Αυλαία για τον Flyover
Ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες στη Θεσσαλονίκη για την κατασκευή του FLYOVER, τη νέα ανατολική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, υπερυψωμένη ταχείας κυκλοφορίας λεωφόρος μήκους 13 χλμ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ
Εκτελούνται τοπογραφικές αποτυπώσεις, αποτυπώσεις που αφορούν την απαραίτητη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας ενώ παράλληλα εκτελούνται και γεωτρήσεις και γεωτεχνικές έρευνες, απαραίτητες για την οριστικοποίηση των μελετών και την έναρξη των εργασιών. Το έργο ΣΔΙΤ ύψους 373,2 εκ ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026, αρχές του 2027. Θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος στα πρότυπα της Αττικής Οδού χωρίς διόδια ενώ ο ανάδοχος«ΑΒΑΞ- Μυτιληναίος» θα αναλάβει την συντήρηση του για τα επόμενα 26 χρόνια.
Θα «πνιγούμε», πριν «ανασάνουμε»
Η κατασκευή του έργου που θα ανασάνει κυκλοφοριακά τη Θεσσαλονίκη, θα προκαλέσει «ασφυξία». Ήδη η πρεμιέρα έδειξε τι περιμένει τους χιλιάδες οδηγούς που διαπερνούν καθημερινά τον Περιφερειακό. Τουλάχιστον μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό, τα μποτιλιαρίσματα θα είναι καθημερινά ειδικότερα όταν στηθούν τα μεγάλα εργοτάξια κατά μήκος του οδικού άξονα, με τους φορείς μέσω της «Κ» να ηχούν «καμπανάκια» στους αρμόδιους του έργου.
Οι εργασίες για το κυρίως μέρος του έργου αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι όπου το κυκλοφοριακό φορτίο είναι μικρότερο. Τέλος αναμένεται να προηγηθούν πολλές συσκέψεις με την συνδρομή συγκοινωνιολόγων για να καθοριστεί το πώς θα λειτουργεί η πόλη στη διάρκεια των εργασιών.
Τα στοιχεία του έργου
Αντικείμενο του έργου είναι η κυκλοφοριακή αναβάθμιση και αστικοποίηση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης στο τμήμα από τον Α/Κ K5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) μήκους 13 χλμ. η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.) προβλέπεται μέσω:
• της κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
• της διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και
• της βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.
Τι περιλαμβάνει το ΣΔΙΤ
Tο έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 373,2 εκ. €, περιλαμβάνει τα εξής:
- Την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης 13 χιλιομέτρων, με Αρχή τον Κόμβο Κ5 και Πέρας το κόμβο Κ12, έχοντας διατομή τέσσερις λωρίδες, 2+2 συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση στην Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover, 4 χλμ.), διατομή έξι λωρίδες, 3+3 συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση στα υπόλοιπα τεχνικά έργα για μήκος 5,5 χλμ. και διατομή οχτώ λωρίδες, 4+4 συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) σε ορισμένα τμήματα ανά κατεύθυνση στα υπόλοιπα 3,5 χλμ.
- Στα 13 χιλιόμετρα έργου, υλοποιούνται 9 ανισόπεδοι κόμβοι, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 10 νέες γέφυρες, 3 νέες σήραγγες καθώς και επέκταση σε 14 υφιστάμενα τεχνικά.
Απ. Τζιτζικώστας στην «Κ»: Μείζον έργο – Όχι σε πολυετή ταλαιπωρία

«Τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην περιοχή μας προχωρούν και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια και υποστήριξη, ώστε αυτά να ολοκληρωθούν τα ταχύτερο δυνατό.
Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και η υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος (Fly Over) κρίθηκαν αναγκαία έργα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης μέρας, για τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης σε έναν κορεσμένο δρόμο, όπως η περιφερειακή οδός. Εμείς ως διοίκηση της Περιφέρειας παρέχουμε κάθε δυνατή βοήθεια και διευκόλυνση, προκειμένου και το συγκεκριμένο μείζον οδικό έργο να γίνει πράξη, αλλά κυρίως αυτό να γίνει χωρίς να υποστούν πολυετή ταλαιπωρία οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.
Η αναβαθμισμένη περιφερειακή οδός, σε συνδυασμό με τα μεγάλα οδικά έργα που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στις επτά Περιφερειακές Ενότητες, όπως μεταξύ άλλων η Δυτική Είσοδος Θεσσαλονίκης και ο Νέος Ανισόπεδος Κόμβος Κ16, ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα, ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, η νέα Είσοδος Κιλκίς, ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, η Περιφερειακή Οδός Κατερίνης και το παράπλευρο οδικό δίκτυο από τον κόμβο Κ12 της περιφερειακής οδού έως τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, δημιουργούν τη νέα εποχή στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας, μια εποχή με μετακινήσεις σύγχρονες, ταχύτερες και κυρίως πιο ασφαλείς» αναφέρει σε δήλωσή του στην «Κ» ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ιωαν. Μασούτης στην «Κ»: Ανακούφιση του κυκλοφοριακού

«Αναμφίβολα η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει ένα oξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο είναι πολυσύνθετο. Η μη λειτουργία του μετρό, σε συνδυασμό με τα προβλήματα των λεωφορειακών υπηρεσιών δημιουργούν αύξηση της χρήσης των ΙΧΕ και των ταξί επιβαρύνοντας το κυκλοφοριακό και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Η περιφερειακή οδός έδωσε μια σημαντική ανακούφιση τα τελευταία 30 χρόνια στην κυκλοφορία των οχημάτων εκτρέποντας τη διέλευσή τους από την μια πλευρά της πόλης στην άλλη, αλλά η αύξηση του αριθμού των ΙΧΕ και η μεγέθυνση του πολεοδομικού συγκροτήματος τόσο προς τα ανατολικά όσο και τα δυτικά επιβάρυνε δυσανάλογα την περιφερική καθιστώντας την ανεπαρκή με αποτέλεσμα να έχουμε συχνά ατυχήματα και μποτιλιαρίσματα.
Η κατασκευή του fly-over, στην ανατολική πλευρά της περιφερειακής οδού, έρχεται να αντιμετωπίσει τη συμφόρηση της, συμβάλλοντας στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού της πόλης. Πρόκειται για ένα αίτημα που φαίνεται ότι τώρα θα ικανοποιηθεί και το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και αναμένεται να έχει ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα» σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Ιωάννης Μασούτης.
Ιγ. Καϊτεζίδης στην «Κ»: Έγκαιρα να ληφθούν όλα τα μέτρα

«Η έναρξη των εργασιών της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής, γνωστής και ως Flyover, είναι καταρχήν θετική για τη Θεσσαλονίκη με την έννοια ότι σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του μετρό θα «ανακουφίσουν» το σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Προσοχή όμως! Πρέπει έγκαιρα να ληφθούν όλα τα μέτρα ώστε στη διάρκεια κατασκευής του η πόλη να επικοινωνεί με τα προάστιά της, αλλά και να κυκλοφορεί στο εσωτερικό της καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος καθημερινού «μποτιλιαρίσματος» που θα είναι καταστροφικό για την οικονομία και την ποιότητα ζωής της περιοχής. Επίσης ιδιαίτερη επιμέλεια πρέπει να δοθεί στα περιβαλλοντικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν καθώς και στους συνδετήριους άξονες από τις περιοχές διέλευσής της! Είναι σε κάθε περίπτωση μια καλή αρχή. Που όπως έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι είναι το ήμισυ του παντός» επισημαίνει από την πλευρά του ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη & πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας.




ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA