ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Αργύρης Κάλτσιος, τα έργα του Θεσσαλονικιού εικαστικού ταξιδεύουν μέχρι την Αμερική

Φιλίππα Βλαστού Αναρτήθηκε από Φιλίππα Βλαστού
17/11/2023
ART News, Συνεντεύξεις
Χρόνος Ανάγνωσης: 2 λεπτά
0
Αργύρης Κάλτσιος, τα έργα του Θεσσαλονικιού εικαστικού ταξιδεύουν μέχρι την Αμερική

Ο Αργύρης Κάλτσιος είναι αυτό που λέμε με μια λέξη «πολυπράγμων». Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε αρχιτέκτονας μηχανικός, ένα επάγγελμα που ακολούθησε στη ζωή του. Ασχολείται με μεταφράσεις και συγγραφή άρθρων, ποιημάτων και πεζών, δίδαξε Ιστορία Τέχνης και Αρχιτεκτονικής σε ιδιωτικά κολέγια και από το 2002 έως σήμερα έχει εκδώσει τέσσερα λογοτεχνικά και ένα τεχνικό βιβλίο.

Το πάθος του ήταν και είναι οι εικαστικές τέχνες. Παίρνοντας διάφορα υλικά πειραματίστηκε και το αποτέλεσμα που άρχισε να παράγει ήταν εντυπωσιακό. Με ξύλο και εποξική ρητίνη, ανθρώπινες φιγούρες, κρυμμένο και αναδυόμενο φως δημιουργεί έργα «κοσμήματα». Έχει ήδη πραγματοποιήσει εκθέσεις, ενώ έργα του έχουν αγοραστεί από συλλέκτες από χώρες του εξωτερικού, όπως την Αμερική.

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

Είστε αρχιτέκτονας μηχανικός, ασχολείστε με μεταφράσεις και συγγραφή άρθρων, ποιημάτων και πεζών. Έχετε διδάξει Ιστορία Τέχνης και Αρχιτεκτονικής. Πως μπήκε στη ζωή σας η ενασχόληση με τις εικαστικές τέχνες;

Σταδιακά κι αυθόρμητα, έως το σημείο που η τεχνική μου εξελίχθηκε επαρκώς ώστε να ασχολούμαι με αυτές σε σταθερή, πλέον, βάση. Εκ των υστέρων, βέβαια, συμπέρανα πως οι εικαστικές τέχνες μπήκαν στη ζωή μου για να καλύψουν το κενό που άφησε η τέχνη της συγγραφής, ιδωμένη ως απότοκο ενός απόκοτου εγχειρήματος. Οι εικαστικές τέχνες έχουν ως βάση τους την εικόνα κι απαντούν στην πλέον προσφιλή αίσθηση της όρασης που προσφέρει μια εύκολη ανάγνωση, άμεσο εντυπωσιασμό κι, ακολούθως, αναγνώριση ή και ταύτιση. Εάν το έργο είναι καλό θα γίνει αρεστό, έστω για τα όμορφα χρώματα ή τις οικίες μορφές ενώ κάποιοι θα διακρίνουν τις βαθύτερες έννοιες εφόσον υπάρχουν. Αντιθέτως, η τέχνη της συγγραφής, ως εργαλείο, υπήρξε δύσχρηστη για την επίτευξη αυτών των στόχων καθώς προϋποθέτει πολλά περισσότερα, τόσο από τον δημιουργό όσο και από το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Αν μη τι άλλο, προϋποθέτει, εκατέρωθεν, κάποιες βασικές γνώσεις κι αρετές όπως ορθή γραφή κι ανάγνωση, εγρήγορση, διαύγεια και κριτική ανάλυση. Σε πνευματικό επίπεδο, η εποχή μας είναι παρακμιακή και, ως ρεαλιστής, προσαρμόζω τα εργαλεία και τις τεχνικές μου αναλόγως.

