, Σάββατο
22 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Μεγάλη η ανταπόκριση στο dentist pass – «Στόχος να δημιουργήσουμε τους συνεργάσιμους ασθενείς του μέλλοντος»

Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των Θεσσαλονικέων στο πρόγραμμα dentist pass, καθώς εν μέσω των θερινών μηνών πολλοί γονείς της πόλης επισκέπτονται με τα παιδιά τους τον οδοντίατρο για πρόληψη και έλεγχο της στοματικής υγιεινής.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει οδοντιατρική κάλυψη στο ασφαλιστικό σύστημα του ΕΣΥ, οι οδοντίατροι βλέπουν το πρόγραμμα αυτό ως ένα καλό βήμα για να γνωρίσουν τα παιδιά το περιβάλλον του οδοντιατρείου και να εξοικειωθούν ώστε να αποκτήσουν τη συνείδηση της πρόληψης και του ετήσιου τσεκ απ.

Όπως επισημαίνει στην Karfitsa.gr ο πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Κούγιας, «το dentist pass είναι κάτι που το θέλαμε ως κλάδος εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά αργότερα θα είναι καλό να γίνει και για τους μεγαλύτερους. Είναι μια καλή αρχή».

Και προσθέτει: «Είναι ένα προληπτικό πρόγραμμα για τα παιδιά μέχρι 12 ετών. Περιλαμβάνει μια εξέταση, μια φθορίωση και μια αφαίρεση πλακών, δηλαδή καθαρισμό. Παράλληλα γίνεται ενημέρωση με οδηγίες για τη στοματική υγιεινή. Είναι ένας τρόπος για να εντάξεις τα παιδιά στο περιβάλλον του οδοντιατρείου και αν υπάρχουν προβλήματα να εντοπιστούν νωρίς. Είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε τους συνεργάσιμους ασθενείς του μέλλοντος. Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία. Είναι σημαντικό τα παιδιά να έχουν στο μυαλό τους μεγαλώνοντας ότι κάθε χρόνο πρέπει να πηγαίνουν στον οδοντίατρο για να ελέγχουν τα δόντια τους. Έτσι διαμορφώνεται μια διαφορετική αντίληψη απέναντι στην οδοντιατρική γιατί πολύς κόσμος φοβάται τον οδοντίατρο».

«Οι περισσότεροι θα πάνε στον οδοντίατρο αφού πονέσουν»

Όσον αφορά τους ενήλικες, ο πρόεδρος του ΟΣΘ σημειώνει πως στα χρόνια της οικονομικής κρίσης πολλοί έθεσαν σε δεύτερη μοίρα τη στοματική υγιεινή, αμελώντας την επίσκεψη στον οδοντίατρο, ωστόσο πλέον τα πράγματα είναι καλύτερα. «Οι περισσότεροι θα πάνε στον οδοντίατρο αφού πονέσουν. Το πρόβλημα οξύνθηκε μέσα στην κρίση, λόγω των προτεραιοτήτων που έπρεπε να βάλει ο καθένας στα οικονομικά του. Η υγεία των δοντιών έμεινε πάλι πίσω. Ο κόσμος έρχεται πια στον οδοντίατρο και προσπαθεί να αποκαταστήσει τις βλάβες που έχουν συσσωρευτεί», δηλώνει.

Η πρόληψη στη στοματική υγιεινή είναι ιδιαίτερα σημαντική διότι μπορεί να συντελέσει καθοριστικά στην αντιμετώπιση πολλών ασθενειών. Σύμφωνα με τον κ. Κούγια: «Στο στόμα αντανακλούν τα πρόδρομα σημάδια πολλών νόσων. Ένας καλά ενημερωμένος οδοντίατρος μπορεί να αναγνωρίσει μια κατάσταση πολύ πριν έρθουν άλλα συμπτώματα και οδηγήσουν σε κάποιον συνάδελφο γιατρό».

Οι συνηθέστερες υπηρεσίες που λαμβάνουν οι Θεσσαλονικείς στα οδοντιατρεία έχουν να κάνουν με την ουλίτιδα και την τερηδόνα, τις δύο «πιο κοινές νόσους, τις οποίες έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι», σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΘ. Πολλοί ασθενείς αντιμετωπίζουν απώλειες δοντιών, όπου σε αυτή την περίπτωση τοποθετούνται προσθετικά. Δεν είναι λίγοι αυτοί που σπεύδουν στον οδοντίατρό τους και για αισθητικές παρεμβάσεις, με πιο κοινή τη λεύκανση, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες που πολλοί μαυρίζουν και θέλουν ένα πιο εντυπωσιακό χαμόγελο.

Τι συμβαίνει με τον οδοντιατρικό τουρισμό

Ερωτηθείς σχετικά με τα φαινόμενα οδοντιατρικού τουρισμού, όπου κάποιοι ασθενείς μεταβαίνουν σε χώρες του εξωτερικού για οδοντιατρικές υπηρεσίες, ο κ. Κούγιας απαντά στην Karfitsa.gr πως παρατηρούνται σε πολλές χώρες του εξωτερικού και όχι μόνο στην Ελλάδα. Για παράδειγμα στη Γερμανία και στην Αγγλία.

Τονίζει όμως ότι «ο οδοντίατρος της γειτονιάς είναι εκεί την επόμενη ημέρα σε οποιαδήποτε περίπτωση. Υπάρχει ένας σύλλογος που ελέγχει τα μέλη του και την παροχή των υπηρεσιών οπότε οτιδήποτε κι αν συμβεί υπάρχει το νομικό πλαίσιο για να αντιμετωπιστεί».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.