23:27, Παρασκευή
01 Ιουλίου 2022

Ο επιχειρηματίας που εκτόξευσε τα Bruno στη Θεσσαλονίκη

Ρεπορτάζ Φιλίππα Βλαστού

Ο Αστέριος Αναστασίου είναι ο άνθρωπος πίσω από τα γνωστά café Bruno στη Θεσσαλονίκη. Η έννοια του «success story» θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει στην ερμηνεία του και το όνομα του. Ξεκινώντας ως barista από τη Λάρισα κατάφερε σε λίγα χρόνια να γίνει ένας επιχειρηματίας στον χώρο της εστίασης που ξεχωρίζει για την ανοδική του πορεία.

Το ξεκίνημα προς την κορυφή

Η αγάπη του για τον καφέ και όλα τα στάδια που περιλαμβάνουν την διαδικασία για την παρασκευή του τον έκαναν να επιλέξει ένα επάγγελμα που θα είχε άμεση σχέση με το πασίγνωστο ρόφημα. Έτσι εργάστηκε αρκετά χρόνια ως barista σε γνωστό καφέ της Λάρισας. Τα χρόνια περνούσαν και η ανάγκη του να εξελίξει την επαφή του με το αντικείμενο τον οδήγησε στην απόφαση να πάρει το brand name του Bruno που ιδρύθηκε στη Λάρισα και να το ταξιδέψει σε μια αγαπημένη του πόλη, την Θεσσαλονίκη. Το 2013, εποχή όπου στην Ελλάδα δεν γινόντουσαν εύκολα επιχειρηματικά ανοίγματα, εκείνος πιστεύοντας ακράδαντα στο brand name, στην ποιότητα του καφέ που πρεσβεύουν τα Bruno και στο όραμα του τόλμησε και άνοιξε το πρώτο ομώνυμο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Στο σημείο που βρίσκεται μέχρι σήμερα, στην γωνιά Καρόλου Ντηλ με Β. Ηρακλείου, ή αλλιώς στην «γωνιά του Bruno», όπως συνηθιζόσουν να λένε οι γνώστες του κέντρου, καθώς έχει καθιερωθεί μετά από τόσα χρόνια παρουσίας.

Ο Αστέριος Αναστασίου

«Όλη αυτή η προσπάθεια άρχισε μέσα στην κρίση. Σε μια περίοδο που αρκετές επιχειρήσεις είχαν πτώση εμείς τολμήσαμε και αναπτυχθήκαμε. Είδαμε την κρίση ως ευκαιρία, διότι δίνουμε στον κόσμο κάτι προσιτό και ποιοτικό, καθώς ο κόσμος ψάχνει την λεπτομέρεια», εξηγεί στην Karfitsa ο κ. Αναστασίου.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας στη Λάρισα υπάρχει κάθε σχεδόν 50 μέτρα και ένα καφέ. «Όταν ήρθα στη Θεσσαλονίκη ήθελα να δω πόσα σημεία διανομής καφέ υπήρχαν. Έτσι μετά από μια έρευνα που έκανα είδα ότι στο δήμο Θεσσαλονίκης ήταν 375.000 εγγεγραμμένοι πολίτες και υπήρχαν 1.280 περίπου σημεία διανομής καφέ. Ενώ αντίστοιχα στη Λάρισα ο δήμος είχε 123.000 πολίτες και λειτουργούσαν 1.830 σημεία καφέ. Δηλαδή υπήρχε μια μεγάλη δυσαναλογία. Συνειδητοποίησα λοιπόν ότι υπάρχει χώρος για ποιοτικό καφέ στη Θεσσαλονίκη».

Στη Λάρισα, στην πόλη από την οποία ξεκίνησαν αρκετές επιτυχημένες αλυσίδες καφέ, ο κ. Αναστασίου περιγράφει ότι κατά την διάρκεια της κρίσης δεν σταμάτησε ο κόσμος να καταναλώνει καφέ σε take away μορφή. Μπορεί ο καφές στο χέρι να έγινε πιο διαδεδομένος κατά την διάρκεια των lockdown πανελλαδικά, όμως όπως περιγράφει ο κ.Αναστασίου, στη Λάρισα αυτό το χαρακτηριστικό υπήρχε εδώ και αρκετά χρόνια στον τρόπο ζωής των Λαρισαίων. «Ο κόσμος στη Θεσσαλονίκη έχει μάθει πλέον αυτόν τον τρόπο απόλαυσης του καφέ. Δεν επέλεγε τόσο πολύ το πλαστικό στο χέρι, μέχρι πρότινος. Το αντίθετο στη Λάρισα, όπου αυτή η τάση υπάρχει πολλά χρόνια. Όποιον πεζό και αν δεις θα κρατάει έναν καφέ στο χέρι. Αυτή τη μόδα θέλαμε να την φέρουμε και εδώ. Έτσι και έγινε σιγά σιγά», εξηγεί. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που πλέον τα καταστήματα Bruno στη Θεσσαλονίκη πουλάνε καθημερινά πάνω από 4.000 καφέδες σε πλαστικό. «Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 10.000», αποκαλύπτει ο κ. Αναστασίου.

