, Πέμπτη
20 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Που πονάνε οι γειτονιές του δήμου Θεσσαλονίκης;

Τι κάνει συνήθως ένας παραπονούμενος δημότης; Τραβάει μια φωτογραφία με το κινητό του τηλέφωνο και την αναρτά στα social media πιστεύοντας πως με τον τρόπο αυτό η «φωνή» του θα φτάσει στη δημοτική αρχή και θα πέσει άσφαλτος στις λακκούβες, θα αλλαχθεί η καμένη λάμπα ή θα καθαριστεί ο κάδος.

Ρεπορταζ: Αναστασία Καρυπίδου

Η συγκεκριμένη μέθοδος ειναι σαν …τουφεκιά στον αέρα, εκτός κι αν κάποιος σερφάροντας στο διαδίκτυο την εντοπίσει ως άλλος «Σέρλοκ Χολμς» και ενημερώσει αρμοδίως. Για να μην υπάρχει, όμως, χρονοτριβή και για να βελτιωθεί η καθημερινότητα στην πόλη, η νέα δημοτική αρχή του δήμου Θεσσαλονίκης ρίχνει βάρος στην άμεση επαφή των πολιτών με τα προεδρεία των δημοτικών κοινοτήτων.

  «Σας θέλουμε δίπλα μας. Ακούμε, καταγράφουμε τα παράπονα και μαζί ψάχνουμε λύσεις» τονίζει με κάθε ευκαιρία ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στις συναντήσεις του με τους κατοίκους όλων των γειτονιών.

Καλούνται, δε, οι άνθρωποι των πέντε δημοτικών κοινοτήτων της Θεσσαλονίκης και της Τριανδρίας να παίξουν το ρόλο των «μικρών δημαρχείων» καταγράφοντας, πρωτοκολλώντας και διοχετεύοντας τα προβλήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου ώστε να γίνεται ταχύτερα η δουλειά.

Το 80% των παραπόνων λύθηκαν σ’ ένα τρίμηνο στην Ε’ Δημοτική Κοινότητα

Η Ε’ Δημοτική Κοινότητα είναι η πολυπληθέστερη σε όλο τον δήμο Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνοντας μια έκταση από τη Χαριλάου έως το Ντεπώ και από το Μέγαρο Μουσικής έως το δημαρχείο. Το «βομβαρδισμένο» οδόστρωμα, οι ξεκολλημένες πλάκες πεζοδρομίου, η έλλειψη πρασίνου, η απουσία διαγραμμίσεων στους δρόμους, το σάρωμα και το πλύσιμο των δρόμων είναι ορισμένα μόνο από τα αιτήματα που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες από τον πρόεδρο, Μανώλη Σύλλη και τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου.

Από την αρχή της θητείας Αγγελούδη περισσότερα από 1.500 άτομα έχουν περάσει από τη Βίλα Μορντώχ, στη συμβολή των οδών Βασ.Ολγας με Μαρτίου, για να εκφράσουν τα «παράπονα στον δήμαρχο»! Όπως αναφέρουν οι υπάλληλοι, είναι τετραπλάσια τα αιτήματα σε σχέση με το προηγούμενο έτος γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον του κόσμου για συμμετοχή ώστε αλλάξει η εικόνα στη γειτονιά τους.

«Τα αιτήματα αυτά τα καταγράφουμε και τα μεταφέρουμε άμεσα στις αντίστοιχες αντιδημαρχίες. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο είχαν διεκπεραιωθεί τα περισσότερα, σε ένα ποσοστό της τάξεως του 80%», δήλωσε στην εφημερίδα «Karfitsa» ο κ.Σύλλης.

«Είμαστε στη διάθεση του κόσμου για να βελτιώσουμε την πόλη από τα συσσωρευμένα προβλήματα που υπάρχουν. Αυτή είναι απαίτηση και του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη. Να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να φτιάξουμε μια πόλη καλύτερη», προσθέτει ο πρόεδρος της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας.

Τέλος ο «πονοκέφαλος» με τα ογκώδη στην Τούμπα – Αναζητούνται οικόπεδα για πάρκινγκ 

Τις πρώτες ημέρες της διοίκησης Αγγελούδη τα συσσωρευμένα ογκώδη ήταν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους κατοίκους της Τούμπας. Το θέμα αυτό λύθηκε με άμεσες κινησεις, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η εικόνα με την καθαριότητα.

