, Δευτέρα
22 Απριλίου 2024

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Με προβλήματα η έναρξη των υποχρεωτικών POS στα περίπτερα – Ανησυχούν για τις προμήθειες οι επαγγελματίες

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ EUROKINISSI

Υποχρεωτική είναι από την 1η Απριλίου η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής με κάρτα στα περίπτερα και σε 34 ακόμη κλάδους επαγγελμάτων, ενώ σε αντίθετη περίπτωση προβλέπονται πρόστιμα. Στη Θεσσαλονίκη η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτερούχων, στο 95% δηλαδή, έχει προμηθευτεί ήδη το τερματικό POS ωστόσο υπάρχουν ανησυχίες στους επαγγελματίες του κλάδου.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

«Τα μηχανήματα τα έχουν παραλάβει όλοι, τον συγχρονισμό δεν πρόλαβαν να κάνουν μεταξύ ταμειακής και POS. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες», αναφέρει στην Karfitsa ο πρόεδρος των Καπνοπωλών, Ψιλικών και Περιπτέρων Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Ιακώβου.

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι εντάχθηκαν στο νέο μέτρο πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι ταυτόχρονα, γεγονός που δημιούργησε προβλήματα και καθυστερήσεις. «Αν αφορούσε μόνο τον δικό μας κλάδο θα ήταν πιο βατά τα πράγματα», ανέφερε, προσθέτοντας επίσης ότι «το ίντερνετ δεν βοηθάει καθόλου. Θέλουν να αναπτύξουν τη χώρα αλλά το ίντερνετ είναι χρόνια πίσω. Σε κάποιες περιοχές δεν είναι καλό το σήμα και δεν γίνεται γρήγορα ο συγχρονισμός της συναλλαγής».

Μιλώντας για τα θετικά και τα αρνητικά στην προκειμένη περίπτωση, ο κ. Ιακώβου επισημαίνει στην Karfitsa τα εξής: «Το καλό είναι ότι δεν θα συγκεντρώνεται τόσο πολύ ρευστό στα καταστήματά μας, άρα θα έχουμε λιγότερες κλοπές και ληστείες. Όμως το ποσοστό που κρατάνε οι τράπεζες στο δικό μας επάγγελμα, στα περίπτερα και στα ψιλικατζίδικα, είναι πολύ μεγάλο. Έπρεπε να είναι στο 0,30%, όπως είναι και σε όλη την Ευρώπη. Εδώ ξεκινάει από 0,70% και φτάνει μέχρι 1,5 με 2%. Για ένα πακέτο τσιγάρα βγάζουμε 2%, άρα η προμήθειά μας μηδενίζεται. Για ένα εισιτήριο του ΟΑΣΘ που θα γίνει και ενιαίο με το μετρό, από 4% που θα βγάζουμε εμείς, το 2% θα πηγαίνει στο κράτος».

Παράλληλα η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών δεν αύξησε την πελατεία των περιπτέρων της Θεσσαλονίκης. «Ο καταναλωτής βρίσκεται σε έναν καθημερινό αγώνα δρόμου προκειμένου να βρει φθηνά προϊόντα. Στα διατιμημένα προϊόντα -τσιγάρα, κάρτες- δεν μπορεί να το κάνει φυσικά αυτό, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα -ζαχαρώδη, αναψυκτικά- προσπαθεί να βρει τα φθηνότερα», σύμφωνα με τον κ. Ιακώβου.

Το περίπτερο αποτελεί έναν θεσμό με ιστορική αξία, ως εκ τούτου οι πελάτες δείχνουν την εμπιστοσύνη τους. Ωστόσο η φορολογία είναι ένας αποτρεπτικός παράγοντας για επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο. Όπως επισημαίνει στην Karfitsa ο πρόεδρος: «Οι πελάτες τα προτιμούν για ιστορικούς λόγους αλλά και επειδή βλέπουν έναν άνθρωπο της γειτονιάς τους σε αυτά, έναν άνθρωπο που τον ξέρουν. Το 90% αφορά οικογενειακές επιχειρήσεις. Υπάρχει εμπιστοσύνη. Όμως με όλες αυτές τις φορολογικές επιβαρύνσεις που έχει το περίπτερο δεν μπορεί να βγάλει τα προς το ζην πλέον. Επίσης δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να εκθέσει περισσότερα προϊόντα. Ενώ μπορούσε να ζήσει κάποτε μια οικογένεια ευπρεπώς, πλέον είναι δύσκολα τα πράγματα για αυτό και δεν επενδύουν».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.