, Πέμπτη
18 Απριλίου 2024

search icon search icon

Προφήτης Ηλίας: Το εξωκκλήσι στη Θεσσαλονίκη με τη μαγευτική θέα σε υψόμετρο 1009 μέτρων (Video)

Ο Προφήτης Ηλίας είναι ένα εξωκκλήσι, στα σύνορα του νομού Χαλκιδικής με τον νομό Θεσσαλονίκης.

Η διαδρομή προς την θέα

Το μονοπάτι ξεκινάει από τη Μακροκοπάνα, στην οποία ο επισκέπτης μπορεί να φθάσει με αυτοκίνητο και απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από τα Πετροκέρασα. Η διαδρομή μέσα στο πυκνό δάσος είναι οριοθετημένη, μετρίου βαθμού δυσκολίας, με ενδιάμεσους χώρους ξεκούρασης. Διανύοντας μια συνολική απόσταση περίπου 1000 μέτρων ο επισκέπτης φθάνει στην κορυφή του Ομβριανού σε υψόμετρο 1009 μέτρων. Ένα κομμάτι αυτού του μονοπατιού αποτελεί τμήμα του εθνικού ορειβατικού μονοπατιού Ο4 το οποίο συνδέει το όρος Χορτιάτη με το Παγγαίο και τη Ροδόπη, αναφέρει το omvrianos.gr.

Στην κορυφή υπάρχει το πέτρινο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, πολιούχου και προστάτη των Πετροκεράσων, που χτίστηκε το 1998 με δωρεές και εθελοντική εργασία των κατοίκων. Κάθε χρόνο το πρώτο Σάββατο μετά την 20η Ιουλίου στο εξωκκλήσι τελείται θεία λειτουργία. Ο επισκέπτης αφού ξαποστάσει, μπορεί να προσκυνήσει και να αγναντέψει την κοιλάδα των Βασιλικών, τον Θερμαϊκό, τον Τορωναίο, και τους ορεινούς όγκους του Ολύμπου.

Ακολουθώντας το Ο4

Από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στην κορυφή του Ομβριανού ο επισκέπτης συνεχίζει την κορυφογραμμή με κατεύθυνση ΝΑ-Α βλέποντας στα  αριστερά τα Πετροκέρασα. Μετά από πεζοπορία περίπου 15 λεπτών θα συναντήσει ένα διάσελο στα δεξιά του οποίου θα δει το μονοπάτι για το χωριό Γαλάτιστα. Το μονοπάτι κατηφορίζει ελαφρά, συναντάει μια ποτίστρα, πεζούλες, μια ρεματιά, ένα τοίχο από ξερολιθιά και καταλήγει ύστερα από μια ώρα σε ένα μαντρί και στο χωματόδρομο Λιβάδι – Γαλάτιστα. Από εκεί συνεχίσει αριστερά-κατηφορικά προς τη Γαλάτιστα.

Δείτε το βίντεο:

πηγή βίντεο George Sal

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.