Πλέον, τα αιτήματα των πολιτών αφορούν τη διαμόρφωση των πάρκων και παιδικών χαρών, τα πεζοδρόμια, αλλά και τις ελλείψεις σε θέσεις στάθμευσης για το λόγο αυτό αναζητούνται ελεύθερα οικόπεδα, όπως για παράδειγμα στον Άγιο Θεράποντα που θα μπορέσουν να δώσουν ανάσες στους οδηγούς.

«Μπήκαν σε μια σειρά τα ογκώδη και η καθαριότητα, που ήταν τα περισσότερα αιτήματα το πρώτο διάστημα. Καθημερινά έχουμε δημότες που μας θέτουν προβλήματα, τα οποία δρομολογούμε. Το γραφείο είναι ανοιχτό και θέλουμε τη συνεχή επαφή με τον κόσμο», υποστηρίζει η πρόεδρος του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος, Ρίτσα Παπαθωμά.

Στην οδό Κλεάνθους, στο Πολιτιστικό Κέντρο της Τούμπας, γίνεται μια διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν και μεταφέρονται προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε γρήγορα οι δημότες να δουν πως το αίτημα τους έχει επιλυθεί.

Τα προβλήματα του κέντρου και το …παράπονο των 40 Εκκλησιών

Τα δικά τους παράπονα μεταφέρουν προς τους εκλεγμένους της Α’ Δημοτικής Κοινότητας οι κάτοικοι του κέντρου. Τα διαλυμένα πεζοδρόμια κι εδώ «πρωταγωνιστούν» στα αιτήματα μαζί με τα δίκυκλα που σταθμεύουν και διέρχονται των πεζοδρομίων με τον κίνδυνο ατυχημάτων, όπως επίσης η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου, αλλά και η ηχορύπανση από τα καταστήματα.

Μεγαλύτερα παράπονα φαίνεται πως έχουν οι κάτοικοι των 40 Εκκλησιών θεωρώντας πως είναι …παραπαίδι του κέντρου. Τα παρκαρισμένα οχήματα στα πεζοδρόμια, οι αστικές συγκοινωνίες που καθυστερούν και μπλοκάρουν στους δρόμους, η έλλειψη ΚΑΠΗ και παιδικού σταθμού είναι ορισμένα μόνο από τα πρώτα που έχουν θίξει οι περίοικοι στη νέα δημοτική αρχή. 

«Δουλειά μας είναι να συγκεντρώνουμε τα αιτήματα και να πιέζουμε τους αντιδημάρχους. Ο κόσμος πλησιάζει την κοινότητα και θεωρώ ότι κάναμε καλή δουλειά, καταθέσαμε προτάσεις. Έχουμε περιθώρια βελτίωσης να κάνουμε πολλά περισσότερα και να έρθουμε σε επαφή με τον κόσμο. Διαθέτουμε ένα συμβούλιο με σύμπνοια από όλες τις παρατάξεις και αγαστή συνεργασία», υποστήριξε η πρόεδρος της Α’ Δημοτικής Κοινότητας, ‘Αννυ Ακριβάκη, με έδρα επί της οδού Προξένου Κορομηλά 36. 

Πορνεία, χόρτα και λακούβες «τριάδα» προβλημάτων για τη δυτική είσοδο

«Μόνο η επαφή με τον κόσμο βοηθάει ώστε να γνωρίζουμε με κάθε λεπτομέρεια τι γίνεται στην περιοχή μας. Θέλουμε τους πολίτες να μας ενημερώνουν» δηλώνει από την πλευρά του στην «K» ο Αγαπητός Σαμαράς, πρόεδρος της Β’ Δημοτικής Κοινότητας με έδρα την οδό Μοναστηρίου 93.

Η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια από την εικόνα της καθαριότητας, οι πολίτες διεκδικούν μεγαλύτερη μερίδα προσοχής σε σάρωμα και πλύσιμο πεζοδρομίων, αποκατάσταση των λακκουβών που υπάρχουν στους δρόμους, ξεχορτάρισμα κάτω από τη Γιαννιτσών, καθαρισμό των βρώμικων οικοπέδων αλλά και αντιμετώπιση της πορνείας.

Σε αυτό το πρώτο τετράμηνο τα μηνύματα που καταγράφονται από πλευράς συμμετοχικότητας είναι θετικά, καθώς νέοι δημότες κατευθύνονται προς τα γραφεία της κοινότητας ώστε να καταγραφούν τα αιτήματά τους. «Υπάρχει αποτέλεσμα σε αυτούς τους πρώτους μήνες. Προχωράμε, έχουμε αρκετό δρόμο να διανύσουμε ακόμη», προσθέτει ο κ.Σαμαράς.