Related Post

Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»

Νίκος Ρωμανός: «Με μοναδικό μας αντίπαλο τα προβλήματα των πολιτών παλεύουμε καθημερινά ώστε ό,τι λέμε να το κάνουμε στην πράξη*»

Μείωση πληθυσμού και brain drain στενεύουν δραματικά τα περιθώρια ανάπτυξης

Ξύλο και εποξεική ρητίνη. Τι σημαίνουν για εσάς αυτά τα δυο υλικά; Γιατί επιλέξατε με βάση αυτά να δημιουργήσετε έργα τέχνης; Τι αναδύεται με τον κρυμμένο φωτισμό μέσα από τα έργα σας;

Το ξύλο αποτελεί ένα καθιερωμένο, παραδοσιακό υλικό με ιδιαίτερη φυσική ομορφιά. Η ρητίνη αποτελεί ένα σύγχρονο, καινοτόμο υλικό με σπάνιες ιδιότητες ενώ προσφέρει εξαιρετική ευελιξία στη χρήση. Ο συνδυασμός των δυο υλικών, το πάντρεμα του παλιού με το νέο, αποδείχθηκε επιτυχής σε δύο επίπεδα, αισθητικό και τεχνικό. Από τη μία, προσφέρει το ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα που αποζητούσα και, απ’ την άλλη, παρέχει λύσεις τεχνικής προσέγγισης. Το ίδιο επιδιώκω και με τη χρήση κρυφού φωτισμού που τίθεται στην υπηρεσία της τεχνικής για να ενισχύσει το αισθητικό αποτύπωμα.

Οι ανθρώπινες φιγούρες πρωταγωνιστούν σε αρκετά έργα σας.

Ως κοινωνικά όντα, όλοι μας είμαστε εξοικειωμένοι με τη γλώσσα του σώματος. Κατά συνέπεια, οι ανθρώπινες φιγούρες επιτρέπουν την άμεση ταύτιση του θεατή, η οποία μεγιστοποιείται λόγω της αντανακλαστικής ιδιότητας της ρητίνης που επιτρέπει την προβολή του ειδώλου του θεατή επί της φιγούρας. Με άλλα λόγια, σε αυτόν που στέκεται μπροστά στο έργο επιτυγχάνεται ένα ήπιο καθρέφτισμα και, μεταφορικώς, παίρνει τη θέση της αναπαριστάμενης φιγούρας.

Έργα σας φτάνουν μέχρι και την Αμερική. Πως το έχετε καταφέρει αυτό; Τι είναι αυτό που ψάχνουν κυρίως οι ξένοι αγοραστές; Αλλά και τι είναι αυτό που έχουν ανάγκη γενικότερα όσοι αγοράζουν έργα τέχνης;

Η σύγχρονη τεχνολογία έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις, επιτρέποντας στον καθένα την προβολή του έργου του ανά τον κόσμο. Η αγορά της Αμερικής υπερτερεί για τρεις λόγους: το μέγεθός της, την οικονομική άνεση και την ευρεία χρήση των σύγχρονων, ηλεκτρονικών μέσων. Όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής των αγοραστών δεν έχω σαφή απάντηση, ίσως γιατί δεν δίνω τη δέουσα προσοχή. Καλώς ή κακώς, ο παράγοντας της εμπορικότητας επηρεάζει ελάχιστα τις επιλογές μου, οι οποίες στοχεύουν στην παραγωγή πρωτότυπων έργων με σαφές αισθητικό και, ενίοτε, πολιτικό αποτύπωμα.

smart

Ποιο είναι το πιο ιδιαίτερο και πιο απαιτητικό έργο που έχετε φτιάξει;

Υπήρξαν κάποια έργα ιδιαίτερων απαιτήσεων που εμπίπτουν στην κατηγορία των έργων «κατά παραγγελία». Μπορώ να αναφερθώ σε δυο έργα, ένα επιτοίχιο, φωτιζόμενο γλυπτό για μια μεγάλη αθηναϊκή εταιρεία με ιδιαίτερες απαιτήσεις φωτισμού και μια μόνιμη εγκατάσταση σε εξοχική κατοικία με ιδιαίτερες απαιτήσεις μεταφοράς κι ανάρτησης, όπου χρειάστηκε και η επιτόπια εκτέλεση του τελικού σταδίου παραγωγής του έργου. Ωστόσο, τα «κατά παραγγελία» έργα είναι ιδιαιτέρως ευπρόσδεκτα γιατί μου επιτρέπουν συχνά να ανασύρω και την ιδιότητα του αρχιτέκτονα, ιδίως όταν το πρότζεκτ περιλαμβάνει τη συνολική διαμόρφωση του χώρου.

