυξημένους λογαριασμούς στην ενέργεια που τίναξαν τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ένας γονιός θα το σκεφτόταν δύο και τρεις φορές προκειμένου να δώσει 100 και 200 ευρώ για να κάνει το πάρτι του παιδιού του. Δε σημαίνει ότι δεν θα το κάνει στο μέλλον αλλά αυτή τη στιγμή πολλοί δεν το θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα», υπογραμμίζει η κα. Βαβούσκου στην Karfitsa.gr.
Διαφοροποιήσεις σε ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη
Οι τιμές στους παιδότοπους της Θεσσαλονίκης κυμαίνονται ανάλογα με τις παροχές αλλά και ανάλογα με την περιοχή. Στα ανατολικά οι τιμές είναι πιο ανεβασμένες σε σχέση με τη δυτική πλευρά της πόλης. Όσον αφορά τα προϊόντα που προσφέρουν, κάποιοι παιδότοποι έχουν συσκευασμένα τρόφιμα χαμηλού κόστους και άλλοι στεγάζουν κουζίνα, που ανεβάζει φυσικά το κοστολόγιο.
Και οι ίδιοι οι πελάτες διαφέρουν. «Υπάρχει ευρεία γκάμα και έχει να κάνει και με τα γούστα. Κάποιος μπορεί να έρθει μόνο για καφέ στο μαγαζί, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να θέλει να είναι η έξοδος της εβδομάδας αυτή. Να έρθει με τα παιδιά του για να φάει κάτι και να τα έχει ελεύθερα να παίξουν στον παιδότοπο», σύμφωνα με την επιχειρηματία. Οι ηλικίες των παιδιών που επισκέπτονται τους παιδότοπους είναι από 2,5 μέχρι 10 ετών.
Οι επιχειρηματίες των παιδότοπων στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν να προσμένουν στο καλοκαίρι για αύξηση της κινητικότητας στα καταστήματά τους, καθώς τους θερινούς μήνες η πόλη αδειάζει. Όπως είναι φυσικό, τα παιδικά πάρτι στις διακοπές είναι λιγότερα στο αστικό κέντρο. Όμως η κα. Βαβούσκου επισημαίνει το πόσο σημαντικό είναι να αντέξουν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις στις δυσκολίες της εποχής. Ειδικότερα: «Η ελληνική οικονομία βασίζεται στη μικρή και μεσαία επιχείρηση. Δεν έχουμε βιομηχανία. Αυτό που έχουμε είναι τουρισμό και εστίαση. Αν κλείσουν πολλά από τα μαγαζιά του τουρισμού και της εστίασης και δεν καταφέρουν να κρατηθούν, αυτό θα ταράξει ακόμα περισσότερο τα νερά της ελληνικής οικονομίας».