Το μυστικό

Στην ερώτηση ποιο πιστεύει ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας των Bruno στη Θεσσαλονίκη ο επιχειρηματίας απαντάει πως δυο είναι οι λόγοι. «Αρχικά είναι ο ποιοτικός καφές που προσφέρουμε. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όποιος πιει έναν καφέ από τα Bruno μετά γίνεται μόνιμος πελάτης. Πέρα από την ποιότητα, βάζουμε διπλάσια ποσότητα καφέ. Πίνεις καφέ και τον καταλαβαίνεις. Ο πάγος είναι ζυγισμένος και μπαίνει συγκεκριμένη ποσότητα γραμμαρίων, ενώ το νερό του πάγου προκύπτει από τρεις αφαλατώσεις. Ακόμη και το ποτήρι που τον βάζουμε είναι ειδικά διαμορφωμένο, έτσι ώστε να διατηρεί την θερμοκρασία του καφέ αρκετή ώρα.

Δεύτερο στοιχείο της επιτυχίας είναι η ομάδα μας. Τα έμπιστα άτομα, με φρέσκιες ιδέες, γιατί δεν φτάνει μόνο το καλό προϊόν, αλλά και η επικοινωνία του με τον κόσμο, ώστε οι πελάτες να γνωρίζουν καλύτερα τον καφέ που επιλέγουν καθημερινά». Τονίζει δε ότι «χρειάζεται αρκετός κόπος καθημερινά και πρέπει να κυνηγάς το άπιαστο. Δεν φτάνει μόνο η καλή ποιότητα του καφέ, αλλά κάθε λεπτομέρεια μετράει».

Παράλληλα τονίζει ότι τα Bruno ως εταιρεία είναι χτισμένη και οχυρωμένη με τμήματα που δεν επιβλέπουν μόνο την παρούσα ποιότητα του, αλλά προσπαθούν να εξελίσσουν το προϊόν του καφέ. Ο επιχειρηματίας εξηγεί ότι υπάρχει ειδικό τμήμα στην εταιρεία που ψάχνει να βρει νέους τρόπους για να βελτιώσει, αν γίνεται και άλλο, την ποιότητα του καφέ και έπειτα ενημερώνει τους συνεργάτες της, όπου στη συνέχεια εφαρμόζονται οι εκάστοτε νέες τεχνικές και πραγματοποιούνται εκπαιδεύσεις στο προσωπικό.

Συνεχόμενη ανάπτυξη

Μετά το πρώτο κατάστημα στο κέντρο και αφού ο κόσμος της πόλης γνώρισε την ποιότητα των Bruno ήταν δεδομένο ότι θα ακολουθούσαν και επόμενα βήματα. Στα τέλη του 2020 άνοιξε το Bruno Βοx, μια σύγχρονη καντίνα, στην Πυλαία και το τελευταίο διάστημα λειτουργούν δυο νέα café spot στην οδό Ερμού 35 και Ερμού 45 στο ισόγειο του κτιρίου των ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. «Το πλάνο μας είναι τα επόμενα δυο χρόνια τα καταστήματα Bruno στη Θεσσαλονίκη να γίνουν συνολικά δέκα», δηλώνει ο επιχειρηματίας, ο οποίος σημειώνει ότι η περιοχή που προσανατολίζουν την δραστηριοποίηση του brand είναι η ανατολική πλευρά της πόλης.

Το Bruno ξέρει τι θέλεις

«Προσπαθούμε να ακούμε τις ανάγκες του κόσμου και να συμβαδίζουμε με τις νέες τάσεις», αναφέρει ο κ. Αναστασίου. Για αυτό πέρα από τον καφέ τα Bruno βάζουν συνεχώς νέες προσθήκες στον κατάλογο τους ή βελτιώνουν ακόμη περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες. Healthy επιλογές με γιαούρτια σε συνδυασμό με φρούτα, σαλάτες, vegan επιλογές, προτάσεις για lunch από νωρίς το πρωί μέχρι το βράδυ. Highlight το χειροποίητο παγωτό του που παρασκευάζεται στη Λάρισα.