Το πάρκινγκ «καίει» την Άνω Πόλη 

Το μεγαλύτερο ζήτημα που «καίει» τους κατοίκους της Άνω Πόλης είναι η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, αποτελώντας το πιο συχνό παράπονο προς την πρόεδρο της Γ’ Δημοτικής Κοινότητας, Βέτα Καλαϊτζίδου. Ακολουθούν τα παλιά και εγκαταλελειμμένα κτίρια που είναι επικίνδυνα όπως επίσης ο κακοσυντηρημένος δημόσιος χώρος με τα σπασμένα πλακάκια που εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς.

Στην οδό Θεοφίλου 25 όπου βρίσκεται η έδρα της Γ’ Δημοτικής Κοινότητας μπορούν να καταφεύγουν οι πολίτες για να ενημερώνουν για τα όποια προβλήματα εντοπίζουν γύρω από το σπίτι τους. «Θέλουμε τη συμμετοχή του κόσμου, ζητούμε να παίρνουμε μαζί τις αποφάσεις για το αύριο της Θεσσαλονίκης», αναφέρει η κ.Καλαϊτζίδου. 

Τα αιτήματα άμεσα αποστέλλονται στους αρμόδιους αντιδημάρχους, ενώ μηνιαία συμπληρώνεται μία λίστα με στατιστικά για όσα έχουν διεκπεραιωθεί και όσα χρειάζονται περισσότερο χρόνο υλοποίησης. Εξαιτίας της εικόνας που παρουσιάζουν τα γραφικά σοκάκια της Άνω Πόλης και με στόχο να αποτελέσουν πόλο έλξης -ακόμη περισσότερο- προς τους τουρίστες η περιοχή αναμένεται να ενταχθεί σε προγραμμα για ανάπλαση σε συνεργασία του δήμου με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 

Αντί για το …Facebook τα παράπονα στην κοινότητα της Τριανδρίας

Θέσεις στάθμευσης, τεχνικά έργα μικρής κλίμακας όπως για παράδειγμα αποκατάσταση των πεζοδρομίων από σπασμένα και ξεκολλημένα πλακάκια, αλλά και το πράσινο είναι τα κυριότερα αιτήματα, έως τώρα, των κατοίκων της Τριανδρίας.

«Βρήκαμε σε πολλούς τομείς την Τριανδρία παρατημένη, με αδιαφορία από την κεντρική διοίκηση. Από τους πρώτους μήνες δουλειάς της διοίκησης Αγγελούδη η διαφορά φαίνεται στον τομέα της καθαριότητας και του πρασίνου, ενώ για το επόμενο διάστημα έχουμε σχεδιάσει δράσεις με στόχο να επαναφέρουμε τον κόσμο στις τοπικές κοινότητες. Να ακούμε, να παρακολουθούμε και να λύνουμε τα προβλήματα τους. Να αλλάξουμε την άποψη του πολίτη» τονίζει ο πρόεδρος, Δημήτρης Γιαχούδης.

Ο κόσμος μπορεί να απευθύνεται στα γραφεία στο παλιό δημαρχείο επί της οδού Ελευθερίας 24, ενώ εκτιμάται πως με την προσθήκη επιπλέον προσωπικού και με τους επόπτες της γειτονιάς από το επόμενο διάστημα η κοινότητα θα μπορεί να λειτουργήσει ακόμη πιο δυναμικά.   

Εργαλείο του πολίτη και το «Βελτιώνω την Πόλη μου»

Πέρα από τη φυσική παρουσία, οι πολίτες καλούνται να ενημερώνουν για τυχόν προβλήματα και μέσω της εφαρμογής «Βελτιώνω την Πόλη μου» που υπάρχει στο site του δήμου Θεσσαλονίκης.

Η ενημέρωση που λαμβάνουν πλέον οι δημότες από τις υπηρεσίες του δήμου είναι τάχιστη, ενώ σε κάποιες από τις περιπτώσεις το αίτημα τους βρίσκει λύση μέσα σε ελάχιστες μόνο ώρες, όπως για παράδειγμα η περισυλλογή ογκωδών, η επισκευή κάδου απορριμμάτων, το κλάδεμα δέντρων αλλά και η επισκευή πεζοδρομίων.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.