12:06, Σάββατο
21 Μαΐου 2022

Έρευνα: Πιστοί στις εφαρμογές ντελίβερι οι φοιτητές παρά τις αυξήσεις στις τιμές

Ρεπορτάζ: Βάσω Μόκκα

Μία δεκαετία μετά την εμφάνιση του e-food στην Ελλάδα, η αγορά του online delivery έχει επεκταθεί και εμπλουτιστεί με νέους “παίκτες”. Σαν ευεργέτης λειτούργησε, φυσικά, η περίοδος της πανδημίας τα τελευταία χρόνια, αφού η απαγόρευση κυκλοφορίας και το περιορισμένο ωράριο λειτουργίας της εστίασης, ώθησε πολλές επιχειρήσεις να επενδύσουν στον κλάδο της διανομής.

Από τους σημαντικότερους παίκτες της αγοράς, η e-food είδε τον κύκλο των εργασιών της το 2020 να ανέρχεται σε 64,4 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 49,38%. Η αύξηση του τζίρου της εταιρείας ήταν αποτέλεσμα των παραγγελιών μέσω αυτής.

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και τα οικονομικά της Wolt, παρά το γεγονός ότι κατέφθασε στην Ελλάδα μόλις το 2019. Ο τζίρος της εταιρείας εκτοξεύτηκε στα 12,8 εκατ. ευρώ το 2020, από τα 3 εκατ., που ήταν το 2019, χαρίζοντας της κέρδη που άγγιξαν τα 283.000 ευρώ, ωθώντας με αυτόν τον τρόπο την εταιρεία να επεκταθεί πέρα από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σε Βόλο, Λάρισα, Πάτρα και Ηράκλειο.

Φυσικά, δεν νοείται να παραληφθεί και το Box, η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote, καθώς όχι μόνο ο τζίρος, αλλά και οι χρήστες της πλατφόρμας υπερδιπλασιάστηκαν από το καλοκαίρι του 2021, κατορθώνοντας έτσι να ξεπεράσει τα 9.000 καταστήματα σε 60 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Αναμφίβολα, από τους σημαντικότερους πελάτες τους ήταν και είναι οι φοιτητές, γι’αυτό το λόγο η εφημερίδα Καρφίτσα θεώρησε αναγκαίο να τους συμβουλευτεί σχετικά με την πρόσφατη αύξηση τιμών στις πλατφόρμες online delivery.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα συμμετείχαν 54 φοιτητές, από τους οποίους οι 12 δήλωσαν ότι ταυτόχρονα με τις σπουδές τους εργάζονται. Στην ερώτηση “Πόσο συχνά χρησιμοποιείτε εφαρμογές ντελίβερι;” 42 από αυτούς δήλωσαν ότι τις χρησιμοποιούν 1-2 φορές την εβδομάδα, ενώ 10 απάντησαν 3-4 φορές και μόλις 2 καθημερινά.

Στην ερώτηση “Ποια εφαρμογή χρησιμοποιείτε συνήθως;” 26 φοιτητές επέλεξαν την e-food, 18 το BOX, 8 την Wolt και 2 διάλεξαν την επιλογή Άλλο, προσθέτοντας την Fagi.

Στην ερώτηση αν έχουν παρατηρήσει την άνοδο της ελάχιστης παραγγελίας στις εφαρμογές online delivery, 32 απάντησαν Ναι και 22 Όχι.

Στην ερώτηση αν επηρέασε η αύξηση των τιμών το πόσο συχνά παραγγέλνουν σε σχέση με το παρελθόν 12 απάντησαν καθόλου, 8 απάντησαν λίγο, 14 απάντησαν μέτρια, 16 πολύ και 4 πάρα πολύ.

Στην ερώτηση αν είναι πιθανότερο να παραγγείλουν αν πετύχουν κάποιου είδους έκπτωση ή κουπόνι 44 απάντησαν θετικά και 10 αρνητικά.

Στην ερώτηση πόσο πιθανότερο είναι να μαγειρέψουν ή να πάρουν take away από το να παραγγείλουν 2 απάντησαν καθόλου, 2 λίγο, 20 μέτρια, 20 πολύ και 10 πάρα πολύ.

Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι παρά την μεγάλη αύξηση τιμών στις εφαρμογές ντελίβερι, το γεγονός δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητό, μεταξύ των φοιτητών τουλάχιστον, ούτε φαίνεται να τους αποθάρρυνε από το να κάνουν συχνή χρήση τους. Παρόλα αυτά δεν φαίνονται διόλου αρνητικοί στο να τύχουν κάποια έκπτωση ή κουπόνι. Έτσι, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι οι φοιτητές θα είναι πάντα φοιτητές. Βρέξει, χιονίσει, πέσουν, ανέβουν οι τιμές θα είναι πάντα δίπλα στον κλάδο των διανομών να τον στηρίζουν!

Από την έντυπη εφημερίδα Karfitsa