, Παρασκευή
17 Μαΐου 2024

search icon search icon

Θεσσαλονίκη: Θα τεθεί στο γραφείο του πρωθυπουργού η πρόταση για τη δημιουργία αεροδρομίου στο Πλατύ Ημαθίας – «Πολλαπλά τα οφέλη»

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ PIXABAY

Τη δημιουργία ενός νέου αεροδρομίου στο Πλατύ Ημαθίας, πλησίον της Θεσσαλονίκης και του αεροδρομίου Μακεδονία, προτείνει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, εκπρόσωπος στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ).

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Η δημιουργία cargo αεροδρομίου που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα και εστιάζει στα εμπορεύματα προτάθηκε, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο κ. Καπνοπώλης στην Karfitsa, «για παραπάνω διευκόλυνση αλλά και ανάπτυξη της περιοχής. Αν θέλουμε να αναπτυχθεί μια περιοχή, μπορούμε να κάνουμε εκθεσιακή επιθετική πολιτική. Η ανάπτυξη της Τουρκίας, της Πολωνίας και κάποιων άλλων κρατών βασίστηκε στην επιθετική πολιτική των εξαγωγών με την προϋπόθεση ότι τους βοήθησαν τα cargo αεροπλάνα». Η πρότασή του αφορά στη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Παλαιοχώρι Ημαθίας (στα όρια του Πλατέος) ως εμπορευματικού.

Είναι μια πρόταση που βρίσκει σύμφωνα όλα τα επιμελητήρια της Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία μάλιστα, όπως υπογραμμίζει ο κ. Καπνοπώλης θα τεθεί στο γραφείο του πρωθυπουργού. Παρότι πρόκειται για ένα μεγαλόπνοο έργο, όμως «η ανάπτυξη που θα προσφέρει θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη. Φυσικά θα πρέπει να γίνει έρευνα. Είναι μια διερευνητική πρόταση. Είναι μία ιδέα η οποία θα πρέπει να προχωρήσει στην έρευνα ώστε να συγκεντρωθούν στοιχεία για το κόστος του έργου. Περιμένουμε και τη θετική ανταπόκριση από το γραφείο του πρωθυπουργού».

Σειρά οφελών θα δουν από τη δημιουργία του και οι γύρω περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως η Καβάλα αλλά και της Θεσσαλίας, αφού η Λάρισα απέχει 80-100 χιλιόμετρα από το Πλατύ Ημαθίας. Ο κ. Καπνοπώλης επισημαίνει στην Karfitsa ότι η Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα βρίσκεται σε τροχιά τουριστικής ανάπτυξης, καθώς όλο και περισσότερα κρουαζιερόπλοια φτάνουν στην πόλη, ως εκ τούτου η απευθείας σύνδεση για τη μεταφορά εμπορευμάτων θα βοηθήσει και στη βιομηχανική ανάπτυξη.

Ειδικότερα: «Φέτος είχαμε 73 κρουαζιερόπλοια στη Θεσσαλονίκη, ενώ στόχος είναι στην πενταετία να φτάσουμε τα 150. Και στο βάθος της δεκαετίας να φτάσουμε τα 450. Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει σύνδεση με ένα cargo αεροδρόμιο από το οποίο να μεταφέρονται τα ευπαθή προϊόντα στο εξωτερικό, ώστε να έχουμε μία βιομηχανία που να αναπτυχθεί».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.