Ψήφος εμπιστοσύνης από τις αεροπορικές εταιρείες – Αισιοδοξία για υψηλές πληρότητες το καλοκαίρι
Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου
Αισιοδοξία επικρατεί τόσο στους κόλπους των ξενοδόχων όσο και στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης αναφορικά με την προσέλευση τουριστών στην πόλη την καλοκαιρινή περίοδο. Από τη μία είναι οι εικόνες που διαφήμισαν τη Θεσσαλονίκη και την έγιναν viral λόγω των πασχαλινών εκδηλώσεων και από την άλλη οι νέες αεροπορικές πτήσεις που έρχονται να προστεθούν στις υπάρχουσες ανοίγοντας επιπλέον ευρωπαϊκούς ορίζοντες.
Ο Μάιος φέρνει τα πρώτα χαμόγελα με την πληρότητα στα δωμάτια να κυμαίνεται σε ποσοστό 80%-85%, ενώ στα φετινά «όπλα» εντάσσονται αρκετές «φρέσκιες» αεροπορικές συνδέσεις αλλά και επεκτάσεις δρομολογίων. Η Θεσσαλονίκη φαίνεται πως κερδίζει στον αέρα το στοίχημα του τουρισμού με τις αεροπορικές εταιρείες να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Είναι ενδεικτικό πως στις 21 Ιουνίου ξεκινά το νέο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη, έπειτα και από τη συνάντηση που είχε ο δήμαρχος, Στέλιος Αγγελούδης, με τον ομόλογο του στην Τουρκία. Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και ανταλλαγές μεταξύ των tour operators προκειμένου η σχέση αυτή να κρατηθεί «ζωντανή».

Επίσης, στα μέσα Ιουνίου θα κάνει «πρεμιέρα» και η πολωνική αεροπορική εταιρεία Lot Polish Airlines που θα συνδέει το «Μακεδονία» με τη Βαρσοβία, με απευθείας πτήσεις έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Από την άλλη, η Εurowings θα πετάει όλο το χρόνο για Θεσσαλονίκη, η Lufthansa για Φρανκφούρτη και Μόναχο με προοπτική για πτήσεις σε όλο το 12μηνο, ενώ η βρετανική Jet2 αποφάσισε επέκταση δρομολογίων, δηλαδή θα ξεκινάει νωρίτερα χρονικά τις πτήσεις και θα τις τελειώνει πιο αργά.
Η ολλανδική αεροπορική Transavia πετάει μέσω ‘Αμστερνταμ όλο το χρόνο, η Easy Jet εξυπηρετεί έξι αγορές από Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ελβετία, Ολλανδία, Γαλλία προς Θεσσαλονίκη, ενώ επέκταση δρομολογίων αποφάσισε και η British Airways. Αρκετούς προορισμούς πρόσθεσε και η Ryanair με απευθείας αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Δουβλίνο της Ιρλανδίας, από τις αρχές Απριλίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
«Ο τουρισμός δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μπορεί να ξεκινάς σήμερα μια προσπάθεια και το αποτέλεσμα να φαίνεται μετά από 2- 3 χρόνια. Σίγουρα οι πρωτοχρονιάτικες εκδηλώσεις και η συνάντηση των πέντε Επιταφίων προσέλκυσαν αρκετό κόσμο και μέσω αυτών προσπαθούμε να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα της πόλης μας», δήλωσε στην «Κarfitsa» ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας, Βασίλης Γάκης.
Σε όλη αυτή την προσπάθεια, ο δήμος ζητά υποστήριξη από τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού για να δοθούν τα κίνητρα ώστε να κρατηθούν οι πτήσεις και παράλληλα να προβάλλεται η Θεσσαλονίκη μέσω των αερογραμμών.
Με τοπόσημα και events θα «επιτεθεί» η πόλη – Η μεγάλη δύναμη των social media
Τα πιο σύγχρονα τοπόσημα, όπως για παράδειγμα οι «Ομπρέλες» του Ζογγολόπουλου και το «Φεγγαράκι» μέσα στη θάλασσα θέλει να εκμεταλλευτεί η Θεσσαλονίκη ως τόπους που θα «μαγνητίσουν» τους ξένους επισκέπτες.
Τοπόσημα και events σαν το Comic Con τραβούν και τις νέες ηλικίες που μπορεί να μην είναι αυτές που θα αφήσουν το άπλετο χρήμα στην πόλη, ωστόσο έχουν το στοιχείο της ανάμνησης και κάποια στιγμή στο μέλλον θα θελήσουν να επιστρέψουν για επιπλέον αναζητήσεις.
Το σίγουρο είναι πως στο παιχνίδι πέρα από τα αξιοθέατα και την πλούσια ιστορία μπαίνουν και τα social media καθώς η …εικόνα πουλάει. Είναι ενδεικτικό πως το πασχαλινό βίντεο με τη συνάντηση των πέντε Επιταφίων στην πλατεία Αριστοτέλους κέρδισε εντυπώσεις με χιλιάδες views, likes και σχόλια. Στο ίδιο μοτίβο, θα τρέξει από την αντιδημαρχία Τουρισμού και καλοκαιρινή διαφημιστική καμπάνια με στόχο την προσέλκυση τουριστών.

Στο …περίμενε για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Σποράδες
Κι ενώ στον αέρα όλα δείχνουν πως κινούνται με ταχείς ρυθμούς, αντίθετα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επικρατεί απίστευτη ηρεμία.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ασκεί συνεχείς πιέσεις προς την ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αναφορικά με το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σποράδων, τονίζοντας πως η γραμμή είναι απαραίτητη όχι μόνο για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας αλλά και για τους ξένους επισκέπτες που φτάνουν οδικώς στην πόλη.
Τόσο οι Βαλκάνιοι, αλλά και οι βορειοευρωπαίοι τουρίστες, λόγω της συγκεκριμένης γραμμής, θα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη και διακοπές σε Σκιάθο, Σκόπελο ή Αλόννησο, με το πλοίο να φέρνει κέρδη σε όλους τους προορισμούς.
Από τις αρχές του χρόνου εστάλησαν τρεις επιστολές από πλευράς δημάρχου Θεσσαλονίκης προς το υπουργείο ενώ ακολούθησε πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία του κ.Αγγελούδη με τον κ.Κικίλια. Σύμφωνα με τον υπουργό, υπήρξαν επαφές με τους περιφερειάρχες Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας και αποφασίστηκε να προχωρήσουν από κοινού με το υπουργείο Ναυτιλίας σε χρηματοδοτικές λύσεις για την ταχεία έναρξη των δρομολογίων.
Νεότερα αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες με τη δημοτική αρχή να αισιοδοξεί πως το πλοίο θα σαλπάρει το συντομότερο δυνατό και πως η λύση που θα δοθεί θα είναι οριστική ωστε να μην απαιτείται κάθε χρόνο να κινείται η ίδια διαδικασία με επιστολές, τηλεφωνήματα και πιέσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ KARFITSA





