Θεσσαλονίκη: Ράλι ακρίβειας στα pet shops – Στρέφονται στις πιο φθηνές ζωοτροφές για τα κατοικίδιά τους
Σε τρενάκι τρόμου έχει μετατραπεί το κύμα ανατιμήσεων στις τροφές των κατοικιδίων, καθώς στις κροκέτες, στις κονσέρβες αλλά και στις λιχουδιές που πωλούνται στα pet shops, οι τιμές δεν σταματούν να παίρνουν την άνω «βόλτα».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΙΝΑ ΤΟΥΚΟΥΣΜΠΑΛΙΔΟΥ
«Ανά δύο με δυόμισι εβδομάδες ανεβαίνει η τιμή ενός προϊόντος», αναφέρει στην Karfitsa.gr η κα. Μικαέλα Γαριβαλδινού, υπεύθυνη pet shop επί της Αντιγονιδών στη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας πως οι ανατιμήσεις φτάνουν μέχρι το 20 – 30% σε πολλά προϊόντα, κατά κύριο λόγο στις τροφές των κατοικιδίων.
Αυτό το φαινόμενο αφορά στις τροφές για τον σκύλο και τη γάτα, ενώ η εικόνα των τιμών στα προϊόντα που αφορούν μικρά ζώα όπως τα καναρίνια, οι παπαγάλοι και τα χάμστερ, είναι πιο ομαλή. Ο λόγος των ραγδαίων ανατιμήσεων στα πρώτα είδη είναι όχι τόσο οι πρώτες ύλες, όσο τα μεταφορικά έξοδα. Σημειώνεται πως πρόκειται για προϊόντα που παράγονται εκτός Ελλάδας και πολλές φορές και εκτός ΕΕ. «Σύμφωνα με τους προμηθευτές μας οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν», επισημαίνει η κα. Γαριβαλδινού.
Η κατάσταση αυτή έχει αναγκάσει πολλούς φιλόζωους να στραφούν σε πιο φθηνές επιλογές για τη διατροφή των κατοικιδίων τους, ενώ φειδωλοί είναι πλέον και στις αγορές σνακ και λιχουδιών για τους τετράποδους φίλους τους. «Πολλοί πελάτες έχουν ρίξει την ποιότητα ή την ποσότητα της τροφής που αγοράζουν για τα κατοικίδιά τους. Επίσης πλέον εστιάζουν στα είδη πρώτης ανάγκης και όχι στα αξεσουάρ που θεωρούνται πολυτέλεια», αναφέρει.
Λύση ανάγκης οι τροφές των σούπερ μάρκετ, αλλά με αστερίσκους
Κάποιοι στρέφονται στις κονσέρβες και στις κροκέτες των σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να ρίξουν το κόστος διατροφής των κατοικιδίων τους. Όπως τονίζει ωστόσο στην Karfitsa.gr ο κ. Γιώργος Τσίτσιος, υπεύθυνος pet shop επί της Βασιλέως Γεωργίου στη Θεσσαλονίκη που εξειδικεύεται στις ζωοτροφές, η επιλογή αυτή εκτός από το κόστος, ρίχνει κατακόρυφα και την ποιότητα της τροφής.
«Τα pet shops απαγορεύεται να πωλούν τροφές των σούπερ μάρκετ λόγω ποιότητας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Εκτός όμως από την ακρίβεια, ρόλο στην επιλογή των ζωοτροφών από σούπερ μάρκετ παίζει η έλλειψη ενημέρωσης για τα εν λόγω προϊόντα, αλλά φυσικά και η ευκολία που προσφέρουν αυτά τα καταστήματα, τα οποία οι περισσότεροι επισκέπτονται πιο τακτικά απ’ ό,τι τα pet shops.
«Πολλοί δεν ξέρουν τον ρόλο του pet shop. Αυτοί που έρχονται στα pet shops μπορεί να ζητήσουν κάτι πιο οικονομικό, αλλά ξέρουν τον ρόλο μας», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Είναι πρόθυμοι να στερηθούν για να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στα κατοικίδια
Οι ανατιμήσεις στις ζωοτροφές έχουν επηρεάσει σημαντικά και τα ίδια τα pet shops, καθώς στην αρχή υπήρξε προσπάθεια να απορροφηθεί το αυξημένο κόστος. Η κα. Καλλιόπη Παρχαρίδου, ιδιοκτήτρια pet shop επί της Αγίας Θεοδώρας στη Θεσσαλονίκη, αναφέρει συγκεκριμένα στην Karfitsa.gr: «Στην αρχή απορροφούσαμε όλες αυτές τις αυξήσεις στις τιμές. Όμως μετά από τις απανωτές αυξήσεις, έπρεπε να κάνουμε κι εμείς ανατιμήσεις. Σε μερικές τροφές οι ανατιμήσεις ήταν κατακόρυφες. Δε μπορούσαμε να κρατήσουμε σταθερές τις τιμές».
Πάντως όπως παρατηρεί, πολλοί ιδιοκτήτες είναι πρόθυμοι να στερηθούν οι ίδιοι κάτι, προκειμένου να προσφέρουν το καλύτερο στα ζώα τους. Ειδικότερα τονίζει πως «οι φιλόζωοι που είναι πραγματικά φιλόζωοι, έχουν το κατοικίδιό τους στο σπίτι και το αγαπάνε, προτιμούν να πάρουν κάτι ποιοτικό για την υγεία του, ακόμη και παιχνίδια παρότι είναι ακριβά, και χαλαλίζουν τα χρήματα. Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι πρόθυμοι να στερηθούν για να προσφέρουν αυτά που θέλουν στα κατοικίδιά τους».