Τι σας εμπνέει περισσότερο και πως φτάνετε από την ιδέα στην κατασκευή του έργου;

Συνηθίζω να λέω ότι «η έμπνευση προκαλείται μεν, προσκαλείται δε». Μπορεί κανείς να εμπνευστεί αυθόρμητα από ποικίλα ερεθίσματα, μπορεί όμως και να εκβιάσει την έμπνευσή του μέσω της απομόνωσης. Προσωπικά, εμπνέομαι από τη φύση, το ανθρώπινο σώμα, τα ανθρώπινα πάθη και τις γυμνές και αφτιασίδωτες ιδέες. Η δε πορεία από τη σύλληψη έως την ολοκλήρωση επιφυλάσσει εκπλήξεις καθώς στη διαδρομή ξεπηδούν νέες ιδέες που αλλάζουν κατάτι την αρχική προσέγγιση.

Επόμενα βήματα;

Θα εξακολουθήσω να παράγω επιτοίχια έργα με βάση τις διαθέσεις της στιγμής ενώ πρόσφατα ξεκίνησα τη δημιουργία μιας σειράς σύγχρονων γλυπτών, ανάλογης φιλοσοφίας και με τα ίδια υλικά. Επίσης, το τελευταί ο διάστημα δίνω ιδιαίτερη βαρύτητα σε «κατά παραγγελία» έργα για επαγγελματικούς χώρους εστίασης, ξενοδοχείων κ.ο.κ.

Δείτε περισσότερα έργα του Αργύρη Κάλτσιου στην ιστοσελίδα: https://arkal.art

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Share213Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»
Άρθρα και Συντεύξεις

Κοσμάς Μαρινάκης: «Η Ελλάδα δεν είναι success story γιατί δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο»

ΚΟΣΜΑΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
28/09/2025
Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»
Άρθρα και Συντεύξεις

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»

ΕΥΡΥΒΙΑΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
27/09/2025
Next Post
Οι ανησυχίες των Βρυξελλών για ακροδεξιά «επέλαση» στην Ιταλία

Οι ανησυχίες των Βρυξελλών για ακροδεξιά «επέλαση» στην Ιταλία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κωνσταντοπούλου: Δεν ζήτησα εγώ αναβολή της εκταφής της σορού του γιου του Πάνου Ρούτσι

Εντός δυο ημερών, οι ακτιβιστές του Sumud θα επιστρέψουν στην Ευρώπη, λέει ο Ταγιάνι

Αλλαγές στο… Μαξίμου

Η πυροσβεστική απεγκλώβισε από Ι.Χ οικογένεια στην Κέρκυρα, λόγω της κακοκαιρίας

Από το Ιόνιο άρχισε η επέλαση της κακοκαιρίας – Μήνυμα από το 112

Γάζα: Αναχαίτιση σκαφών του Global Sumud Flotilla από 20 ισραηλινά πολεμικά πλοία

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι θα γίνει τελικά με τις πληρωμές;

Σε ποιες περιοχές θα δούμε ισχυρά φαινόμενα τις επόμενες ώρες

Ισραηλινά πλοία πλησιάζουν το Global Sumud Flotilla

Ο Πάνος Ρούτσι αρνήθηκε να υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

3 ζώδια που πρέπει να ακολουθήσουν το ένστικτό τους τις τελευταίες ημέρες του Μάρτη

Ζυγοί και σχέσεις – Με ποιους του ζωδιακού ταιριάζουν περισσότερο

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
30/09/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa